Gå til innhold

noen som har sett bilen min? NY INFO SIDE 1

bergeee
 Share

Anbefalte innlegg

vi skal ikke starte et parti da?:) bmw partiet:P

Ja til billigere BMW!!!! Men seriøst, av alt vi er med på å betale til fellesskapet tror jeg en stor andel forsvinner hos Nav til folk som ikke trenger eller har krav på det. I enkelte land og kulturer er de jo nesten mer informert om hva man har krav på fra Nav enn det vi er her hjemme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 260
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jøss, ENDA en tråd om dette. Hipphipphurra for bimmers. Hvordan går det med saken, Berge? :)

uendelig lang diskusjon som hopper frem og tilbake... Ble faktisk meget provosert selv av å lese mye av dette stoffet...

Tror ikke han har anmeldt det enda.. er ikke så lett å finne noe igjen av TOPIC her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som er med på å kaste ut alle jødene som driver med hvitsnipp forbryteri i Norge?

Er dette noe du tror (type: sosial myte) eller kan du dokumentere påstanden?... Eller er dette bare enda en klassisk wicky provokasjon?

Hvis man skal diskutere innvandring er det viktig å holde seg til fakta. Alt for mange pisker opp stemningen med påstander som ikke kan dokumenteres. Alle offisielle undersøkelser viser at ikke-vestlige innvandrere er overrepresentert i kriminalstatistikkene, men hvis skyld er egentlig dette? Selvfølgelig skal man klandre de kriminelle, men mange av de kriminelle var kriminelle allerede før de kom til Norge.

Jeg mener derfor at norske myndigheter også er ansvarlige for miseren. Såvidt jeg vet er det myndighetenes ansvarsområde å vite hva slags mennesker som får lov til å komme inn i riket. Når grensene praktisk talt står vidåpne kan man ikke forvente annet enn at kriminelle også tar seg inn i riket. Norge er tross alt et av verdens rikeste land. Som man reder ligger man.

Det bor forøvrig kun ca. 1500 jøder i Norge og den jødiske menigheten er en av landets minste religiøse meningheter. Til sammenligning bor det ca. 250000 muslimer i Norge og ca. 150000 katolikker (faktisk medlemstall i de enkelte trossamfunnene er imidlertid vesentlig lavere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal ta meg frokost og kaffe snart....og kanskje se ut av vinduet og se om jeg finner den savnede bmw...hmm...

Hvis ikke du har nok å gjøre kan du like godt kikke ut av vinduet. Du må jo ikke delta i diskusjonen. At du synes at diskusjonen er dum betyr ikke det samme som at du behøver å poste et innlegg i den.

Mitt poeng med å delta i denne diskusjonen er todelt. Først og fremst burde det være mulig å diskutere innvandring uten at diskusjonen trakasserer eller fornærmer noen. Dernest burde det være mulig å diskutere et tema som alle på en eller annen måte kommer i berøring av hver dag (også når det gjelder biler). Å late som om temaet ikke eksisterer blir for dumt.

Tråden kan selvfølgelig slettes eller stenges på et senere tidspunkt hvis det blir nødvendig eller er ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja,

Jeg er mer for at dette er et emne som absolutt trenger sunne diskusjoner, og så lenge trådstarter ikke synes det ødelegger tråden burde det da være greit?

Ellers synes jeg Syvert hadde et veldig bra innlegg på side 6 ang. hvordan vi oppfattes i utlandet, og nei, dette er ikke snakk om kun nordmenn på ferie. F.eks. i nevnte Singapore er nok de fleste nordmenn og andre europeere for å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store innvandrer tråden + en savnet bil :) Bare å bytte topic Fredrik :)

Forsåvidt. Poenget med avsporingen for min del er at vi snart bør kunne diskutere innvandrere i relasjon til f.eks biler på en ordentlig måte. Akkurat som vi gjør med alle andre mennesker. En kjeltring er en kjeltring uansett hvor han kommer fra. Tilsvarende er en venn også en venn uansett hvor han kommer fra.

En spade er en spade og berøringsangst når det gjelder div. problemer med enkelte deler av innvandringen fører ikke til noe fornuftig. Dette gjelder også her inne, men det er både et krav og en betingelse at man ikke kommer med rasistiske eller andre fornærmende yttringer når man skriver innlegg der innvandring og/eller innvandrere nevnes.

På den måten har denne tråden en hensikt og jeg håper at alle etterhvert forstår forskjellen. Det er forøvrig også den enkelte debattør som bør straffes for rasistiske eller fornærmende yttringer... ikke hele diskusjonspanelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en spade er en spade som kan brukes til å begrave tomme samtaler!

Jeg er faktisk litt overrasket over at du er så negativ i denne sammenhengen. Du har bedre forutsetninger enn de aller fleste her inne til å bevise at mine påstander er korrekte. Om ikke annet kunne du benytte sjansen til å tilføre diskusjonen noen fornuftige betraktninger som underbygger mitt resonnement om at det er viktig å ikke gjøre forskjell på folk... heller ikke her inne.

Jeg har merket meg at du stadig kommer med negative bemerkninger og kommentarer (spydige som ironiske) så fort et eller annet handler om noe du betrakter som dårlig behandling av innvandrere (spesielt de som er mørke i huden). Ergo er temaet viktig for deg også og jeg vil tro at du egentlig ønsker å avmystifisere hele problemstilling. Dette gjøres mest effektivt ved å snakke om tingene på en normal måte... og selvfølgelig på en skikkelig måte. Ikke ved å feie enhver diskusjon som såvidt berører temaet under teppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...