Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv m-tech understell, men skal skifte ut både fjærer og dempere til standar fjærer/dempere. Synes den er alt for hard og stiv på norske krøtter veier. Alt sammen fra Koed kommer på runt 5000 kr. Joda, prisen på orginale m-tech deler hadde fort kommet på det firedobbelte.

Skrevet
Joda, prisen på orginale m-tech deler hadde fort kommet på det firedobbelte.

Det produseres ikke OEM m-tech dempere? (man må kjøpe originale BMW-deler?)

Skrevet
Joda, prisen på orginale m-tech deler hadde fort kommet på det firedobbelte.

Det produseres ikke OEM m-tech dempere? (man må kjøpe originale BMW-deler?)

Veit en plass i usa dem selger dem i oem, kommer på ca 10000,- inkl frakt og moms. Frakta KUNNE bli dyrere alt etter hvordan det var pakka da dem. Så da ser jeg ikke vitsen me å kjøpe der, når jeg kan få 100% orginale for 2k ekstra i norge, og om det skulle være noe er det enkelt og klage :)

Skrevet

Smårusk må man beregne på en bruktbil... har selv hatt 2 E39 og på den første bytta jeg bare noe småtteri... ryggesensorer og regnsensor.

På den andre (som jeg har nå) har det vært mer. Hjullager, dynamo, termostat, vannpumpe, kam og veivsensor, klimapanel, LMM... og jeg holder på å finne ut av problem med klimaanlegget nå for tiden. Men jeg synes ikke det er uventet med disse feilene så de tar jeg som de kommer. Og når jeg nå får konvertert den til E85 brennstoff så blir den enda "kjekkere" :)

Skrevet

Dere skremmer vettet av meg med alt dere sier vil komme på min BMW i tiden fremover. Jeg kvitter meg garantert med denne bilen innen neste sommer! Hvis dette er tysk, vanlig BMW-kvalitet, blir det neppe mer av det merket. Når man ikke er bilkyndig og er helt avhengig av verksteder der bukken og havresekken regjerer, er slike verkstedsutgifter uholdbare. Så denne BMW'en er garantert til salgs neste år. Da er den neppe kjørt mer enn 120.000km, og er jeg heldig får jeg kanskje 100.000 for den. Ser jo samme bil til langt høyere priser på de fleste av dem på Finn.no.

Ett merkelig fenomen med denne BMW'en: - i april i år startet og flyttet jeg den noen meter. Da jeg neste dag skulle starte den, nektet den plent! Tilkalte NAF som fikk startet den etter mye plunder. Årsak: - den hadde blitt oversvømt av bensin fordi jeg kun startet og stoppet motoren et lite øyeblikk dagen før! Har du hørt på maken! Noe slikt har jeg ikke hatt trøbbel med siden 70-tallets forgasserbiler, og da snakker jeg om rmøkkabiler som Alfrasud, Lada, eldgammel Rekord, Boble, Peugot 505 o.l. Min gamle slitne Spacewagon hadde ALDRI slike problemer! Hvis BMW'en ikke tåler noe slikt, må noe være riv ruskende galt. Kort sagt; - fra å være i himmelen over kjøpet i 2010 er jeg nå kapitalt skuffet over kvaliteten på den, selv om den er 11 år snart. Som en av dere sier; - skulle gjerne hatt Volvo Amazon-kvalitet!

Sorry, folkens, men en bil med slike utsikter til kostbare reparasjoner er ikke noe for min lommebok, uansett om den er god å kjøre med, men tusen takk for all informasjon dere har gitt meg. Den har hjulpet meg mye til å avgjøre at denne bilen er til salgs innen 12 mnd.

Skrevet
Sorry, folkens, men en bil med slike utsikter til kostbare reparasjoner er ikke noe for min lommebok, uansett om den er god å kjøre med, men tusen takk for all informasjon dere har gitt meg. Den har hjulpet meg mye til å avgjøre at denne bilen er til salgs innen 12 mnd.

Ikke meningen å skremme deg mer, men dersom du skal ha ambisjoner om å få rundt 100K for den om et år, så bør du ta veldig godt vare på den og sørge for at rusta ikke får tak på de vanlige plassene: nedkant dører, skjermbuer, bagasjelokk m.m. Da jeg kjøpte mitt eksemplar i vinter var noe av det første jeg gjorde å få den oljebehandlet i understell, inni kanaler, dører, panser, bagasjelokk osv. Prisene på brukte E39 synker stadig, spesielt på pre-facelift (1996-2000) har jeg inntrykk av. Denne her ser jo f.eks. knallfin ut, og koster kun 89000: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28681668.

Lykke til med videre drift. Det er ihvertfall en god bil å kjøre (som du skriver). Og dersom du er uheldig og får en rusa tulling over i ditt kjørefelt, så kan du ihvertfall trøste deg med at du har en betraktelig bedre sjanse for å overleve enn i en Volvo Amazon. Sånne ting synes jeg er veldig viktig.

Kollisjonstest mellom gammel og ny bil:

Skrevet

:mrgreen:

Hei Kaare nilsen.

Beklager vi har skremt deg men synes du ærlig talt din BMW har bydd på mer problemer en hvilken som helst Audi/Opel/MB av samme modell????

Selv ser jeg i utlandet etter bil og det bilde jeg får er at de fleste e39 har en viss syklus.

De fleste går 200km uten probl men rundt 180-200km bytter de fleste deler, bremser, fjærer/dempere lykter, aircond-komponenter, vannpumper, strammehjul til multiremmer, hjullager.

Utover disse vanlige komponentene synes ikke jeg en bør påregne mer men BMWen din er en data på hjul og selvfølgelig starter ikke disse jæ... nymotens greiene hvis ikke ledningene stemmer. med tanke på at BMW gjør som alle andre kan du tenke deg at de samme el-komponentene sitter i stort sett det du møter langs veien. Et kjapt blikk over bruktmarkede gir oss at bortimot 30% av bilparken i dag sliter med unødige feil en gang i levetiden.

En annen ting du må tenke på er at jo mer forfinet bilen blir, mer er den avhengig av riktig kjøring. Når tar jeg bare et eks men for meg virker det søkt og kjøre Oslo-Trondheim på 5gir i 80 for så og klage over at toppdeksel-pakingen lekker, dette gir seg selv utfra kjørestil fordi bilen ikke er beregnet til det.

Mitt råd ved neste bilkjøp: Så sant du ikke kjøper en "full mekanisk" bil ville jeg valgt en der kmstand sto i forhold til alder. I utlandet vil du finne at en bil som har gått 300km averteres med samme pris som samme modell med 100km da det i normale land er årsmodell som avgjør pris. Her velger en etter hvor pleid og hvordan bilen er kjørt. Du har gått i samme feilen som mange gjør, kmstand og et ripefritt karroseri blendet deg fra det faktum at bilen kommer til å kreve påkost. En bil i dag slites omtrent like fort om den står som når den går. Kjører du Hamburg-Paris hver dag sliter du mindre på bilen enn og kjøre den Trondheim-Narvik eller 2 ganger i uken til butikken.

Min dagligbil går kun 1tur på butikken hver 4-5dag (ca 5mil) og si en langtur i mnd (20-25mil)

denne bilen kjører lenger pr år enn din har gjort de 10 første. 110km-10år=1100mil i året.

Jeg håper vi ikke har skremt deg ordentlig og liker du fremdeles BMWer er jeg sikker på at din bil kan byttes i en av disse flotte 70talls coupene (BMW 2500 CS)

Som litt kjent ved bilen har jeg nå sittet ved computeren for å danne meg et bilde av e39.

Mine minus; Lyktene er vi enig om, lyktene er bra nok men luftingen er feil utformet.

ABS-følere, disse brukes også av andre bilmerker med mindre problemer på dette og det leder meg til og tro at det i BMWen ligger en el-feil som "spiser" disse.

Rust i bakluke/lokk, ikkenoe dårligere metall i BMWen men det er ikke lufting til hulrommene og det skaper kondens.

Ellers legger jeg ved en brukttest og håper du gir bilen en sjanse til :D

http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... eries.html

Skrevet

Etter å ha lest igjennom forum til mercedes,audi,jaguar for morro skyld vil jeg påstå at Bmw virker hakket bedre når det gjelder mer alvorlige feil,audi har plenty turbo motorras og mercedes ruster opp osv så det ser ikke helt elendig ut,Fikser du alle feil på din bil har du nok bil i mange år fremover.

Skrevet

Jeg er enig med TheEspenK, syns virkelig du skal gi bilen en kjangs! :) Litt småtterier dukker altid opp :) men sånn er det å ha bil :)

• 4 months later...
Skrevet

Nå er det min tur:

- 2 lenkearmer+ 2 motorfester - 1200 kr

- 2 knirkeforing- 1120 kr

- viftekopling + reim - 2397 kr

- bakre oppe bærearm - 2379 kr (kun venstre)

- toppdekselpakning + mutter - 2300 kr

- nå er frammestøtedemper på tur - 5655 kr med belgen+gummidepere

:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

Alt pris er med 20% rabatt . Deler er orginale BMW :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...