Christian87 Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 Hei folkens! Jeg heter Christian, 24 år gammel og bor på Hamar. Har aldri hatt BMW og ikke hatt noen spesiell interesse for dette merket inntil det siste året/halvåret. Har nå falt PLADASK for E30 og bestemte meg for å kjøpe en. Så da endte jeg opp med en uskrudd og original 86' 325i 2-dørs pre-facelift (den peneste etter min mening ). Positive ting: Komplett bil som ser relativt uskrudd ut, bortsett fra at den mangler et "håndtak" i taket på venstre side bak. Starter alltid på første slag, går jevnt på tomgang, drar bra uten noen som helst form for rykking eller ujevnheter, ingen skraping/ulyder fra motor eller girkasse, motoren tikker ikke, tight og fin i understell (så at alle foringer i understell foran var nye), bremsene hugger tak uten å lugge eller trekke til høyre/venstre, takluke som funker. Negative ting: Trenger nye hjul, 4-hjulskontroll, svetter olje opp fra boltene på topplokket???, svetter girolje fra girkassa, hullete førerstol, MYE riper, litt rust her og der, inkl lite hull i gulvet rett bak venstre framhjul, samt lite hull i høyre bakskjerm, venstre lykteglass bak er sprukket, blir ikke lys i spredere foran, høyre blinklys foran virker ikke (usikker på om det er pæra eller noe elektrisk), småbulker her og der, klokka og turtelleren funker ikke, jekkepunkter er trykt flate. Kan lite om disse bilene, men skal gjøre så godt jeg kan å få denne fin Håper jeg kan få noen tilbakemeldinger på bilen. Sikkert mange her som ser hva som er riktig eller feil på denne bilen! Legger ut noen bilder av den her:
Peak Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 Barske de her! Senk, felger og hjul, så er mye gjort og selvførlgelig pussa litt rust og skjønnhetsfeil men blir jo sånn på en såpass gammel bil! Ute etter samme type bil, uskrudd og med samme motor, men finner ingen verken på Finn.no eller Autodb? Hvor fant du den og hva måtte du ut med? Velkommen til forumet
Christian87 Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 Bilen var ikke til salgs. Ble tipset om bilen og kontaktet eier. Siden det var akkurat denne typen bil med det utstyret og den i tillegg er solgt ny i Norge MÅTTE jeg bare ha den Ble eu godkjent som den står i februar og årsavgift er betalt, så kan hente skiltene når jeg vil
Peak Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 Ikke rart jeg ikke har sett den da, hehe! Det var en veldig god pris, selvom du ikke nevner noe om km. stand. Men som sagt du må tette igjen den store gapet du har mellom skjerm og hjul, det gjør enormt! Gratulerer med tøffingen
Christian87 Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 Glemte å si at den har gått 276 000km Så den er godt innkjørt for å si det sånn Er originale fjærer og dempere, så den er høy som et fjell Takk for velkomsten BTW
ZhilleN Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 Hvis den svetter fra boltene, kan det muligens være topp pakninga de som ikke er god. Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg konsentrert meg først om og få lekkasjene/el i orden, hvis du ikke bor langt unna Oslo, tar du deg en tur til Alf lie motor. Når du har fikset dette, kan du begynne med det kosmetiske, bilen ser også bra ut med den LE leppa i front. Blir morsomt og følge med videre her Har forresten lik bil bare facelift, og annen farge En ting, det med pris, synes jeg var litt mye, men hvis du er fornøyd, så er jo det bare bra, må regne med en god del påkostninger hvis du skal få den 100
Christian87 Skrevet Juni 27, 2011 Forfatter Skrevet Juni 27, 2011 Tenkte å ta meg av lekkasjer og rusthullet i gulvet først ja. Oppdaga at det har kommet vann inn på gulvet, så regner med at det er pga. rusthullet i gulvet som er rett bak venstre forhjul. Heldigvis for meg så jobber jeg med bilpleie og har drevet med det i 4-5 år og i tillegg får ordna sveising, lakking og div skruing via bekjente. Skal også prøve å lære meg mest mulig så ser på det som et langtidsprosjekt Her kommer noen bilder og spørsmål: Noen som vet om det står noe mer der lappen har blitt slitt bort? Nevnte tidligere at det svetter opp fra boltene på topplokket til tross for at disse er skrudd til. Kan det være toppdekselpakningen som er gåen? Tror nesten ikke det kan være topp pakningen, men det er det kanskje noen som kan svare mer presist på Et par bilder av hvordan det ser ut: Closeup bilde av topplokk La merke til at rattet og girkula har ///M striper på, og at både girkula og mansjetten (skinnposen under) så ut som ny. Er dette noe ettermontert og spesielt, eller er det helt vanlige deler?
Markus E30 Skrevet Juni 27, 2011 Skrevet Juni 27, 2011 Det som er slitt bort er B'en og litt av M'en i BMW Ser ut som en pen bil, med litt fiks blir den topp Ang de delene så ser girposen ettermontert ut men rattet kan sitte der orginalt !
Christian87 Skrevet Juni 27, 2011 Forfatter Skrevet Juni 27, 2011 Det som er slitt bort er B'en og litt av M'en i BMW Ser ut som en pen bil, med litt fiks blir den topp Ang de delene så ser girposen ettermontert ut men rattet kan sitte der orginalt ! Ok. Rattet har nok sitti der en stund siden det er ganske så slitt. denne bilen skal bli bra, men det tar tid og penger selvfølgelig
Markus E30 Skrevet Juni 27, 2011 Skrevet Juni 27, 2011 Kjenner meg igjen når det gjelder tid å penger ja DET trenger min e30 og!
///FredriK.S Skrevet Juni 27, 2011 Skrevet Juni 27, 2011 girkulen og posen er nok ettermontert. Slikt ratt som sitter i din, fikk man levert med orginalt. Stemmer at det skal stå BMW der fargekoden til bilen har revnet. Så heller ikke ut til at det var så mye svetting på den motoren da, har sett mye verre. Er nok sikkert bare topdeksel pakningen Så jo ut til å være greit for en gammel orginalbil. Kan bli noe godt ut av denne ja - Fredrik
Knutern_e36 Skrevet Juni 27, 2011 Skrevet Juni 27, 2011 Nydelig bil dette her! Flott at du tar tak i denne å gir den nytt liv! Det begynner å bli en sjelden bil dette her..
HypeTraxX Skrevet Juni 28, 2011 Skrevet Juni 28, 2011 Gratulerer igjen. Da var Sportsvogna på plass! Hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå