Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har montert en rotrex kompressor på min m50b25

satt i 328 dyser, og en CHIP fra motorvigra, men da tok hele ECUN fyr og noen coiler smelta :lol:

Så det jeg lurer på, kjører med orginal ECU nå

Ser på koed at det ikke følger med noe Chip i kittene de selger

Så ja det jeg egentlig lurer på er om den for nok bensin?

Kjører på 0.5bar

Noen med erfaring ?

har sendt PM til Motorviagra satser på han har flere chiper

Skrevet

Helt riktig dirty, men at den skal ta fyr skal den hvertfall ikke, har du koblet riktig da? Sjekk kabler og alt, så det ikke sitter galt

Skrevet

joda kobla ikke noe feil! var nok den ECUn som hadde en jordfeil ellerno, bilen sveiv i 10-20 min med chipen i før den tok kvelden!

satt inn ny ecu med chipen i, men da ville den ikke starte, så tok ut chipen og satt i den orginale

så venter på ny chip, men vil jo kjøre i mellomtiden :D

Skrevet

det er begrenset hvor mye den klarer å regulerer med lambda og slikt. snakk om små prosenter pluss minus.

hvis hjerne din er satt opp til å bruke 200cc dyser, ved en viss mengde luft, så klarer den ikke kompensere for 0,5 bar overlading. Og ang dysene fra M50B25 til M52??B28 så er ikke forskjellen i fllow på disse enormt stor. du vil i verste fall gå tjukkere på tomgang og fast\variabel last, og litt tjukkere på ladetrykk, men ikke nok for å kompensere riktig.

Skrevet
det er begrenset hvor mye den klarer å regulerer med lambda og slikt. snakk om små prosenter pluss minus.

hvis hjerne din er satt opp til å bruke 200cc dyser, ved en viss mengde luft, så klarer den ikke kompensere for 0,5 bar overlading. Og ang dysene fra M50B25 til M52??B28 så er ikke forskjellen i fllow på disse enormt stor. du vil i verste fall gå tjukkere på tomgang og fast\variabel last, og litt tjukkere på ladetrykk, men ikke nok for å kompensere riktig.

Okei sjekka en plugg nå de var bra hvit ja!

burde nok kjøre veldig forsiktig med den

Nabber jeg av Lmm så pøser del vel på med max heletiden ?

Skrevet

har noen 3.2l dyser vil den klare å gi mer bensin ?

har hørt at man kan ha 30% større dyser på orginalsprut

Skrevet

Nei nappe av LMM pøser ikke på max bensin. Da kjører den et SAFE program som den vet funker. Dette over hele linja.

Og nei, hvis du setter på 3,2 liter dyser så blir problemet ditt det samme som med 328 dysene. Du får mer over HELE linja, ikke bare når du trenger det :)

Altså, tross alt når du ligger på litt gass og ikke bruker noe særlig ladetrykk (dvs du er på vakumsiden av skalaen) så klarer bilen din seg med originale M50B25 dyser (om det er 2,5 litern du har i nå da..)

Det er først når du får TRYKK på systemet at du trenger mer bensin. Og når du da setter i 3,2 liter dyser så klarern seg sikkert på toppen mtp AFR (air fuel ratio) men du vil da gå MYE tjukkere på bånn og midt registeret pga den tror den kjører med f.eks 200cc dyser mens du har satt på 320cc. Skjønner? =)

Og nei du kanke ha 30% større dyser på original sprut, dette er en myte. Da er vi tilbake til problemet med at motorn er prenta for å kjøre med 200cc, mens du da setter inn 300cc så blire for mye igjen..

Si det veldig enkelt da, hjerne din tror den sender inn 1 liter bensin med original dyser, du setter inn større, så den pøser egenetlig inn 1,5 liter. også prøvern og regulere ned med lambda igjen pga den rapporterer for tjukk blanding på bånn og delvis load. I tillegg kan du knekke kattene dine på dette og :) Skaff deg en AFPR (justerbar bensintrykssregulator) og kjør med det. Eller vent på chippen. Er så kjipt å sitte med en blåst motor. Bare fordi man ikke klarte sitte på henda.

Skrevet

Ah takker for god info.

har bestilt Chip nå men sverige. tar vel fort litt tid

Men så vis jeg montere en justerbar BTR så kan jeg faktisk kjøre rimelig safe med den. er 328 dyser i nå

Skrevet

bedre å sette i 3.2 dysene.. fordi den klarer å regulere ned bensinmengden da lambdaen er koblet på.. + att den får mer på full gass ;) har gjort dette på flere biler med bra resultat..

Skrevet

Jeg prata med fekzen ang dysestørrelse og han mente S38B36 dyser ville passe m50b25 bra med kompressor og c.a 0,6 bar i ladetrykk. Disse er 340cc og mener at S50B32 dysene er samme str.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...