Nitrius Skrevet November 16, 2013 Share Skrevet November 16, 2013 Var innom dekkmann for å få avbalansert vinterhjula mine, da jeg merket risting i 80km/t+, også får jeg plutselig beskjed om de ikke var mulig å balansere, da kordene inni dekkene på innersiden var skadet/ødelagt, så måtte ha nye dekk sa de. Dette hørtes jo utrolig merkelig ut for min del, men når jeg fikk se det selv så ga det litt mer mening, aldri sett noe lignende før. Dekket bulte rundt på innersiden av kjørebanen på dekkene, litt vanskelig å forklare, men satt du dekket på bakken så sto det liksom litt lent utover, akkurat som når man har + i camber. Skal sies at dette var Nokian Hakkapeliitta 7 fra 2009, så relativt fine ut med tanke på mønster og pigger, så er ikke godt å si hvordan dette har skjedd, produksjonsfeil kanskje? Kjøpte jo bilen i sommer, og tenkte ikke stort over vinterhjulene, eneste jeg så som sagt var at mønster og pigger så fine ut. Så da ble det 4 nye vinterdekk idag, piggfritt vel og merke så kan nok bli spennende dette, når isen kommer, blir nemlig første vinter med bakhjulsdrevet bil Men utrolig deilig å kjøre uten å høre disse piggene som treffer asfalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet November 16, 2013 Share Skrevet November 16, 2013 Var innom dekkmann for å få avbalansert vinterhjula mine, da jeg merket risting i 80km/t+, også får jeg plutselig beskjed om de ikke var mulig å balansere, da kordene inni dekkene på innersiden var skadet/ødelagt, så måtte ha nye dekk sa de. Dette hørtes jo utrolig merkelig ut for min del, men når jeg fikk se det selv så ga det litt mer mening, aldri sett noe lignende før. Dekket bulte rundt på innersiden av kjørebanen på dekkene, litt vanskelig å forklare, men satt du dekket på bakken så sto det liksom litt lent utover, akkurat som når man har + i camber. Skal sies at dette var Nokian Hakkapeliitta 7 fra 2009, så relativt fine ut med tanke på mønster og pigger, så er ikke godt å si hvordan dette har skjedd, produksjonsfeil kanskje? Kjøpte jo bilen i sommer, og tenkte ikke stort over vinterhjulene, eneste jeg så som sagt var at mønster og pigger så fine ut. Så da ble det 4 nye vinterdekk idag, piggfritt vel og merke så kan nok bli spennende dette, når isen kommer, blir nemlig første vinter med bakhjulsdrevet bil Men utrolig deilig å kjøre uten å høre disse piggene som treffer asfalt. Ja når korden stikker på utsiden av gummien, da gir det risting. Husker førstebilen min var helt jævlig, skjønte ikke hvorfor, men de var da slitt helt til korden og litt til. Dekka holdt i en sesong Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrius Skrevet November 16, 2013 Share Skrevet November 16, 2013 Vel i dette tilfelle så var ikke korden synlig eller noe, den var rett og slett bare blitt ødelagt/skadet inni selve dekket, og på utsiden så man at innersiden av kjørebanen til dekket bulte ut, litt som hvis man holder en gummi ball og klemmer den i midten så vil sidene bule/vokse ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JarleGa Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Var på PKK med e34'n i dag. Fikk en liten huskeliste, men hadde forventet mer. Så er i grunn fornøyd Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Idag fikk bilen seg ny og frisk olje, som den gjør hvert år i november Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KLB Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Vasket og renset vinduene, og satte inn alle vinduene med "Rain Repellent". Ser forøvrig at jeg må gå over forntruta fra innsiden en gang til. Blir av en eller annen grunn skjoldete uansett hvordan jeg vasker. Neste blir å teste ut salmiakk vann og pussing med avispapir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LydMekk Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Ikke bruk avispapir. Bruk en tørr microfiberklut til å tørke tilslutt med. Funker. KLB reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KLB Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Ikke bruk avispapir. Bruk en tørr microfiberklut til å tørke tilslutt med. Funker. Jeg brukte microfiber klut. Var ikke fornøyd med resultatet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Beste produktet jeg har brukt på innsiden av vinduer, uten å få skjolder, er vann med eddik så og si gratis. KLB reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Er jo ikke så mye jeg har gjort med min E46 , da BMW er perfekt om man slipper å gjøre masse med de ( Bank i Bordet ) Golf mk1 jeg har , som jeg pusser opp , henger i en " bilsnurre" uten motor og understell så kan jeg snurre bilen rundt og holde på under , skrape av all techtylen og fjerne rustflekker osv Kjedelig jobb , men blir bra til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Byttet fjæren til kjedestrammeren på min 523iA med 260k på telleren. Kostet 47kr hos bavaria og motoren er merkbart stillere nå! Var enkelt å skifte også om man har M52 og enkel vanos. God plass og man trenger kun 32mm pipe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaszito Skrevet November 28, 2013 Share Skrevet November 28, 2013 Ordna ny spiller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 28, 2013 Share Skrevet November 28, 2013 Var søtt med sånn alkantranataplata skinn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
7ertzen Skrevet November 28, 2013 Share Skrevet November 28, 2013 nyvaska bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet November 30, 2013 Share Skrevet November 30, 2013 Bytta glødeplugger, og nesten bukt opp bakdekka etter to dager med snø/slaps Sent from my GT-I9305 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå