Gå til innhold

Familiebilen: 2007 E91 320d M-Sport Le-Mans blå :)

Share

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en liten tråd om bilen min, først og fremst for å huske hva som er gjort, men alltid hyggelig med kommentarer også :)

Bilen ble kjøpt av forhandler høsten 2010 og var da ny i Norge. Falt for fargen og M-Sportpakken og utstyrsnivået. Av utstyr som kan nevnes er stort tosone klimaanlegg med restvarme og kjøling for baksete, navi proff, Hi-Fi høytalerpakke, bi-xenon, adaptive kurvelys, cruise, komfortpakke, innovasjonspakke (gudene må vite hva dette er, jeg vet det ikke), høyglans shadowline, comfort acccess, skipose, servicehefte, etc.

Jeg er veldig nøye på at alt skal være strøkent, så bilen blir pent kjørt, står i oppvarmet garasje, blir holdt ren og pen (også på steder man ikke ser), momentnøkkel og pipe med plast når det byttes dekk, alle servicer, og så videre... er ikke den eneste her inne som har det sånn om jeg har forstått riktig.

Når jeg kjøpte bilen såg den slik ut:

oob09d4ytft3krgeojhg.jpg

Følgende er gjort siden da:

• - Pælma RFT-dekka i søpla og satte vinterdekk på originalfelgene.

• - Bilstein B14 justerbart senkesett (samt byttet kasterstagsforinger for å unngå sporing)

• - Breyton Race GTS 8,5x19 ET 30 og 9,5x19 ET35

• - Vredestein Ultrac Sessanta 235/35-19 og 265/30-19 - anbefales!

• - Originale BMW Performance nyrer i sort

• - Originale BMW Blackline baklykter

• - Originalt BMW branslukkingsapparat (burde vært standard på alle biler)

• - Kjøpt LifeHammer til å ha i bilen (burde vært standard på alle biler med el-vinduer)

• - Tonet ruter helt frem (filmteam.no - meget fornøyd)

• - Byttet frontrute (på grunn av steinsprut)

• - Byttet frontfanger på grunn av et lite uhell. Bare kosmetisk skade, men jeg fikk ikke sove om natta så jeg måtte bare bytte den. Den ble for øvrig lakket opp to ganger fordi jeg ikke var fornøyd første gangen. Sluttresultatet ble perfekt fargematch. Meget bra arbeid og god service av Auto-Skade Terje Schie A/S

• - Full utvendig detailing av Brynjar (en av norges beste detailere) for å få frem glansen i lakken. Avsluttet med Swissvax Crystal Rock.

• - Masse kos og skånsom vask med washmitt, skum og høytrykk. Ikke noe svamp her i gården :)

Planer fremover:
  • - Holde bilen strøken

• - Fikse noe steinsprut og små lakkskader her og der

• - Servicer og generelt vedlikehold

• - Full detailing innvendig

Slik ser bilen ut nå:

ckmyfj6sds9no7od1dn5.jpg

jijwpxjrjw6jh87pjvp5.jpg

kamw3lc9kg8emz9hl135.jpg

yrd7rw3m5gc5tpesrb73.jpg

u9s8i5w0lcxdn6sagm7s.jpg

tri7qx591lr2l5cq3e1a.jpg

n2vp9j4favyqtuhbft8f.jpg

Det var vel alt :)

Moderatoredit (S.Hafsmo): Ryddet tråd for usaklige innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårre steikje for ein skute ! Ditta va eit vakkert lite glidestykke !

Men ej syns du bør lakke nå svart matt og hive på noken smeikjne felga ...so verte han bra ! 8)

Ka du fe nå opp i hvis du gir na foll druse? Fe du minst hondreogførti på stripå ?

Reidar

Ford Granada Ghia -78

:lol::applause:

Nice try Pål. Kan for øvrig opplyse om at Skute_Reidar kjører Auda med 14" og helårsdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelige tilbakemeldinger, har prøvd å svare under. Innvendige bilder kommer når jeg har fått tatt den ordentlig innvendig. Den er for så vidt ren og pen nå, men jeg er ikke helt fornøyd ennå.

Nydeligt!!! :applause:   Le mans blå er en utroligt fin farge.

Har akkurat fått ny E91 selv i svart. Ville egentlig ha le-mans blå, men kona ville ha hvit.

Så vi ble enige om svart siden begge liker det.

Sort er alltid riktig på BMW. Min forrige bil var sort og det blir nok også vurdert på neste bil, men synes det er noe spesielt med Le-Mans blå på 3-serien.

Nydelig bil du har her, ikke ulik min :D

Hvordan synes du komforten er med de hjula? Vurderer å gå ned til 19" jeg også, da jeg ikke er fornøyd med komforten på min med 20" Breyton

Når det gjelder komfort så er det absolutt til stede så lenge lufttrykket i dekkene er riktig. Spesielt på langkjøring og på litt engasjert landeveiskjøring kommer smilet frem. Bykjøring går også greit, men den dårlige veistandarden i Oslo merkes selvsagt - trikkeskinner og kanter er ikke favorittunderlaget. Bilen tåler dog dette fint, men blir vel litt hyppigere intervall på bytte av foringer tenker jeg. Se denne for mer info om mine erfaringer her. Det var uaktuelt med 20" for min del da dette er en familiebil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...