NBCustom Skrevet Juni 16, 2011 Skrevet Juni 16, 2011 Ja, etter 1920km på 30 timer fikk jeg bokstavelig talt rodd i land en gammel alpinaweiss e21 fra Sverige, makan til regnvær i Oppland! Jeg tok en telefon og sa jeg skulle ha bilen, heldigvis var bilen som jeg trodde, bilen har rust i ene feste bak til støtfanger som må tas, og så blir det lakkering. Teknisk er den bra og sveiv 1000+km som en rolex. Bilen har gått 170 000km. Har jo alltid masse planer, men i fyrste omgang må jeg få lakkert bilen og registrert den på norske skilt. Ting jeg må få fikset før jeg viser den for SSV er speedometer ur funksjon pga at kassa er byttet til getrag 240 og nærlys foran, utenom det virker det som det meste er på stell
Pedi Skrevet Juni 16, 2011 Skrevet Juni 16, 2011 Grattis med skikkelig bil! Behold BBS-spoileren, please. E21 er dritfet med den....
Leadfoot Skrevet Juni 16, 2011 Skrevet Juni 16, 2011 Behold BBS-leppa. I garasjen. Denne blir nok bra! Jeg satser på at det blir skikkelig pent stuk på den etter hvert!
Kvasi Skrevet Juni 16, 2011 Skrevet Juni 16, 2011 Grattis. E21 323 er veeldig nært grensa til å være drømmebil. Og jeg er enig med deg, de er helt klart finest uten ettermontert plast. Ser bare rart ut fra siden når den "henger med fronten"
NBCustom Skrevet Juni 16, 2011 Forfatter Skrevet Juni 16, 2011 Stuk blir det selvfølgelig, men ikke før skilter er i boks. E21 er jo den grommeste 3-serien uten tvil og den eneste som har fronten den riktige vegen(sharknose), følte jeg måtte redde denne. Har et stort prosjekt med maling av låve som jeg må prioritere nå, men på kvelden må en vel få gjort litt på bilen. Reflektorene er de samme som på 3.0si fant jeg ut, så da gikk de gamle rustne lyktene i søpla. Et tips til de som ikke var klar over det..
bmwtussan Skrevet Juni 16, 2011 Skrevet Juni 16, 2011 Jeg har en gearkasse du kan få låne hvis du trenger det. Bare ring meg på 99276074 Og så må jeg få gratulere deg med skikkelig bil...
Stephan.s Skrevet Juni 16, 2011 Skrevet Juni 16, 2011 Du trenger faktisk ingen lysjustering, eller fungerende speedometer for førstegangsvisning. Så lenge bilen kan kjøre for egen maskin til BT, er det ingen problem. De tar bare masse bilder, og sjekker chassinr. Bilen blir ikke testet på noen som helst måte. Det ble i allefall ikke min. Men grattis med bøs kjerre. Her blir det fulgt med fremover.
NBCustom Skrevet Juni 16, 2011 Forfatter Skrevet Juni 16, 2011 Jeg har en gearkasse du kan få låne hvis du trenger det.Bare ring meg på 99276074 Og så må jeg få gratulere deg med skikkelig bil... Det fulgte med en original girkasse Men tusen takk for tilbudet. Ja, har alltid likt e21 Stephan: Ok, så det er EU-godkjenninga som har den oppgaven med andre ord?! Veit i hvertfall at bilen skal være helt originalt ved førstegangsvisning, jeg ser ingenting de skulle ha noe å utsette på nå foruten de nevnte tingene. Tror jeg bytter girkasse, vil ha speedometer og det meste originalt, kun senk og felger:)
Stephan.s Skrevet Juni 16, 2011 Skrevet Juni 16, 2011 Den må faktisk ikke være orginal heller, såfremt du har ECE/TÜV papirer på bilen. Da slipper du unna at den blir bevaringsverdig. Men ja, førstegangsvisning og eu-kontroll er to forskjellige ting. Og iom. at bilen er en 80 mod, kan du få skilter på bilen i år, og du må ikke vise den til EU før neste år.
NBCustom Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Den må faktisk ikke være orginal heller, såfremt du har ECE/TÜV papirer på bilen. Da slipper du unna at den blir bevaringsverdig.Men ja, førstegangsvisning og eu-kontroll er to forskjellige ting. Og iom. at bilen er en 80 mod, kan du få skilter på bilen i år, og du må ikke vise den til EU før neste år. Ok, det hørtes jo greit ut, prøver å vise den som den er, også kjøre til det den må på eu, også bytte girkasse da
Embret Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Bmw norge klarte ikke å skaffe ECE dokumenter til min bil. Men fikk hjelp av tyskland.org til å skaffe papirene fra TÜV. Lite tips bare..
Stephan.s Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Bmw norge klarte ikke å skaffe ECE dokumenter til min bil. Men fikk hjelp av tyskland.org til å skaffe papirene fra TÜV. Lite tips bare.. Rolfi her på forumet fikk også papirer fra TÜV, men da jeg tok kontakt med de, kunne ikke de hjelpe meg. Men det kunne BMW norge (garanti@bmw.no). Skader ikke å prøve tüv først, da de tar halvparten i gebyr i forhold til BMW. 9 timer karosserarbeid i dag, og mange fler vil det bli, men får satse på at det blir bra til slutt. Så du er i gang allerede? Hvor er det værste rustangrepet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå