baremats91 Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 Jeg har et stort spørsmål til denne bilen; Hvorfor i alle verdens villeste fantasier satte de ikke en S54 motor i denne bilen, istede for den ganske så slappe R6 turboen. Er det trimming de legger opp til? Hadde heller sett for meg en 380hk 3,4L S54.... det hadde vært noe å skrive hjem om lenge. fordi de skal spare effekten til nye M3'n. nye M3'n får samme motor som 1M men med mye mere hk, 340hk i en 3l turbo er ganske lite, men regner med M3'n får mellom 4-500 hk. er synd BMW har har tatt vekk V10, og V8 er desverre på vei ut, F10 M5 blir den siste BMW'en med V8. så går alt over til rekke 3,4,6 og alt med turbo. skal man ha rekkesekser fra høsten av så må man opp i 3l turbo. alle BMW motorer mellom 1,8 til 2.5 blir levert som 4 syl twinscroll turbo, så blir det 1.4-1.6 levert som 3 syl twinscroll turbo
M3 Yngve Skrevet Juni 25, 2011 Skrevet Juni 25, 2011 Helt enig at det er synd de går bort fra de gode suge S motorene, men blir vel sånn i disse miljø tider. Men får ikke nye M3 mere kubikk da tro?
baremats91 Skrevet Juni 25, 2011 Skrevet Juni 25, 2011 3l med turbo er det største regner jeg med, nye BMW F10 550i er en 3L R6 med 3 stk twinscroll turboer som er spjellstyrt utrolig hva BMW får til
Fredrik Skrevet Juni 25, 2011 Skrevet Juni 25, 2011 3l med turbo er det største regner jeg med, nye BMW F10 550i er en 3L R6 med 3 stk twinscroll turboer som er spjellstyrt utrolig hva BMW får til Nye F10 550i har en V8 motor på 4395 cm3 som yter 407 HK mellom 5500 og 6400 rpm. Motoren er iht. BMW en såkalt TwinPower Turbo Achtzylinder-Benzinmotor....altså en V8 motor med to (2) turboladere.
baremats91 Skrevet Juni 25, 2011 Skrevet Juni 25, 2011 nå har den det, men pga nye krav blir det andre motorer fra høsten av. E92 M3 slutter produksjonen rett over nyttår, så F10 M5, X5M og X6M blir nå de siste BMW'ene med V8
Fredrik Skrevet Juni 25, 2011 Skrevet Juni 25, 2011 Man skal aldri si aldri, men jeg tviler egentlig på at BMW går helt bort fra V8 motorer når det gjelder de stor limousinene. Det kan godt være at det kommer nye motorer, men iom. at f.eks både Jaguar og Mercedes-Benz relativt nylig har kommet med nye V8 motorer (sogar uten ladeluft) tviler jeg sterkt på at BMW vil risikere noe annet enn å ha V8 motorer de også.
M3 Yngve Skrevet Juni 27, 2011 Skrevet Juni 27, 2011 http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=549979
gregus Skrevet Juni 27, 2011 Skrevet Juni 27, 2011 Prøvde 1 M-Coupé i går, og synes den var fantastisk! Enorm respons til å være turbomotor, liten og kompakt, faktisk ikke mer ukomfortabel enn min M-tech 2, og et herlig drag, for ikke å snakke om grom lyd. Alt i alt tror jeg den kommer til å bli en klassiker, særlig siden BMW snakker om å bygge et begrenset opplag av den (2.500). Den ser rett og slett grom ut også synes jeg, og jeg er i utgangspunktet ikke noe stor fan av 1-serien. Eneste var at det var begrenset med plass til å dra på i Oslo-trafikken i går kveld, og man kommer relativt kjapt opp i hekken på bilene foran.. Morsom bil å stifte bekjentskap med i hvert fall! Hvillken 1 er var det? Bavaria eller BMW Norge sin? Jeg skulle prøvd den i dag, men da var den ikke tilgjengelig. Det var BMW Norge sin. Bavaria sin (den hvite) var solgt, så den var det så vidt jeg vet ingen som fikk prøve.
Bradbury Skrevet Juni 27, 2011 Skrevet Juni 27, 2011 Fy faen, £40.000 i England og 2,5 x dette i Norge. Triste greier.
Fredrik Skrevet Juni 27, 2011 Skrevet Juni 27, 2011 Fy faen, £40.000 i England og 2,5 x dette i Norge. Triste greier. Spiller knapt noen rolle... endelig er BMW back on track igjen med M-konseptet. Jeg forstår de som griner på nesen over ladeluft og minst 200 Kg for mye stål, men vi kan åpenbart ikke forlange alt av BMW og den nye 1 M-Coupé gjør veldig mye riktig. I min verden er 1 M-Coupé veldig mye mer "M" enn dagens M3 og M5... og det sier ikke så rent lite...
Bradbury Skrevet Juni 28, 2011 Skrevet Juni 28, 2011 På Top Gear så jeg at Jeremey koste seg i denne til £40k og i den håndlagde remaken av Jaguar E-Type (Eagle Speedster) til £500k. Angående den siste sa han at han aldri har kjørt en bil han har hatt mer lyst på. Jeg måtte spørre meg selv hvilken jeg hadde valgt om jeg kunne fått en av disse gratis uten mulighet for videresalg. Jeg hadde tatt 1-Series M. Det så ufattelig morsomt ut da The Stig skled rundt på banen i denne bilen.
M3 Yngve Skrevet Juni 28, 2011 Skrevet Juni 28, 2011 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1 Denne kommer inn på ca 400 000,-kr med moms + frakt. Disse har jo moms i bilen, så er vel lenge til vi kan få dem hjem her for rundt 300 000,-kr vel ? Fin bil å lage bane bil av liksom.
NBCustom Skrevet Juni 28, 2011 Skrevet Juni 28, 2011 rå som banebil det ja, er det ikke bra at det er turbolader da? med chip og litt lette oppgraderinger bør det gi en del ekstra kraft, rundt 400hk i hvertfall?!
Geir Anders Skrevet Juni 28, 2011 Skrevet Juni 28, 2011 Fy faen, £40.000 i England og 2,5 x dette i Norge. Triste greier. Spiller knapt noen rolle... endelig er BMW back on track igjen med M-konseptet. Jeg forstår de som griner på nesen over ladeluft og minst 200 Kg for mye stål, men vi kan åpenbart ikke forlange alt av BMW og den nye 1 M-Coupé gjør veldig mye riktig. I min verden er 1 M-Coupé veldig mye mer "M" enn dagens M3 og M5... og det sier ikke så rent lite... Spiller knapt noen rolle...? Nå skyter jeg blindt ut i lufta, men antar Bradbury syns det er trist fordi det er en bil han ikke har råd til, men har lyst til å kjøpe. At BMW er "back on track" med M konseptet spiller vel ingen som helst rolle for Bradbury sålenge han ikke får kjøpe bilen han har lyst på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå