Gå til innhold

E38 740ia - Rar lyd ved hard på gang i lave gir i drivverk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en E38 740ia 1997 modell, har idet siste lagt merke til en ganske hard og høylytt "klunke" lyd ( selve lyden høres mer ut som et klink enn et klunk.. Ganske lys tone på lyden ).

Dette skjer når jeg bremser på giret, stopper bilen fra D og setter den i R og skal litt fort bakover eller omvendt..

Har hørt om et par som har sagt at det kan være krysset i mellomakslingen eller at det kan være diffen.. Tviler på at det er diffen for da ville den vel ha tatt kvelden for lengst og blitt langt værre iløpet av tiden den har vært slik.. Hjulspinn er vel det værste for en diff som ikke er låst har jeg hørt ( slik jeg tok livet av diffen som satt på bilen 8 timer etter kjøp av bilen ). Så tviler litt på at det faktisk er diffen som er problemet..

Denne diffen skal ha gått ca 200 tusen km nå og motor og resten av driverk har gått 263.000 km.. Da jeg satt inn diffen så fylte jeg opp ny olje på den.. :-)

Så spørsmålet mitt er, hva kan være galt? Kan dette bare være en foring som er sliten, kan det være en mutter/skrue som kanskje har skrudd seg opp i ettertid av diff-bytte?

Håper på svar fort siden bilen skal opp på bukken til uka og bytte en haug av deler slik at jeg får bestilt evnt. nye deler som kan løse problemet.. :-)

Kom med alt av forslag dere tror som kan være problemet! :-D

Takk.

Skrevet

har du sjekket hardyforinga da? min var gåen på e39n og da klunket det og hamret under der. evt noen foringer som du sier. jeg kjørte bilen over en grav, så fikk jeg en kompis til å slure på litt fram og tilbake på girene og da så jeg at hardyforinga vred seg når han slura.

Skrevet

I likehet med de to over minner dette meg styggelig om når hardykoplinga på min tidligere E34 tok kvelden, hvis det stemmer blir den ikke bedre jo mer du kjører for å si det sånn.

Skrevet

Hørt mye rundt idag på jobben, spurt oppretterne osv.. Dem sa det kan være krysset som er slitent, iværste fall diffen.. Igjen.. :-(

Hardy koblinga har jeg overhode ikke tenkt på.. Skal sjekke den imårra eller noe.. :-)

Flere som vet/tror noe? :)

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...