Gå til innhold

noen som har sett bilen min? NY INFO SIDE 1

bergeee
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 260
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

orker ikke dra bil-savnet-innvandrer diskusjonen lenger så jeg bryr meg ikke om innleggene the fredriks kommer med...

Greit nok, men ingen har bedt deg om å kommentere noe heller (kun et forslag). Du liker sikkert ikke at andre generaliserer når det gjelder innvandrere og da bør du også selv holde deg for god til å gjøre dette når det gjelder debattanter i tråden selv om de tilfeldigvis har samme navn.

Jeg synes at poenget med diskusjonen har kommet godt nok frem nå. Noen forstår poenget... andre ikke (eller vil ikke). Jeg skal iallefall gjøre mitt for å snakke normalt om innvandring og innvandrere der dette faller naturlig. Jeg håper at noen av dere andre også har skjønt dette poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orker ikke dra bil-savnet-innvandrer diskusjonen lenger så jeg bryr meg ikke om innleggene the fredriks kommer med...

Greit nok, men ingen har bedt deg om å kommentere noe heller (kun et forslag). Du liker sikkert ikke at andre generaliserer når det gjelder innvandrere og da bør du også selv holde deg for god til å gjøre dette når det gjelder debattanter i tråden selv om de tilfeldigvis har samme navn.

Jeg synes at poenget med diskusjonen har kommet godt nok frem nå. Noen forstår poenget... andre ikke (eller vil ikke). Jeg skal iallefall gjøre mitt for å snakke normalt om innvandring og innvandrere der dette faller naturlig. Jeg håper at noen av dere andre også har skjønt dette poenget.

:applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint at vi har brukere som Hansh og Syvert her ihvertfall. Det setter jeg pris på :wink:

Ellers har det vært fint å være engasjert i en tråd igjen, er ihvertfall utrolig bra at ingen har stengt den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en bekjent sa: Hvis du sitter i en bil uten bremser eller mulighet til å stanse som er på vei ned en bratt bakke, og i bunnen av den bakken er det ett gangfelt hvor det går to mennesker over. Den ene er en nordmann og den andre en innvandrer(pakkis, albaner, kurder etc)og du kommer uansett til å kjøre ned og drepe en av dem. Hvem velger du å "ofre"?

Vigrid ringte, de liker ikke at du siterer dem...

Hvem kan si noe slikt?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!

Jaggu godt at flere reagerer..

Vi var faktisk flere som reagerte, men jeg tolket uttalelsen mer i overført betydning. Jeg påpekte imidlertid at uttalelsen var av det stygge slaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en bekjent sa: Hvis du sitter i en bil uten bremser eller mulighet til å stanse som er på vei ned en bratt bakke, og i bunnen av den bakken er det ett gangfelt hvor det går to mennesker over. Den ene er en nordmann og den andre en innvandrer(pakkis, albaner, kurder etc)og du kommer uansett til å kjøre ned og drepe en av dem. Hvem velger du å "ofre"?

Haha, hva faen :P

Hva er dette for en ting å si i det heletatt????

Idiotisk å ikke bruke brekket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er flott av moderatorpanelet å la tråden være aktiv. Nå fikk vi en glimrende sjanse til å rydde litt opp i hva slags kritikk av innvandring/innvandrere som er OK og ikke. Husk at det ikke er forbudt å være imot innvandring, men det er forbudt å uttrykke rasistiske eller sjikanøse uttalelser mot personer og/eller bestemte etniske grupper. Det er med andre ord et spørsmål om hvordan man evt. formulerer kritikken.

Jeg synes også at Fredrik´s uttalelse er over grensen for hva man skal akseptere, men konteksten er avgjørende og jeg tolket hans uttalelse mer i overført betydning slik jeg har redgjort for. Det var i denne sammenhengen at jeg brakte diskusjonen videre og påpekte hvor viktig det er at vi ikke bare feier hele diskusjonen under teppet. Såpass må vi etter min mening tåle for å komme videre her i verden. Fredrik får selv stå til ansvar for sine uttalelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Nordmenn ikke hadde hatt mye penger hadde de aldri fått lov til å rave rundt fulle på feriesteder i muslimske land, feks tyrkia..

Men her i Norge får jo utlendinger stort sett gjøre som de selv vil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, faen til lavmål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...