badsha Skrevet Juni 8, 2011 Share Skrevet Juni 8, 2011 hvor lang tid tar det å kjøre fra esbjerg i danmark til oslo? da tenker jeg gjennom danmark så over til sverige med den broa. så gjennom sverige til oslo.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 8, 2011 Share Skrevet Juni 8, 2011 Du bruker ca. 9 timer på turen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Juni 8, 2011 Share Skrevet Juni 8, 2011 hvor lang tid tar det å kjøre fra esbjerg i danmark til oslo? da tenker jeg gjennom danmark så over til sverige med den broa. så gjennom sverige til oslo.? Jeg kjørte fra Esbjerg-Oslo i desember i fjor når det var mørkt og snøhelvete i 25 minusgrader. Tror det gikk på ca. 10+ timer med stopp. Du klarer det sikkert på rundt 9 timer nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2011 ufff da rekker jeg vel ikke flyet mitt tilbake til england hvis feks båten kommer frem kl 13:00 i esbjerg, så går fyet fra Torp ca kl 22:00 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 8, 2011 Share Skrevet Juni 8, 2011 Jeg kjørte fra Tversted v/Skagen (en strand helt nord i Danmark) via Malmø til Oslo på 8.5t i sommer - det var da på kvelden/natt og lå i ca 130-140km/t jevnt uten lange stopp. Oslo-København går på 5t i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Jeg kjørte fra Tversted v/Skagen (en strand helt nord i Danmark) via Malmø til Oslo på 8.5t i sommer - det var da på kvelden/natt og lå i ca 130-140km/t jevnt uten lange stopp. Oslo-København går på 5t i hvertfall. Det var vel litt fort? Da bryter du fartsgrensen flere steder i Danmark og hele veien i Sverige og Norge, Idiotisk dum ide spør du meg... Det ts heller kan gjøre er vel å kjøre til hirtshals og ta fjordline til kristiansand. Båten tar 2 timer, og fra esbjerg til hirsthals er det vel 3-4 timer? passer det med båten bør du rekke det med nød og neppe? Men blir veldig knapt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miklysa Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Jeg kjørte fra Tversted v/Skagen (en strand helt nord i Danmark) via Malmø til Oslo på 8.5t i sommer - det var da på kvelden/natt og lå i ca 130-140km/t jevnt uten lange stopp. Oslo-København går på 5t i hvertfall. Det var vel litt fort? Da bryter du fartsgrensen flere steder i Danmark og hele veien i Sverige og Norge, Idiotisk dum ide spør du meg... Det ts heller kan gjøre er vel å kjøre til hirtshals og ta fjordline til kristiansand. Båten tar 2 timer, og fra esbjerg til hirsthals er det vel 3-4 timer? passer det med båten bør du rekke det med nød og neppe? Men blir veldig knapt.... Og du har vel aldri brutt fartsgrensen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 jo det har jeg, men man lærer ganske fort at det ikke er noe poeng i det.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 jo det har jeg, men man lærer ganske fort at det ikke er noe poeng i det.... +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Alle har vel kjørt for fort, men det betyr ikke at det er så lurt å gjøre det, spesiellt ikke på denne tiden av året når ferietrafikken begynner, svenskene har nesten samme bøtesatsen som Norge nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Vel, 130km/ er ikke spesielt fort. Spesielt ikke på danske og svenske motorveier der 50% kjører i 130km/t. På kveld og natt går det fint med høyere snitthastighet, spesielt Malmø-Gøteborg er en ganske gudsforlatt strekning på natta. Det lønner seg å bryte fartsgrensene her og der. Man sparer da faktisk mye tid på å ligge i 130km/t istedenfor 110km/t over 90-100 mil. Jeg har enda ikke lært at man burde kjøre pent selv om jeg har mistet lappen tre ganger og fått diverse bøter. TTT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Jeg har kjørt strekningen Århus-København-Malmø-Oslo sikkert 40-50 ganger de siste årene i forbindelse med langpendling og jeg vil ikke anbefale å kjøre stort hurtigere enn 120-130 Km/t på deler av strekningen. Spesielt rundt Helsingborg, Varberg, rett nord for Gøteborg og ved Riksgrensen kan det være mye politi (sivilt som uniformert). Det er heller ikke alt for smart å overdrive hastigheten rundt København og Fields/Kastrup på Amager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2011 takk for tipset, og litt vasnkelig når man har M3:( men men for holde meg til fartsgrensen og "spare" bensin:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bradbury Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 Er det fortsatt en strekke med 120-sone i området rundt Gøteborg? Jeg har ikke kjørt der siden 2007, men jeg har hørt snakk om at denne skulle bli, eller har blitt, satt ned til 110 km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå