Gå til innhold

Vurderer BMW 5 serie E60, hva mener dere? erfaringer?

nightking
 Share

Anbefalte innlegg

Ja hadde jeg hatt diesel hadde jeg byttet olje hvertfall 10.000 / 2 ganger i året. Ser selv MASSE problemer med nedsoting osv, spesielt på biler med DPF på nyere biler. Men hvordan er intervalene ifra bmw satt til på 520 i? 15.000km eller 30.000?

Men kan jeg spørre hva forskjellen på 520 og 523? Klart større volum, men er det kun 177 hk i 523? også er det 170 i 520?

Ett annet spm! Hvordan er det å bytte ut "treverk" lister i bilen? Hvis jeg feks vil ha disse i "sølv" feks.? Får man kjøpt ett sett eller lignende?

Det er 2 forskjellige motorgenerasjoner.

520i har M54B22 motoren som kom i 2001. Det er en 2.2 liter på 210nm og 170hk på 6100rpm.

nevnte 523i er en 2.5liter med valvetronic, Den har nok en mye flatere effektkurve, og er ikke like avhengig av turtall som førstnevnte.

Les denne for å se på hva du kan sjekke nøyere på E60 før kjøp!

http://www.autopower.se/Guider/begagnatguiden/E60/

Lykke til! Dette er fantastiske biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde personlig gått for automat, blir bare ikke riktig med manuell i en slik bil. Som tidligere nevnt mister man også mye av komforen med manuell. Ang automatkassene har jeg ikke hørt så mye negativt, så lenge tuning ikke har hvert med i bildet.. Eneste jeg hadde holdt meg unna er de bilene som har passert eller nærmer seg 200.000 km.

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29109145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig behagelig med tomatgir, jeg har det selv. Spesielt i rush trafikken ect. MEN kjøreopplevelsen får en med manuell kasse. Da lærer du bilen bedre å kjenne, å den gjør faktisk det du ber den om.

Så vil ikke si det er feil med noen av delene, det er et valg hver enkelte går for, å liker best. Smaken...baken...delt i.... bla bla bla.....

Kunne godt tenkt meg en E-61 med manuell, men siden jeg har E-30'en får jeg brukt denne slik jeg vil, så savnet er ikke der :)

Forøvrig vil jeg si at M-pakken er et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører e61 525d manuell. 218hk 500nm

Drømmebil i mine øyne..

Råsterk motor og en herlig kjøreopplevelse..

Manuell fungerer fint på diesel pga momentet. veldig lite giring og bilen føles kvikkere og mer sportslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er som dere sier. Automat er svært behagelig. Men igjen mister noe av kjøregleder. Men jeg får se hva som evt dukker opp.. Har visse krav når jeg skal ha meg slik bil..

En av krava er M pakke. Men dette kan evt kjøpes av GS bildeler. (koster 15.000) pluss lakkering.

Andre ting jeg må ha er: Sportskinn m/el seter, automatisk 2 sone klima, navigasjon, parkeringssensorer foran+bak.

Noen som vet hvordan navigasjonen er? Hvordan er det med oppdateringer? er dette å få? evt hvor mye skulle det kostet å oppdatere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...