Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er ute etter noen nye dekk og felger til min nyinnkjøpte 2005 E61 525D. Jeg er ikke ute etter det råeste, men et kompromiss mellom komfort og look.

55_1023995930.jpg

Det jeg har sett på er noen felger fra VMRWheels, model V701.

VMR_Wheels_BMW_3-Series_Gray_V701_19_Hyper-Silver_622.jpg

Også vurdere jeg Continental ContiSportContact 5 på disse felgene, men dette er ikke bestemt riktignok. Men det jeg lurer på er hvilke dimensjoner jeg bør gå for. Min tidligere Passet sporet veldig mye med 235/40ZR17, noe jeg syntes var litt rart og vil ikke forvandle min nye BMW til en ubehagelig kjøremaskin. Men jeg har lyst på 18" da jeg jeg syntes bilen fortjener såpass ;) Har vel mest lyst på 19", men igjen komfort er et mål...

Så det jeg vurderer er 235/40ZR18, trur dere dette kan passe fint på denne bilen? I såfall hvilke specs skal det være på felgene?

Size: 18x8.5

P.C.D: 5x120

Offset: ???

Centerbore: 72.6

Siden de ikke har 525D Touring i USA viste ikke VMR folka hva som passet på min bil, hva er offsett og hva er det jeg trenger til min bil? 20/35/45?

Håper noen kan hjelpe til med dette da jeg er litt rådvill nå.

Skrevet

Foran/bak:

8x18 ET20 montert med 245/40/18

Jeg har personlig 245/19/35 forran på min E60. Det er Nangkang dekk på de og det er et miniumum med sporing. Så lite og så skjeldent jeg opplever det lille nøkket i rattet at det egentlig ikke burde nevnes! Hadde jeg gått for dyrere/bedre dekk hadde det ikke eksistert.

Viss du ikke skal ha 19/20" så haddde jeg sett etter brukte orginalfelger! De orginale BMW felgene har en tendens til å tåle betydlig mer enn de fleste uorginale felger. Jeg hadde ikke vært villig til å gi mer enn 8.000 - 10.000 max for et strøkent sett med 18" E60. Avhengig av dekk type/slitasje.

2 eksempler fra finn torget..

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=29125907

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=28470806

Skrevet

Jeg kjører originale 17" på min E61. Vil rett og slett ikke ha større felger pga komfort. Har gått opp fra 225/50-17 til 235/45-17 fordi jeg hadde et godt sett liggende fra før. Merker en del sporing allerede med denne dimensjonen, men der varierer endel med dekkfabrikat hvor godt det kjennes på bilen.

235/40-18 blir vel en anelse for små på E6x. 245/40-18 er standard med M-pakken. Du kan bruke alt av vanlige mål på felger til E60 også på E61.

Kan bekrefte at billige uoriginale felger har en tendens til å bli "banan" ganske enkelt i forhold til originale felger. Det samme gjelder forøvrig kvalitet på lakk, som er mye sterkere på originale felger. Det finnes selvsagt mange unntak fra særiøse produsenter, men mye av det rimelige på markedet i dag er ekte Kina-dritt.

Skrevet

Originale 17" her også, i 245/45 både framme og bak. Det ser jo litt bestefar ut sammenlignet med en kompis som har GS-Concave Hyper 10x19, men ettersom jeg ofte farter langs en av Norges dårligste fylkesveier får det bli slik... Har ellers mer sans for senking av E61 enn hyperstore felger.

PS: Gratulere med flott bil!

Skrevet

Takk for det. Senking? Den er mer en lav nok syntes jeg, men den er kanskje lavere en standard hvis de kommer med forskjellige oppsett...?

Men ja veldig fornøyd med ny bil. Noen som vet noe om kvaliteten på felger fra VMR tilfeldigvis?

Skrevet
Takk for det. Senking? Den er mer en lav nok syntes jeg, men den er kanskje lavere en standard hvis de kommer med forskjellige oppsett...?

Mener disse kun kommer i to varianter; standard og sport (- 15mm) men det kan jo være flere opsjoner ute og går. Synes min er litt høy, så venter nå på et sett fjærer fra AC Schnitzer som senker ca 25mm i forhold til standard oppsett. Er spent på resultatet.

Skrevet

Med fare for å kuppe tråden. For å senke bak er det bare å programmere om luftreguleringen om jeg har forstått det riktig? Er dette omfattende og kostbart eller en enkel sak å ordne?

Skrevet

Orginal Msport felger 18" med

245/40/18 sporer ikke i det hele tatt.

Har det på vinterdekkene, og de er okay å se på.

Har 245/35/19 på sommer, og det sporer på små veier.

Står noen Toyo dekk på sommer felgene.

Jeg ville ikke kjøpt noen jalla felger. Bling Bling felger ser litt jalla ut, kjøp heller orginale eller replica av M5, M6. På en BMW ser alltid BMW design felger best ut synest jeg.

• 2 months later...
  • 4 months later...
Skrevet
Hvordan gikk det, ble det felger fra VMR? Fornøyd?

Det lurer jeg også på, og hvor bestillte du?

Er jo flere som kan levere til samme pris, men foreløpig har jeg ikke fått fraktpriser fra så mange, og direkte fra velocitymotoring.com er foreløpig billigst (evt. jetcarrier eller lignende, men er litt styr for å spare lite).

Er det flere som har tenkt å bestille fra VMR ila våren? Kanskje man kan lage en bedre deal, og få ned frakta.

Skrevet

Jeg syns de continental dekkene (beste typen) er noe dritt. Min far har disse på a6en sin. Når dekkene begynner å bli små slitt, er de et helvete i forhold til vannplaning. En del dekkstøy og stive dekkvegger er det også.

Jeg hadde federal framme på e39en og syns de var topp. Fikk aldri testet de når de begynte å bli slitt, men hadde aldri noen problemer med vannplaning eller slipp. Nå sto bilen i utgangspunktet på coilovers, så jeg kan ikke si noe om hvor myke dekk sider de har. Neste gang jeg kjøper sommerdekk, kan det godt hende at det blir federal igjen. Husker ikke hvilket produktnavn de hadde, men dimensjonen var 225/40r18. Kostet veiledende ca 3000kr dekket på Rostrup Dekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...