Gå til innhold

Casterstag fra Koed... Eventyr men funker vel...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

54caecd3-a1f2-dcdb.jpg

Kjøpte casterstag fra Koed uten foringer da jeg har investert i gsperformance... Det viser seg altså at de har sendt to forskjellige merker stag MED foringer!

Jaja, da har jeg ihvertfall to orginale til overs. Håper bare ikke verkstedet som skal bytte tar ekstra for utpressing av disse...? Er vel ikke rare jobben eller hur?

Skrevet

Har du riktig verktøy er det ikke mye jobb, de har vel en grei presse på det verkstedet så de presser de vel bare rett ut vil jeg tro :)

Skrevet

Ok, har en bekjent der så det går seg vel til i sausen da:)!

Har vel ingen betydning at det ene er gult og det andre rødt...? Er vel bare forskjellige leverandører? Tru hva de styrer med der nede egentlig som klarte dette??

Skrevet

Jeg kjøpte også fra koed å fikk to forskjellige, etter 9mnd. var begge røket. Foringene sprukket og gummien runt kulene fremme på staget var sprukket. Fikk selfølgelig nye på garanti som jeg håper holder lengre. Greie gutter på koed så sånn ikke noe problem, men uanstt kipt å må bytte en del etter ni mnd. med tanke på at de orginale har holt 13 år.

Skrevet

er ikke gult og rødt bare for å merke forskjellen på høyre og venstre, eller er jeg heelt på bærtur? :P

Foringene innvendig er uansett i lik dimensjon, så det er neppe noe problem.

Skrevet
Jeg kjøpte også fra koed å fikk to forskjellige, etter 9mnd. var begge røket. Foringene sprukket og gummien runt kulene fremme på staget var sprukket. Fikk selfølgelig nye på garanti som jeg håper holder lengre. Greie gutter på koed så sånn ikke noe problem, men uanstt kipt å må bytte en del etter ni mnd. med tanke på at de orginale har holt 13 år.

De skal holde mange mange år hvis man kjører med normale dimensjoner på hjul,de fleste slurver og gjør feil ved montering av stag i forstillinga,skal dras med riktig moment og en person bak rattet og hjul på bakken,ellers slites de veldig raskt.(egen erfaring)

Skrevet

Men dette ble gjort slik på min, mekaniker som byttet og jeg var tilstede. Ble satt til med jula på bakken og jeg bak rattet :) Foringene og gummien fremme på leddet var rett og slett morknet, som et gammalt traktordekk som har stått i solveggen i en år-rekke. så det var rett og slett dritt dårlig kvalitet på de staga. Koed har vært borte i det før men mente de holt vanligvis bra, så jeg ga billigstaga en sjanse til. Satser på at det var unntaket og ikke regelen :)

• 2 years later...
Skrevet

gått et par år, lurer på hvordan sett nr 2 holdt seg etter siste innlegget ditt teexeln? kjører du på dem forstatt?

Mye dårlige deler fra Koed dessverre.. Billig og dårlig.

Skrevet

Har fått med meg det ja,komplett sett bremser hos koed kommer på 2700,- med frakt. En bekjent har brukt disse bremsene en stund uten noe å utsette på dem så må ha det snart å casterstag. Lurer på o jeg handler casterstag hos pelican med powerflex.

Skrevet

gått et par år, lurer på hvordan sett nr 2 holdt seg etter siste innlegget ditt teexeln? kjører du på dem forstatt?

Næi de andre holdt et halvt år, da var de sprukket og morknet. Kjøpte da orginale kasterstag med seperate orginale foringer fra koed, betalte mellomværet. Disse har stått på siden da og bærer ikke preg av det, foring og gummimansjett er som nytt enda, så et godt råd angående de uorginale fra koed: STYR UNNA!!! :) Men hvis du handler fra utlandet så går det å få ordentlig kvalitet for samme pris, her har jeg handlet noe understellsdeler og virker som god kvalitet (lemforder) har ikke kjøpt kasterstag herfra men burde være like bra som andre understellsdeler som de selger. Her er en link: http://www.car-parts24.com/

Kanskje andre også har erfaringer fra car-parts24?

Skrevet

De leverer varene de. Men husk på at selv om det står DHL som fraktleverandør, så er det DHL Deutsche Post (tilsvarer posten Norge), så man må regne med litt frakttid (minst 1 uke). Varene hentes på posten og moms/tollgebyr betales ved henting. Enkelt og greit.

Skrevet

Næi de andre holdt et halvt år, da var de sprukket og morknet. Kjøpte da orginale kasterstag med seperate orginale foringer fra koed, betalte mellomværet. Disse har stått på siden da og bærer ikke preg av det, foring og gummimansjett er som nytt enda, så et godt råd angående de uorginale fra koed: STYR UNNA!!! :) Men hvis du handler fra utlandet så går det å få ordentlig kvalitet for samme pris, her har jeg handlet noe understellsdeler og virker som god kvalitet (lemforder) har ikke kjøpt kasterstag herfra men burde være like bra som andre understellsdeler som de selger. Her er en link: http://www.car-parts24.com/

Har handla MYE med dem, kjempe service, rask levering og gode priser. :)

Bytta alle stag i understellet i fjor sommer, fortsatt ingen ulyder. Har kjørt en god del km siden også.

I fjor handla jeg for nesten 15000,- hos dem, det var alt av understell + en hau med andre ting. I år handla jeg bremser + den del annet for over 7000,- :P

Handla brembo skiver og redstuff klosser, gassdempere til bakluka+ vinduet osv.

Og frakta er 40 euro uansett hva du bestiller. :) Mye bedre og handle der en hos koed om du skal ha understellsdeler og bremser ++. :)

Skrevet

Har handla MYE med dem, kjempe service, rask levering og gode priser. :)

Bytta alle stag i understellet i fjor sommer, fortsatt ingen ulyder. Har kjørt en god del km siden også.

I fjor handla jeg for nesten 15000,- hos dem, det var alt av understell + en hau med andre ting. I år handla jeg bremser + den del annet for over 7000,- :P

Handla brembo skiver og redstuff klosser, gassdempere til bakluka+ vinduet osv.

Og frakta er 40 euro uansett hva du bestiller. :) Mye bedre og handle der en hos koed om du skal ha understellsdeler og bremser ++. :)

Så bremseskivene dem selger er av bra kvalitet så det ikke er kast på dem etter en kort stund? det opplevde jeg faktisk med de uorginale fra koed, men de orginale har ikke vært tull med!! Tenkte å handle bremser til 525d'en (e39 den også) nu om en stund så derfor jeg spør :)

Lurer også på om dem skaffer alt av deler til bmw? eller er det bare det som er på nettsiden deres? (snakker om car-parts24)

Ser også at casterstagene de forhandler har ferdig ipresset foring, det skulle nå vel ikke bety at det er av samme dårlige kvalitet som de uorginale fra koed? Jeg bare spør siden at orginalt i fra Norge så må foringene kjøpes utenom og pressest i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...