perpilot Skrevet Juni 28, 2011 Share Skrevet Juni 28, 2011 Har problemer med den ene sensoren bak på min e39. Det kommer bare et langt pip når jeg setter den i revers. Det ble lest ut feilkoder når bilen var inne til inspection nettopp, og fikk byttet sensoren det var feil på. Det hjalp ikke, gir fremdeles feilkode på samme sensor. Det er ikke godt å si hvor mange timer et verksted vil bruke på videre feilsøking, så er det noe jeg kan feilsøke selv? Hva pleier å feile bak der, når det ikke er selve sensoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 28, 2011 Share Skrevet Juni 28, 2011 Hehe, om dem bytter sensoren og der fortsatt er feilkode, er jo kjangsen for ledningsbrukk 99% 1% på at det kan være boksen.. Hadde selv trøbbel med mine sensorer bak, var to som ikke funka, så bytta begge sensorene, den ene begynte og tikke, mens den andre jeg bytta var fortsatt død. Jeg plukka ut sensoren igjen, og ohmet ledninga i kontakta til sensoren, og i kontakta som går inn på boksa. Der var det brudd gitt! Dro ned hele ledningsnettet og klipte og skjøta, nå funker det knas igjen! Jeg ville starta med og ohmet ledningene i kontakta til den aktuelle sensoren, og i kontakta til boksen, for å finne ut om det er brudd. Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
perpilot Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2011 Ledningsbrudd ja. Må av med fangeren igjen da. Hadde du noe oversikt over ledningene, eller er det selvforklarende? Ser det er to kontakter som går inn på PDC-boksen der bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 28, 2011 Share Skrevet Juni 28, 2011 Ledningsbrudd ja. Må av med fangeren igjen da.Hadde du noe oversikt over ledningene, eller er det selvforklarende? Ser det er to kontakter som går inn på PDC-boksen der bak. Jeg hadde ikke av fangeren (mtech), trykte hånda mellom og fikk dratt ned hele ledningsnettet Om du begynner fra førersiden så skal det gå greit. Jeg så på fargene på ledningene, og fant dem igjen i kontakten på boksen. Den kontakten som sitter mitt på boksen mener jeg og huske var strøm og styring, de som sitter på hver side er til frem og bak. Om du har bare en "på siden" så er det bak mest sansynelig Men du ser det på fargen på ledingene også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpinaV8 Skrevet Juni 28, 2011 Share Skrevet Juni 28, 2011 Ledningsbrudd ja. Må av med fangeren igjen da.Hadde du noe oversikt over ledningene, eller er det selvforklarende? Ser det er to kontakter som går inn på PDC-boksen der bak. Håper vedlagte bilde kan hjelpe deg en tanke.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artofdesign Skrevet Desember 26, 2011 Share Skrevet Desember 26, 2011 Jeg fikk revet av fangeren min og sliter med ryggesensoren (av og på, typisk vakkelkontakt/brudd problem). Jeg har tenkt til å bytte ledningsnettet til hvertfall en av sensorene (tror det er den høyre som er dårlig). Hva skal/må gjøres? Noen spesielle ledninger f.eks? Finnes det noen "plug and play" ledninger? BMW E46 coupe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Jeg skjøtet mine ødelagte ledninger med en leder fra en vanlig nettverkskabel, type cat 5. Virker som bare pokker, og den har en passende dimensjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-m... Skrevet Januar 22, 2017 Share Skrevet Januar 22, 2017 Pdc boksen baki ryker den ofte??min 98model å bare piper en stund da jeg setter den i revers var inne her sjekka detta da sa han ene at dem fikk ikke kontakt med sensorane bak så han trude boksen hadde ryki eller en dålig kontakt der han kjøpte bilen av sa var 2 sensorer bak hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 22, 2017 Share Skrevet Januar 22, 2017 Enkel test. Sett bilen i revers og lytt til sensorene. Den som ikke tikker er defekt. Boksen ryker sjeldent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå