Gå til innhold

Problemer med Meguiars skinnkrem

Alec
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens, har kjøpt meg en flaske med Meguiars leather cleaner & conditioner og etter en runde med det på for- og baksetene så har setene blitt matte og absolutt alle merker og rynker er blitt fremtonet som F*** etter jeg påførte kremen. . . #-o

Hva burde jeg gjøre?

Har smurt på med Autoglym sin skinnkrem med større hell ifjor, tenkte muligens og påføre det men burde jeg rense setene først?

Blir veldig usikker da jeg anser setene som nesten 100% strøkne fra før og de er tross alt 18 år gamle.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Hei alec.

Brukt meguiars selv, ble bedre enn hos deg :shock:

Er det samme flaske?

a9yi6n2w2w23flmfzy4w.jpg

Var nøye med å bruke lite å gni til det ble matt så brukte jeg ren-filla til å gni det blankt.

Resultatet syns jeg ble bra men tatt i betraktning at du gnir deg i hjel så må det være bedre produkter :D

Intresant side skylines

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler også Swissvax leather care kit. Får skikkelig pene, myke seter og god lukt av setene :) Ikkenoe problem å bruke det på ratt så vidt jeg vet, men husk at det ikke fjerner slitte skavanker da, da må du kjøpe "leather healer" eller skinnfarge som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheEspenK: Nei det er annen type jeg har brukt. Gjennomsiktig væske med trykknapp. Også cleaner & conditioner

Har også fått pratet med en spesialist som skal få se på det og han sa at på eldre bilmodeller,

som f eks min 1993 M3 så ble det brukt HALVBLANKT skinn, mens dagens skinntyper er matte.

Derfor har setene blitt rare og skjollete fordi kremen får skinnet til å skifte glans. Men skal bare være

og rense og smøre inn på nytt med ett riktig type produkt. Sa han... (http://www.skinnassistanse.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Nyttig side alec.

Det finnes vel skinnkrem i rette farge å mener jeg, kikka ikke så godt over sia men har sett farveavstemt skinnpleie før.

Kan dette brukes på litt slitent ratt også?

Bør du være litt forsiktig på ratt? Tenkte så det ikke blir glatt

Lykke til alec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos skinnassistanse nå og fått 2 produkter som virker utrolig bra!

Det ene er conditioner med sort farge i slik at sprekker og sår blir sorte. Den gjør skinnet som nytt så man må smøre over hele setet og ikke bare en del. Men det virker veldig bra :applause:

I tillegg så fikk jeg med en beskyttelseskrem som hovedsakelig besto av sauefett og linoelum..,

Det skal på som beskyttelse og smører skinnet. Virker også som ett veldig bra produkt som slår ALT jeg har prøvd fra Meguiars, Autoglym etc...

Begge er amerikansk-produsert.

http://www.skinnassistanse.no/nettbutik ... rge-2.html

Men han har lagt ned nettbutikken sa han. Men fortsatt mulig å bestille eller hvertfall kjøpe direkte fra han. :)

Og han skulle forresten lakkere opp ett par grå E36 M3 Vader stoler, kanskje noen på forumet??

Og ja, alle produktene jeg fikk kan hvertfall brukes på ratt og girkule også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...