Gå til innhold

hjulstilling, får jeg godkjent senk med disse verdiene?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det kommer litt ann på hvem du møter på godkjenninga egentlig.

Her i tromsø godtar de ikke godkjenninger om noen av verdiene er røde, mao er justerbare dempertårnlager foran eneste vei å gå.

Skrevet
Tror det kommer litt ann på hvem du møter på godkjenninga egentlig.

Her i tromsø godtar de ikke godkjenninger om noen av verdiene er røde, mao er justerbare dempertårnlager foran eneste vei å gå.

Det høres jo ut som noe tull.. Mitt var strødd med røde tall, og det er ikke den som skal få godkjent bilen sin oppgave å sette seg inn i dette.

Jensemann: Verkstedet som gjør dette for deg for penger SKAL vite hva som må gjøres for å få godkjent bilen. Du betaler dem for det.. Du viser bare dette papiret med TUV papirene til kontrolløren. Ikke tenk mer på det. Hvis ikke verkstedet forstår at du skal godkjenne bilen må du finne et annet verksted. Justerbare dempertårlagre er såvidt jeg forstår vanskelig å godkjenne i det hele tatt. TUV betyr at bilen kan godkjennes slik den er uten flere modifikasjoner enn fjærene..

Skrevet
Tror det kommer litt ann på hvem du møter på godkjenninga egentlig.

Her i tromsø godtar de ikke godkjenninger om noen av verdiene er røde, mao er justerbare dempertårnlager foran eneste vei å gå.

Det høres jo ut som noe tull.. Mitt var strødd med røde tall, og det er ikke den som skal få godkjent bilen sin oppgave å sette seg inn i dette.

Mulig det, men flere kompiser som ikke fikk sine sett godkjent pga røde tall.

Skrevet

har du flaks får du godkjent bilen med røde tall, men sjeldent man får det til. justerbare topplagre er det ingen som sier noe i mot. trenger ikke å godkjennes da det kun er et lager som gjør at man kan justere camber, noe som er positivt

Skrevet
Tror det kommer litt ann på hvem du møter på godkjenninga egentlig.

Her i tromsø godtar de ikke godkjenninger om noen av verdiene er røde, mao er justerbare dempertårnlager foran eneste vei å gå.

Det høres jo ut som noe tull.. Mitt var strødd med røde tall, og det er ikke den som skal få godkjent bilen sin oppgave å sette seg inn i dette.

Mulig det, men flere kompiser som ikke fikk sine sett godkjent pga røde tall.

Hele dette godkjenningsstyret skulle jo ha hatt en enorm gjennomgang.

Jeg ser for meg at det er hvordan systemet for 4-hjulskontrollen er satt opp som forteller om tallene skal være røde eller ikke. 4-hjulskontrollen skal være et bevis på at du har sjekket hjulvinkler og at bilen er sikker i bruk. Noe mer trenger ikke eier å vite.

Skrevet

Stemmer med at du må ha tallene grønne, ellers er de som regel litt trangsynte og mener at hjulvinklene ikke er innenfor fabrikk krav osv.. har selv vært gjennom dette :)

Skrevet

hadde ny 4-hjuls kontroll på bilen idag og fikk justert inn camber bak, men både Caster og Camber foran er utenfor. Hvordan skal man få Caster ordnet da? Må bytte hele understellet på bilen da,hvis jeg får mangellapp på feil Caster? Og camber? Må jeg kjøpe justerbare tårnlager? Eller kjøpe meg originalfjærer og dempere og til en kjempesum og sette sammen bilen med original høyde, for så å EU-godkjenne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...