Gå til innhold

Schulz e28 Turbo Touring.


H_Vatn
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er forelsket <3

+1

8)

Schulz er artige vogner. Onkel og tante hadde en for mange år siden, det var en rød 518i. Den sprakk flere ganger i skjøten ved D-stolpen og ble solgt pga det, men jeg skulle gjerne hatt tak i den bilen nå i dag.

Rune og jeg har snakka om det flere ganger å spleise på en å lage likbil av den. Det må jo være den den beste tenklige siste reis for oss E28-entusiaster. Først en heftig sladderunde fram til kirka før kisa bæres ut av bilen mens S38'n banker hardt og nådeløst på turtallsperra i en heftig burnout :D Det er det man kaller begravelse med stil!

Denna blir grym Halfdan :D

hadde vært morro og funnet ut hvor mange som er i landet av de egentlig. skjøten på d stolpen håper jeg ikke sprekker nå hvertfall. har sveisa inn nye biter der og lagd profilene sånn at det er ikke på cm vis med sparkel sånn som de var orginalt. husker ikke reg nr da sånn at du kan søke deg frem til siste eier?

likbil hadde vært kult. må bli m30en som banker da hvertfall da jeg ikke skal ha noe 24v e28;)

satser på at den blir ganske grom når den er klar ja.

Stilig prosjekt :) Mulig det står i tråden men jeg har ikke sett det, men hvor mange E28¨r blei levert i Touring?

Ser ene mekanikeren har Volvo genser på. I det tilfelle så blir nok bilen forfulgt med uhell resten av levetiden :P

trur det er snakk om noe rundt 50stk.

jeg jobber på hos Wist last og buss så vi bruker volvo dresser når vi skrur. skrur ikke i bmw klær vettu.

for å være litt barnslig: jeg ville heller brukt en volvogenser og slitt den ut enn en bmwgenser hvis jeg hadde vært i besettelse av noen av delene :P

Først synes jeg e28 var mer eller mindre stygg, men har blitt ganske betatt av designet i ettertid, så tør ikke si noen vonde ord om schultzen, skal bare la denne tråden synke inn litt og følge godt med på hvordan den blir når den er ferdig ;) kan ikke tenke meg den blir noe annet enn dødsrå ettersom det er Vatn som driver på ;) Enn så lenge synes jeg den ser sær ut :P

hehe e28 må vennes på de fleste ja egentlig. tror jeg møtte deg når jeg var ute med 535en når du var innom krsund. snudde meg etter e39n hvertfall fet bil

skal ikke skuffe når den er ferdig nei tror jeg.

Dæven steike, her går det unna! Rått prosjekt :D!

må være litt effektiv av og til og vettu

Åh for en fin klassiker, gleder meg til å se på denna! :D

gleder meg til og bli ferdig!

Må følge med her! Blir nok gromt!

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å være litt barnslig: jeg ville heller brukt en volvogenser og slitt den ut enn en bmwgenser hvis jeg hadde vært i besettelse av noen av delene :P

Først synes jeg e28 var mer eller mindre stygg, men har blitt ganske betatt av designet i ettertid, så tør ikke si noen vonde ord om schultzen, skal bare la denne tråden synke inn litt og følge godt med på hvordan den blir når den er ferdig ;) kan ikke tenke meg den blir noe annet enn dødsrå ettersom det er Vatn som driver på ;) Enn så lenge synes jeg den ser sær ut :P

hehe e28 må vennes på de fleste ja egentlig. tror jeg møtte deg når jeg var ute med 535en når du var innom krsund. snudde meg etter e39n hvertfall fet bil

skal ikke skuffe når den er ferdig nei tror jeg.

Også så jeg deg ikke? :o huff :P tenkte mye på bimmersfolk når jeg møtte andre bmw'er mens jeg var ute og kjørte, er jo mange av dere der oppe :P

takk for det :) det kommer seg, og nå har jeg kommet over "salg"stadiet, så jeg får vel kaste bort mer penger på bilen fremover :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare lage et innlegg her jeg også, så jeg lettere kan følge med videre :)

Med fare for å gjenta meg selv, så må jeg bare få uttrykke hvor imponert jeg er over pågangsmotet og ferdighetene til mr. Vatn og hans lakeier i verkstedet :wink:

Pøs på med bilder underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde ikke gått uten de gode hjelperne for og si det sånn. de skal faen meg ha skryt for alle de senetimene i verkste de siste ukene!

noen nye bilder da kanskje?

som dere ser på noen bilder så var ikke org taktrekket serlig pent. så¨da blei det lagd ett nytt:D

IMG_4936.jpg

IMG_4939.jpg

de eneste bildene så langt som avslører det meste om hvordan bilen blir etterhvert.

IMG_4942.jpg

IMG_4948.jpg

IMG_4944.jpg

IMG_4943.jpg

ingen av linjene stemmer her nå pga alt er bare hekta innpå

IMG_4945.jpg

IMG_4951.jpg

trekk vogn siden 535en hadd en sur periode da den ikke starta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...