Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har montert Kompressor på bilen min, men den langt ifra så godt som den burde! er nesten så den går dårligere en ein vanlig 325

har 3.0l dyser

lader 0.6 bar

har Lmm på sugesia

har justerbare BTR

trimchip fra fekzen.se

Dumpventil

når jeg bøtter 5Trpm så holder den igjen nermer meg 6.5trpm, så slipper den taket litt igjen og gir på.

noen tips ?

har IC men ikke fått koblet den på enda

Skrevet
Hei har montert Kompressor på bilen min, men den langt ifra så godt som den burde! er nesten så den går dårligere en ein vanlig 325

har 3.0l dyser

lader 0.6 bar

har Lmm på sugesia

har justerbare BTR

trimchip fra fekzen.se

Dumpventil

når jeg bøtter 5Trpm så holder den igjen nermer meg 6.5trpm, så slipper den taket litt igjen og gir på.

noen tips ?

har IC men ikke fått koblet den på enda

Defekt lmm?

Skrevet

Har du afr måler eller bredbåndslambda?

Min var akkurat lik, da magra den over 5000rpm.

Jeg kjører s50b32/s38b36 dyser og 4,5 bars bensintrykk da fungerer det bra;)

Skrevet

Vil tro 3.0 dysene gir for lite bensin på "normalt" bensintrykk når man skal ta maks ut av de. Kjør opp bensintrykket å se om det blir bedre ;)

Jeg kjører 365ccm dyser på min M50B25 med C30-74 kompressoren. Den lader 0.5bar maks med 70mm reimhjul. Kjører på umodifisert bensintrykk, er det 3bar originalt? Men har Vi-Pec sprut da :)

Hvilken kompressor har du på din motor, og hvor stort reimhjul?

Skrevet

C30-74 har jeg fikk vite den lader 0.6bar max

så vet ikke dim på reimhjul

3.5bar er orginalt på m50

Stilte den opp til 4.0 men ble egentlig bare værre

ja handlet jo en BBL av deg Motorviagra, men har såklart montert den i e30n :P

Skrevet

Dim på reimhjul har jo alt å si, har du trykkmåler?

Hvis ikke har du mattelekse foran deg, må vite dim på begge reimhjulene og hvor mye pressa leverer pr rpm så finner du ut ladetrykket.

Nå er vel ikke rotrex værst på varmeutvikling men jeg har vært borti eksempler på å tape hk med presse og lite boost. Noe mer NM på bunn måå du nesten få uansett men..

Hvordan da holder igjen btw, skyter/fusker eller bare drar den dårligere?

Og, hmm.. Kan det være pluggene som ikke liker seg.. Lett å bytte/sjekke iallefall.

Skrevet
Dim på reimhjul har jo alt å si, har du trykkmåler?

Hvis ikke har du mattelekse foran deg, må vite dim på begge reimhjulene og hvor mye pressa leverer pr rpm så finner du ut ladetrykket.

Nå er vel ikke rotrex værst på varmeutvikling men jeg har vært borti eksempler på å tape hk med presse og lite boost. Noe mer NM på bunn måå du nesten få uansett men..

Hvordan da holder igjen btw, skyter/fusker eller bare drar den dårligere?

Og, hmm.. Kan det være pluggene som ikke liker seg.. Lett å bytte/sjekke iallefall.

Hehe jeg kan skru så vet hvordan man bytter plugger :lol:

har bytta de før jeg satt på kompressoren

hvorfor har dim på reimhjul alt og si, når jeg sier den lader 0.6Bar og chipen er programmert utifra at den begynner å lade på rundt 1500 rpm og opp til 7000rpm.

kjøpte settet brukt på bimmers og da sto det 0.6bar og størrelse på reimhjul, men selger har jo såklart slettet innleggene sine. mer NM har jeg , spinner som bare det.

koblet også på en trykkmåler i oppstarten lader 0.6

p

Skrevet
C30-74 har jeg fikk vite den lader 0.6bar max

så vet ikke dim på reimhjul

Joda, bare tolket dette som at du ikke var 100% på hvor mye trykk du har.

Hadde du bare trodd selger på dette og ikke visst det hadde du fort hatt feil blanding herogder nå.

Skrevet
C30-74 har jeg fikk vite den lader 0.6bar max

så vet ikke dim på reimhjul

Joda, bare tolket dette som at du ikke var 100% på hvor mye trykk du har.

Hadde du bare trodd selger på dette og ikke visst det hadde du fort hatt feil blanding herogder nå.

derfor jeg monterte en trykkmåler.

Men virker som den ikke får nok luft faktisk, når jeg bøtter 5000rpn kjenner helemotoren bremser og turtallet går seint oppover

Skrevet

Den går nok magert ja..

Den går sikkert bra når du gir falt pedal også slipper opp litt på gassen på slutten av registeret?

Kjør forsiktig nå :) Kan fort gå galt dette..

Men om den gikk dårligere med mere bensintrykk kan det også være for mye bensin.

Men er vanskelig å spekulere i dette.

Kobl bbl opp i denne, går jo fort det :D

Så er du sikker!

Skrevet

en motor får nok aldri for lite luft.. spesielt ikke di som er overladede.. tipper nok for mager blanding jeg gitt :)

BBL er ett MUST når man driver med garasjemekk som deg :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...