sufii Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 Som emne sier, finnes det noen DIY på hvordan man skifte toppdekselpakningen? Har fått olje i tennplugg hullene, så regner med at det er pakningen til tennplugghullene som er slitne. Og tenkte å ta toppdeksel pakningen i sammen slengen.
scoot Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 Skal være rimelig "rett-fram" dette, skru av toppdeksel, ta av gammel pakning, legg på ny pakning. Skru sammen. Bør ikke by på problemer.
sufii Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Skrevet Juni 19, 2011 Ja, da får jeg vel bare prøve meg frem da
Tronstad Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 skal ikke toppen dras til med moment ? dette ville jeg sjekket først, bruk google eller ring ett bmw verksted og spør hvor mye moment du skal dra til boltene med !
stian1990_2 Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 Toppen skal nok ha et monent, men skal toppdekselet ha et spesifikk moment ?
jolly Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 Nei...skru det fast du. Det holder....Du merker når du skrur opp at det ikke er noe moment verdier ute og går...noe sitter fastere enn andre..
sufii Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Skrevet Juni 19, 2011 Takk for hjelpen. Skal prøve på å skifte tennplugger, NGK plugger er bestillt. Disse prøves ut, dersom det ikke blir bedre så prøver jeg å bytte toppdekselpakning. Men hvis denne er dårlig, kan det føre til at bilen fusker?
jolly Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 Når du skifter plugger så ser du om pakningen din er gåen. Om det er olje i tennplugg brønnene dine , er pakningen gåen...de gamle pluggene har da olje helt nederst...og du ser oljen nede i hullet.
sufii Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Skrevet Juni 19, 2011 Jeg demonterte dysene her om dagen, og da så jeg olje på dyse hetta og litt rundt ene tennpluggen. Men alle andre plugger var tørre, bare den ene som hadde litt olje rundt seg. - Men fører dette til fusking? Hva er symptomene ved kjøring med dårlig pakning?
jolly Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 Ikke så farlig egentlig....men det gir jo grunn til å sjekke oljen litt oftere enn normalt. "gammelkjerra" (e34) har gått med dårlig toppdekselpakning i tre eller fire år. Du kan om du er uheldig risikere overslag uten at det heller gir de helt store proplemene. Vanligvis så er det pluggen nærmest radiator du ser det på. Der den har en tendens til å gå.. Men siden det er så fort gjort , og hvis det er den eneste bilen du har så ville jeg heller kjøpt pakning enn plugger. Tar litt lenger tid enn å skifte plugger men du har en litt bedre følelse etterpå..
sufii Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Skrevet Juni 19, 2011 Ja, det skjønner jeg. Men saken er det at jeg skal selge bilen og har ikke hatt så store problemet med å fylle på motorolje hele tiden. Så regner med at det holder en stund til. Tenker å rense alle hull å bytte tennplugger å se hvordan effekten blir, og hvis det fremdeles lekker, bytter jeg pakningen. Virker ikke så vanskelig å bytte denne uansett. Takk for all hjelp
sufii Skrevet Juni 21, 2011 Forfatter Skrevet Juni 21, 2011 Her er en DIY på hvordan man bytter toppdekselpakning og pakning til plugghullene for de som får behov for det i senere tid. http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... -Cover.htm
nimitz Skrevet Juni 21, 2011 Skrevet Juni 21, 2011 Den gamle toppdekselpakkningen pleier ofte og være sprø og hard. Pass på når du plukker av denne så det ikke faller biter ned i motoren. Sitter vanligvis avstands hylser på skruvene, men skal likavel drages til med moment.
kje Skrevet Juni 21, 2011 Skrevet Juni 21, 2011 Olje i rundt tennplugg kan føre til overslag og fusking ja. Min m50b20 tente ikke på alle sylinderene og var usedvanelig dau når det skjedde med meg. Vil si det er tullete å skifte plugger... Skift pakninga. Enkelt, og fort gjort Ikke den store utgiften heller.
sufii Skrevet Juni 21, 2011 Forfatter Skrevet Juni 21, 2011 Ja, skjønner at det ik er store jobben i seg selv. Men greia er at det ikke er så mye olje, det er nesten ingenting, men det er spor til olje. Og du kan se at det har vært og er litt olje i den ene tennplugg hullet. Tenker å rense å sette inn nye NGK plugger. Bilen skal selges og kjøperen maser litt, så kommer til å gjøre han oppmerksom på at pakkningen til tennplugghullet er litt dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå