Dirty Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 Hei har montert en rotrex kompressor på min m50b25 satt i 328 dyser, og en CHIP fra motorvigra, men da tok hele ECUN fyr og noen coiler smelta Så det jeg lurer på, kjører med orginal ECU nå Ser på koed at det ikke følger med noe Chip i kittene de selger Så ja det jeg egentlig lurer på er om den for nok bensin? Kjører på 0.5bar Noen med erfaring ? har sendt PM til Motorviagra satser på han har flere chiper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 Får nok bensin gjør den nok ikke gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2011 Sikker på det ? ecun skal vel stille bensin i forhold til luft den får inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 Helt riktig dirty, men at den skal ta fyr skal den hvertfall ikke, har du koblet riktig da? Sjekk kabler og alt, så det ikke sitter galt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2011 joda kobla ikke noe feil! var nok den ECUn som hadde en jordfeil ellerno, bilen sveiv i 10-20 min med chipen i før den tok kvelden! satt inn ny ecu med chipen i, men da ville den ikke starte, så tok ut chipen og satt i den orginale så venter på ny chip, men vil jo kjøre i mellomtiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 det er begrenset hvor mye den klarer å regulerer med lambda og slikt. snakk om små prosenter pluss minus. hvis hjerne din er satt opp til å bruke 200cc dyser, ved en viss mengde luft, så klarer den ikke kompensere for 0,5 bar overlading. Og ang dysene fra M50B25 til M52??B28 så er ikke forskjellen i fllow på disse enormt stor. du vil i verste fall gå tjukkere på tomgang og fast\variabel last, og litt tjukkere på ladetrykk, men ikke nok for å kompensere riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2011 det er begrenset hvor mye den klarer å regulerer med lambda og slikt. snakk om små prosenter pluss minus.hvis hjerne din er satt opp til å bruke 200cc dyser, ved en viss mengde luft, så klarer den ikke kompensere for 0,5 bar overlading. Og ang dysene fra M50B25 til M52??B28 så er ikke forskjellen i fllow på disse enormt stor. du vil i verste fall gå tjukkere på tomgang og fast\variabel last, og litt tjukkere på ladetrykk, men ikke nok for å kompensere riktig. Okei sjekka en plugg nå de var bra hvit ja! burde nok kjøre veldig forsiktig med den Nabber jeg av Lmm så pøser del vel på med max heletiden ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 Har m50 bankesensor? Blir nok ikke 100 % som du kjører nå, men jeg tror ikke det er så langt unna. 0.5 er ikke akkurat mye, samme som jeg kjører på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2011 de har bankesensor ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2011 har noen 3.2l dyser vil den klare å gi mer bensin ? har hørt at man kan ha 30% større dyser på orginalsprut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 28, 2011 Share Skrevet Mai 28, 2011 Nei nappe av LMM pøser ikke på max bensin. Da kjører den et SAFE program som den vet funker. Dette over hele linja. Og nei, hvis du setter på 3,2 liter dyser så blir problemet ditt det samme som med 328 dysene. Du får mer over HELE linja, ikke bare når du trenger det Altså, tross alt når du ligger på litt gass og ikke bruker noe særlig ladetrykk (dvs du er på vakumsiden av skalaen) så klarer bilen din seg med originale M50B25 dyser (om det er 2,5 litern du har i nå da..) Det er først når du får TRYKK på systemet at du trenger mer bensin. Og når du da setter i 3,2 liter dyser så klarern seg sikkert på toppen mtp AFR (air fuel ratio) men du vil da gå MYE tjukkere på bånn og midt registeret pga den tror den kjører med f.eks 200cc dyser mens du har satt på 320cc. Skjønner? =) Og nei du kanke ha 30% større dyser på original sprut, dette er en myte. Da er vi tilbake til problemet med at motorn er prenta for å kjøre med 200cc, mens du da setter inn 300cc så blire for mye igjen.. Si det veldig enkelt da, hjerne din tror den sender inn 1 liter bensin med original dyser, du setter inn større, så den pøser egenetlig inn 1,5 liter. også prøvern og regulere ned med lambda igjen pga den rapporterer for tjukk blanding på bånn og delvis load. I tillegg kan du knekke kattene dine på dette og Skaff deg en AFPR (justerbar bensintrykssregulator) og kjør med det. Eller vent på chippen. Er så kjipt å sitte med en blåst motor. Bare fordi man ikke klarte sitte på henda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2011 Ah takker for god info. har bestilt Chip nå men sverige. tar vel fort litt tid Men så vis jeg montere en justerbar BTR så kan jeg faktisk kjøre rimelig safe med den. er 328 dyser i nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mai 28, 2011 Share Skrevet Mai 28, 2011 bedre å sette i 3.2 dysene.. fordi den klarer å regulere ned bensinmengden da lambdaen er koblet på.. + att den får mer på full gass har gjort dette på flere biler med bra resultat.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2011 Satt inn noen 3liter dyser fra s50 Nå er pluggene mørke i allefall og ikke helt hvite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Jeg prata med fekzen ang dysestørrelse og han mente S38B36 dyser ville passe m50b25 bra med kompressor og c.a 0,6 bar i ladetrykk. Disse er 340cc og mener at S50B32 dysene er samme str. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå