Gå til innhold

Esveen's garasjetråd - F25 X3 3.0d 2012


 Share

Anbefalte innlegg

Ser jeg har blingset litt med datoen for E30 treffet. Er nok hjemme da regner jeg med, så da sees vi nok igjen.

Var i Sverige og hentet delebilen, så da får jeg det meste som ikke virket i bilen min. Begynner og få litt stell på 6 serien min endelig.

Og så har jeg en 3.5 liter motor fra delebilen som jeg skal pakke i 3 serien så da blir det nok litt fart i den også.

02 treffet har jeg ikke sett noe info om, men det blir nok en tur dit også hvis det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en liten operasjon ja. Har såvidt fått oversikt over hva jeg skal ha selv til å konvertere min. Det enkleste er såklart å bare bytte automatkassa.

Nå har ikke jeg fått med meg hva som har skjedd med din, men jeg mener, når du først skal bytte, hvorfor ikke til det bedre (les:manuell).

Men du er jo såpass heldig at du har e28 basert 6'er. Så alt utenom clutch kan du nesten hente fra hvilken som helst e28 vil jeg tro.

Clutch og trykkplate kan du få fra e23 733 og opp, og e28 525 og opp.

Ellers ser det ut til at det meste ander passer fra e28, som girkasseoppheng, giroverføring og pedalsett.

Du trenger da også clutchpumpe og slavesylinder. Og bryter til reversen. ;)

Ser ut til at du må ha ny mellomaksel og, evt bare fremre ledd. Men denne passer og fra 525 e28 og opp.

Gjorde bare ett grovt søk nå, men da ser du ca hva du trenger hvis det skulle smake med manuell.

Og ang kasse, så skal både getrag 265 og 260 passe. Er 100% sikker på 265, men mulig du må ha annet oppheng til 260 kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du forøvrig utstyrslista og, hvis du ikke har den fra før. Brukte den når jeg kryssjekka noen deler for deg ;)

Vehicle information

VIN long WBAEC810X08182329

Type code EC81

Type 635 CSI (EUR)

Dev. series E24 ()

Line 6

Body type COUPE

Steering LL

Door count 2

Engine M30

Cubical capacity 3.50

Power 0

Transmision HECK

Gearbox AUT

Colour ALPINWEISS (146)

Upholstery ANTHRAZIT BUFFALO (0180)

Prod. date 1984-02-03

Order options

No. Description

209 LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%)

314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES

481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

530 AIR CONDITIONING

Individual data: no Data

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpa Stephan. Lista hadde jeg faktisk ikke, så heller ikke så imponerende lang ut som nyere biler. :)

Har for tiden ikke nå egnet sted for å skru bil, så blir vanskelig med større ombygginger/oppbevaring av delebiler etc. Så regner med det blir bytte av automat eller overhaling.

Hvor skaffer man interiørdeler om man bygger om til manuell? Ebay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig det. Synes det er morro å sitte på realoem og kryssrefere ting. Spennende å se hva slags smarte løsninger BMW faktisk har hatt gjennom årene.

Men eneste endring som er på manuell kontra automat er midtkonsollen forran. Og den er ikke så stor som på min e12 baserte 6'er. ;)

Den biten av midtkonsollen hvor det står drive, revers osv er avtagbar. Så denne kan fjernes, og rett nedi der passer girmansjetten til manuell. Ganske så smart løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet noe på nettet om spesifikke utstyrslister etter VIN. Leita lenge etter det før vi fikk bedriftskonto hos GS, så har muligheten gjennom de :?

Har du et nummer du skulle sjekka fra tid til annen, er det bare å sende meg en PM så kan jeg sende deg lister evt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Stephan. Finnes det en side på nettet hvor en finner utstyrsliste, eller er det kun i BMW-systemet?

Det finnes en side:

>Klikk her<

Brukernavn: eu111111

Passord: bmwetk1

Når du kommer inn søker du bare på 7 siste siffer i chassisnummeret ditt og trykker på "options" øverst på skjermen. Er det minimerte felter trykker du bare på "+" tegnet, så får du opp de også.. Hvis ikke options knappen dukker opp "eksisterer ikke" utstyrslisten, da får de den ikke opp hos BMW forhandler engang (ja, jeg har prøvd, hehe..) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Stephan. Finnes det en side på nettet hvor en finner utstyrsliste, eller er det kun i BMW-systemet?

Det finnes en side:

>Klikk her<

Brukernavn: eu111111

Passord: bmwetk1

Når du kommer inn søker du bare på 7 siste siffer i chassisnummeret ditt og trykker på "options" øverst på skjermen. Er det minimerte felter trykker du bare på "+" tegnet, så får du opp de også.. Hvis ikke options knappen dukker opp "eksisterer ikke" utstyrslisten, da får de den ikke opp hos BMW forhandler engang (ja, jeg har prøvd, hehe..) :)

Morsomt,gikk inn her med ch.nr som s14 min kommer fra,og da viser det seg at det er en 215hk...;)

Den siden må lagrest ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ESveen changed the title to Esveen's garasjetråd - F25 X3 3.0d 2012

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...