oyoz Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 Tenkte jeg skulle lage en liten tråd om bilen min, først og fremst for å huske hva som er gjort, men alltid hyggelig med kommentarer også Bilen ble kjøpt av forhandler høsten 2010 og var da ny i Norge. Falt for fargen og M-Sportpakken og utstyrsnivået. Av utstyr som kan nevnes er stort tosone klimaanlegg med restvarme og kjøling for baksete, navi proff, Hi-Fi høytalerpakke, bi-xenon, adaptive kurvelys, cruise, komfortpakke, innovasjonspakke (gudene må vite hva dette er, jeg vet det ikke), høyglans shadowline, comfort acccess, skipose, servicehefte, etc. Jeg er veldig nøye på at alt skal være strøkent, så bilen blir pent kjørt, står i oppvarmet garasje, blir holdt ren og pen (også på steder man ikke ser), momentnøkkel og pipe med plast når det byttes dekk, alle servicer, og så videre... er ikke den eneste her inne som har det sånn om jeg har forstått riktig. Når jeg kjøpte bilen såg den slik ut: Følgende er gjort siden da: - Pælma RFT-dekka i søpla og satte vinterdekk på originalfelgene. - Bilstein B14 justerbart senkesett (samt byttet kasterstagsforinger for å unngå sporing) - Breyton Race GTS 8,5x19 ET 30 og 9,5x19 ET35 - Vredestein Ultrac Sessanta 235/35-19 og 265/30-19 - anbefales! - Originale BMW Performance nyrer i sort - Originale BMW Blackline baklykter - Originalt BMW branslukkingsapparat (burde vært standard på alle biler) - Kjøpt LifeHammer til å ha i bilen (burde vært standard på alle biler med el-vinduer) - Tonet ruter helt frem (filmteam.no - meget fornøyd) - Byttet frontrute (på grunn av steinsprut) - Byttet frontfanger på grunn av et lite uhell. Bare kosmetisk skade, men jeg fikk ikke sove om natta så jeg måtte bare bytte den. Den ble for øvrig lakket opp to ganger fordi jeg ikke var fornøyd første gangen. Sluttresultatet ble perfekt fargematch. Meget bra arbeid og god service av Auto-Skade Terje Schie A/S - Full utvendig detailing av Brynjar (en av norges beste detailere) for å få frem glansen i lakken. Avsluttet med Swissvax Crystal Rock. - Masse kos og skånsom vask med washmitt, skum og høytrykk. Ikke noe svamp her i gården Planer fremover:- Holde bilen strøken - Fikse noe steinsprut og små lakkskader her og der - Servicer og generelt vedlikehold - Full detailing innvendig Slik ser bilen ut nå: Det var vel alt Moderatoredit (S.Hafsmo): Ryddet tråd for usaklige innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 Liker oppgraderingene dine!!! Er faktisk selv under vurdering og skaffe felger med sånn type look.. Gjør seg virkelig med tona ruter altså.. Må nesten vurdere det selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 Veldig positiv forandring! Felgene passet godt til bilen men kanskje litt spacing bak. Ellers rå lekkert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyoz Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2011 Takker begge to Litt spacing bak er til vurdering, men det blir etter at senk og felg er ført inn i vognkortet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moe Skrevet Mai 28, 2011 Share Skrevet Mai 28, 2011 Der er fargen eg aldri fekk! Nydelig bil og med dei rette modifikasjoner. Flotte dei Breyton felgane.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Mai 28, 2011 Share Skrevet Mai 28, 2011 Sett denne bilen live, og den er helt riktig senka, tøffe hjule og ikke minst riktig alcantara skinn inni. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mai 28, 2011 Share Skrevet Mai 28, 2011 Utrolig flott LeMans blå e91, litt misunnelig på den voksen. Og de felgene passet bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 En stykk nydelig vogn dette her! Virkelig etter boka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyoz Skrevet Mai 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2011 Hårre steikje for ein skute ! Ditta va eit vakkert lite glidestykke ! Men ej syns du bør lakke nå svart matt og hive på noken smeikjne felga ...so verte han bra ! Ka du fe nå opp i hvis du gir na foll druse? Fe du minst hondreogførti på stripå ? Reidar Ford Granada Ghia -78 Nice try Pål. Kan for øvrig opplyse om at Skute_Reidar kjører Auda med 14" og helårsdekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-blå Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 Nydeligt!!! Le mans blå er en utroligt fin farge. Har akkurat fått ny E91 selv i svart. Ville egentlig ha le-mans blå, men kona ville ha hvit. Så vi ble enige om svart siden begge liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gaasen Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 Smekker bil! Konge utstyr, meget pen farge og gode oppgraderinger som jeg ser for meg fremdeles legger igjen bra med komfort! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ælen Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 Nydelig bil du har her, ikke ulik min Hvordan synes du komforten er med de hjula? Vurderer å gå ned til 19" jeg også, da jeg ikke er fornøyd med komforten på min med 20" Breyton Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leba Skrevet Mai 31, 2011 Share Skrevet Mai 31, 2011 Strøken bil du har, likte faktisk fargen veldig godt Flere bilder og innvendig bilder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyoz Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2011 Takker for hyggelige tilbakemeldinger, har prøvd å svare under. Innvendige bilder kommer når jeg har fått tatt den ordentlig innvendig. Den er for så vidt ren og pen nå, men jeg er ikke helt fornøyd ennå. Nydeligt!!! Le mans blå er en utroligt fin farge.Har akkurat fått ny E91 selv i svart. Ville egentlig ha le-mans blå, men kona ville ha hvit. Så vi ble enige om svart siden begge liker det. Sort er alltid riktig på BMW. Min forrige bil var sort og det blir nok også vurdert på neste bil, men synes det er noe spesielt med Le-Mans blå på 3-serien. Nydelig bil du har her, ikke ulik min Hvordan synes du komforten er med de hjula? Vurderer å gå ned til 19" jeg også, da jeg ikke er fornøyd med komforten på min med 20" Breyton Når det gjelder komfort så er det absolutt til stede så lenge lufttrykket i dekkene er riktig. Spesielt på langkjøring og på litt engasjert landeveiskjøring kommer smilet frem. Bykjøring går også greit, men den dårlige veistandarden i Oslo merkes selvsagt - trikkeskinner og kanter er ikke favorittunderlaget. Bilen tåler dog dette fint, men blir vel litt hyppigere intervall på bytte av foringer tenker jeg. Se denne for mer info om mine erfaringer her. Det var uaktuelt med 20" for min del da dette er en familiebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Juli 6, 2011 Share Skrevet Juli 6, 2011 Nydelig familiebil LeMans-blå og Breyton er en genial kombinasjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå