jensemann23 Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 Jeg fant også TUV papiret på fjærene, men det står FARBE: ROT på dem. Men fjærene er svarte... Men serienummeret stemmer overens... Dette skjønner jeg ikke..
Kennethe34 Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 Tror det kommer litt ann på hvem du møter på godkjenninga egentlig. Her i tromsø godtar de ikke godkjenninger om noen av verdiene er røde, mao er justerbare dempertårnlager foran eneste vei å gå.
ingard Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 Tror det kommer litt ann på hvem du møter på godkjenninga egentlig.Her i tromsø godtar de ikke godkjenninger om noen av verdiene er røde, mao er justerbare dempertårnlager foran eneste vei å gå. Det høres jo ut som noe tull.. Mitt var strødd med røde tall, og det er ikke den som skal få godkjent bilen sin oppgave å sette seg inn i dette. Jensemann: Verkstedet som gjør dette for deg for penger SKAL vite hva som må gjøres for å få godkjent bilen. Du betaler dem for det.. Du viser bare dette papiret med TUV papirene til kontrolløren. Ikke tenk mer på det. Hvis ikke verkstedet forstår at du skal godkjenne bilen må du finne et annet verksted. Justerbare dempertårlagre er såvidt jeg forstår vanskelig å godkjenne i det hele tatt. TUV betyr at bilen kan godkjennes slik den er uten flere modifikasjoner enn fjærene..
Kennethe34 Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 Tror det kommer litt ann på hvem du møter på godkjenninga egentlig.Her i tromsø godtar de ikke godkjenninger om noen av verdiene er røde, mao er justerbare dempertårnlager foran eneste vei å gå. Det høres jo ut som noe tull.. Mitt var strødd med røde tall, og det er ikke den som skal få godkjent bilen sin oppgave å sette seg inn i dette. Mulig det, men flere kompiser som ikke fikk sine sett godkjent pga røde tall.
baremats91 Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 har du flaks får du godkjent bilen med røde tall, men sjeldent man får det til. justerbare topplagre er det ingen som sier noe i mot. trenger ikke å godkjennes da det kun er et lager som gjør at man kan justere camber, noe som er positivt
ingard Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 Tror det kommer litt ann på hvem du møter på godkjenninga egentlig.Her i tromsø godtar de ikke godkjenninger om noen av verdiene er røde, mao er justerbare dempertårnlager foran eneste vei å gå. Det høres jo ut som noe tull.. Mitt var strødd med røde tall, og det er ikke den som skal få godkjent bilen sin oppgave å sette seg inn i dette. Mulig det, men flere kompiser som ikke fikk sine sett godkjent pga røde tall. Hele dette godkjenningsstyret skulle jo ha hatt en enorm gjennomgang. Jeg ser for meg at det er hvordan systemet for 4-hjulskontrollen er satt opp som forteller om tallene skal være røde eller ikke. 4-hjulskontrollen skal være et bevis på at du har sjekket hjulvinkler og at bilen er sikker i bruk. Noe mer trenger ikke eier å vite.
jensemann23 Skrevet Mai 30, 2011 Forfatter Skrevet Mai 30, 2011 hva med fjærene da? Hvorfor i all verden står det farge: Rød på TUV papiret når fjærene er svarte? Og serienr stemmer...
baremats91 Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 kanskje han som lagde TÜV papirene var fargeblind
Maloi Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 Stemmer med at du må ha tallene grønne, ellers er de som regel litt trangsynte og mener at hjulvinklene ikke er innenfor fabrikk krav osv.. har selv vært gjennom dette
jensemann23 Skrevet Mai 31, 2011 Forfatter Skrevet Mai 31, 2011 fått time på orkanger trafikkstasjon. Håper det går greit å få den gjennom selv med røde camber tall...
jensemann23 Skrevet Juni 6, 2011 Forfatter Skrevet Juni 6, 2011 hadde ny 4-hjuls kontroll på bilen idag og fikk justert inn camber bak, men både Caster og Camber foran er utenfor. Hvordan skal man få Caster ordnet da? Må bytte hele understellet på bilen da,hvis jeg får mangellapp på feil Caster? Og camber? Må jeg kjøpe justerbare tårnlager? Eller kjøpe meg originalfjærer og dempere og til en kjempesum og sette sammen bilen med original høyde, for så å EU-godkjenne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå