Gå til innhold

BMW E92 M3 (nå blir det en nyere ///M i garasjen)

Share

Anbefalte innlegg

Får håpe ny-eieren til den nydelige E46en tar videre godt vare på den:)

Dette var et merkelig kapittel.

Tidligere denne uken, så ble både jeg og "kjøper av E46 M3" enige om pris og alt var klappet og klart til at den gode gamle M´n skulle få ny eier.

,,,,men så ble jeg målløs.

Igår (himmelsprettdagen), så møtte han opp og virket fortsatt like interessert. Helt til han skulle prute.... Vi hadde blitt enige om 555k (inkl. begge to eksosanleggene, men uten vinterfelgene).

Han ville ikke gi meg 500 000,- engang. Det er forsåvidt greit, men da jeg hadde bestilt flybillett og satt av hele formiddagen for å yte ekstra god service rundt salget av E46´n, synes jeg det ble litt useriøst. Vi hadde jo blitt enige om pris og han sa han ville ha bilen.

Jeg holdt på side bilen til han til tross for at det er/var 3 andre som hadde vist interesse.

Heldigvis for meg var også JARO bil interessert. Jeg ante en smule dårlige vibber da "kjøper av E46 M3" sa i slutten av en setning, dagen før han kom, at det uansett ville bli en fin dag for ham - samme om det ble salg eller ikke. ..Derfor avtalte jeg med Jaro en nødløsning. (innbytte hos han).

..Og sånn endte det.

Jeg kom meg ikke fra Hamar før kl 1300 idag. Flybilletten var det bare å glemme, for nå var det bare å kaste seg inn i bilen - på vei til Ålesund :D :D :D

Jeg legger ut noen bilder av turen dit.

Jeg mistenker nå at han kun ville prøvekjøre... og det fikk han jo selvfølgelig.

(Jeg holder navn og opprinnelse hemmelig, da han var en hyggelig kar. Og jeg er ikke ute etter å trakassere noen :) )

Og bilder har jeg ikke fått lagt inn på dataen engang. Det kommer bilder ila morgendagen :)

Tror faktisk jeg hadde blitt jævlig forbanna om noe sånt hadde skjedd meg! Men sånn er det dessverre med bil salg, utrolig mange som har lyst å prøve kjøre...Spesielt når det er snakk om M! :twisted:

Hvordan ble avtalen med Jaro da? Er du fornøyd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 214
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og om jeg får lov å skryte litt av BMW, så må jeg nesten det :P

6 timer etter bil-kos må jeg bare si:

FY FAEN FOR ET KJØRETØY!! ..Virkelig, fra A-Å

Min lille historie om mitt første møte med min kjære E92 MmmmMmM3 :

Jaro langer over nøkkelen og jeg tar den velvillig imot. Jeg får høyere puls bare av å holde den i hånda.

Idet jeg spankulerer i ren lykkerus bort til bilen, så rekker jeg å legge merke til den enorme bulen på panseret. Her skriker det "muskler under panseret" og at 4.gen. M3 har fått et par ekstra sprøyter med sterioider er et avslørende faktum.

Jeg lar blikket fare nedover mot den illsinte åpningen i frontfangeren. Jeg får nesten ståpels da jeg er redd bilen skal spise meg opp. Jeg trykker på "lås-opp-knappen" på nøkkelen og bilen vekkes til live. Først tennes parklys-ringene, rett etter tennes kjørelys-ringene og blinklyset gir et signal på at monsteret er klar for inngang.

På vei mot førerdøra iaktar jeg de robuste linjene på bilen fra de nederste sideskjørtene helt opp til carbontaket som oser racing. Linjene på bilen er ikke bare ordentlig maskulint, men antageligvis også aerodynamisk riktige.

Et hyggelig lys under dørhåndtaket viser meg hvor jeg skal åpne døren:p

Idet jeg nipper tak i håndtaket, så smiler bilen ved å si "klikk, smakk, smokk" - håndtak, lås og vindu.

Pulsen heves et par hakk med en gang døren åpnes. Jeg lukter "ny-bil".

Her er alt fra knapper og dilldall plassert nøye gjennomtenkt og carboninteriøret gir det hele et sportslig preg.

Jeg setter meg ned i setet og sparker bena sammen for å fjerne unødvendig støv under skoa. Idet jeg setter meg godt til rette, så lager setet en gnikkelyd som minner meg om at jeg sitter på skinn.

Jeg legger merke til "Engine-Start" knappen og kan ikke dy meg. Jeg smokker igjen døra forsiktig og hører en rar elektrisk lyd. Jeg begynner å le. Jeg ler og ler og jeg ler..

Bilen vil at jeg skal kjøre for den gir meg sikkerhetsbelte ved hjelp av en elektrisk motor og et.. *hjerneteppe*.. Vi kaller det et "stag".

Jeg dytter inn clutchen og trykker på startknappen.. VrrrrRooOOOM...

Her husker jeg ikke alt som skjedde, men jeg tror det kom noe lyder og diverse indikasjoner på ditt og datt. ...Det eneste jeg husker er lyden. Jeg satt bare å smilte mens jeg syntes jeg hørte yndlingslåten min, men det var nok bare motoren som spilte på åttern.

Ved hjelp av en stor runding i midtkonsollen, så stiller jeg inn mine ønskede preferanser i Mdrive. Dette var gøy.!

How would I like the EDC? - comfort, normal, sport? SPORT

DSC? M Dynamic Mode

POWER? normal, sport, sport plus? SPORT PLUS

SERVOTRONIC? normal, sport? SPORT

M-settings are now configured.

Nå måtte bilen kjøres før den gikk seg sur... :P

Etter 20min kjøring var det på tide å trykke på ///M knappen som merkelig nok befinner seg innen den enkleste rekkevidde - nemlig midt på rattet :lol:

Bilen var komfortabel å kjøre helt til nå.

Jeg ligger i 70kmt da jeg trykker på knappen.

Bilen biter seg ned i asfalten idet EDC blir aktivert.

Bilen hopper litt frem og virker enda friskere idet POWER blir aktivert.

Rattet er nå mye tyngre å styre idet SERVOTRONICEN strammer opp.

På idrive-skjermen, så varsler den om at DSC nå er i sports modus.

I fullt smil så girer jeg ned til 3. og trykker gassen i bånn.

og det var som jeg fryktet/håpet på... Den spiser meg opp! :D :D :D

Det var min lille historie om mitt første møte med bilen.

Håper den var interessant for noen av dere og for dere andre, så får jeg bare skylde på jeg er en over-middels gira BMW-entusiast som har kjørt 12 timer i strekk og samtidig er overtrøtt og farlig underernært.

Så om historien ble noe "fnisete og cocky", så var det ikke formålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den historien din var elskbar, og morsom og lese, levde meg litt inn i hostorien, hehe virka/ vet at du hadde det bra bak rattet på monsteret ditt! sinnsyk bil, mangler noen bilder nå, så vi for se på villdyret ditt !!

Venter spent :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...