Gå til innhold

Hva gjorde du med din bil idag?

mudbug
 Share

Anbefalte innlegg

Var innom dekkmann for å få avbalansert vinterhjula mine, da jeg merket risting i 80km/t+, også får jeg plutselig beskjed om de ikke var mulig å balansere, da kordene inni dekkene på innersiden var skadet/ødelagt, så måtte ha nye dekk sa de. Dette hørtes jo utrolig merkelig ut for min del, men når jeg fikk se det selv så ga det litt mer mening, aldri sett noe lignende før. Dekket bulte rundt på innersiden av kjørebanen på dekkene, litt vanskelig å forklare, men satt du dekket på bakken så sto det liksom litt lent utover, akkurat som når man har + i camber.

Skal sies at dette var Nokian Hakkapeliitta 7 fra 2009, så relativt fine ut med tanke på mønster og pigger, så er ikke godt å si hvordan dette har skjedd, produksjonsfeil kanskje? Kjøpte jo bilen i sommer, og tenkte ikke stort over vinterhjulene, eneste jeg så som sagt var at mønster og pigger så fine ut.

Så da ble det 4 nye vinterdekk idag, piggfritt vel og merke så kan nok bli spennende dette, når isen kommer, blir nemlig første vinter med bakhjulsdrevet bil :P Men utrolig deilig å kjøre uten å høre disse piggene som treffer asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom dekkmann for å få avbalansert vinterhjula mine, da jeg merket risting i 80km/t+, også får jeg plutselig beskjed om de ikke var mulig å balansere, da kordene inni dekkene på innersiden var skadet/ødelagt, så måtte ha nye dekk sa de. Dette hørtes jo utrolig merkelig ut for min del, men når jeg fikk se det selv så ga det litt mer mening, aldri sett noe lignende før. Dekket bulte rundt på innersiden av kjørebanen på dekkene, litt vanskelig å forklare, men satt du dekket på bakken så sto det liksom litt lent utover, akkurat som når man har + i camber.

Skal sies at dette var Nokian Hakkapeliitta 7 fra 2009, så relativt fine ut med tanke på mønster og pigger, så er ikke godt å si hvordan dette har skjedd, produksjonsfeil kanskje? Kjøpte jo bilen i sommer, og tenkte ikke stort over vinterhjulene, eneste jeg så som sagt var at mønster og pigger så fine ut.

Så da ble det 4 nye vinterdekk idag, piggfritt vel og merke så kan nok bli spennende dette, når isen kommer, blir nemlig første vinter med bakhjulsdrevet bil :P Men utrolig deilig å kjøre uten å høre disse piggene som treffer asfalt.

Ja når korden stikker på utsiden av gummien, da gir det risting. Husker førstebilen min var helt jævlig, skjønte ikke hvorfor, men de var da slitt helt til korden og litt til. Dekka holdt i en sesong :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel i dette tilfelle så var ikke korden synlig eller noe, den var rett og slett bare blitt ødelagt/skadet inni selve dekket, og på utsiden så man at innersiden av kjørebanen til dekket bulte ut, litt som hvis man holder en gummi ball og klemmer den i midten så vil sidene bule/vokse ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket og renset vinduene, og satte inn alle vinduene med "Rain Repellent".

Ser forøvrig at jeg må gå over forntruta fra innsiden en gang til. Blir av en eller annen grunn skjoldete uansett hvordan jeg vasker.

Neste blir å teste ut salmiakk vann og pussing med avispapir ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke så mye jeg har gjort med min E46 , da BMW er perfekt om man slipper å gjøre masse med de :) ( Bank i Bordet ) 

Golf mk1 jeg har , som jeg pusser opp , henger i en " bilsnurre" uten motor og understell så kan jeg snurre bilen rundt og holde på under , skrape av all techtylen og fjerne rustflekker osv 

Kjedelig jobb , men blir bra til slutt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...