Simennzz Skrevet Juni 30, 2011 Share Skrevet Juni 30, 2011 Hei! Er kanskje litt dumt spørsmål, men alle må jo lære engang, i tillegg finner jeg ingen vitendes på Statoil stasjonene. Jeg forstår ikke helt opplegget når det gjelder selvvasken, jeg tar i kortet, og tar f.eks 40, men hva har det tallet å si? Går det på tid, eller koster hvert vaskeprogram noe forskjellig? Forstår ikke helt hva jeg betaler for. Om noen kunne gidd en forklaring på dette hadde det vært fint! Syns også det er litt skummelt når slangen slår mot bilen, er dette farlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Juni 30, 2011 Share Skrevet Juni 30, 2011 Da ville jeg heller hatt noen 20kroner og vaska. UTEN børsta for guds skyld. Bruker selvvasken for å spyle av som regel. Og det er jo jo bare å holde i slangen, så passer du på.at den ikke dulter borti bilen din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0rnar88 Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 når det står førti er det 40 kr. avfettning er dyrest, å da går førtikronene fort. skal du ha helt ren bil er vell ikke dette godt nokk. kan jo spyle bilen med høytryktsvask, for så og gå over bilen med svamp og så renspyling, og så kansje varmvoks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimstad Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 når det står førti er det 40 kr. avfettning er dyrest, å da går førtikronene fort. skal du ha helt ren bil er vell ikke dette godt nokk. kan jo spyle bilen med høytryktsvask, for så og gå over bilen med svamp og så renspyling, og så kansje varmvoks Svamp?????? Huff huff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alecken Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 Skremmende hvor lite bimmers medlemmer kan om bilpleie.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 Er ikke alle som bryr seg så mye vettu... Mange jeg veit om som bryr seg om bila sine men som bruker svamp, men det ahr litt med måten du vasker på å gjøre også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juli 4, 2011 Share Skrevet Juli 4, 2011 Visst du vet hva en svamp gjør, så bruker du ikke svamp. Da vet man bare ikke bedre rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simennzz Skrevet Juli 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2011 Jeg bruker det helst bare til avspyling, bruker aldri børsten osv. Jeg bare lurer på hva jeg betaler for når jeg betaler, går det på tid eller hva liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alec Skrevet Juli 4, 2011 Share Skrevet Juli 4, 2011 Sporer litt av da jeg ikke har svaret på hvordan de Statoil-selvvask greiene fungerer (vask hos Shell, da telles antall sekunder du får/har igjen etter du har lagt på, mye enklere system) Men hvorfor i all verden er det så galt å vaske med svamp? Har alltid gjort det selv, dog med ekte natursvamp og ikke syntetisk (koster ca 200.- for ei) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juli 4, 2011 Share Skrevet Juli 4, 2011 Det er vel litt vaskehysteri ute og går, man skal ikke bruke svamp, man skal ikke bruke pusseskinn og aller helst så skal man bruke den aller dyreste såpa og polishen som er å oppdrive, jo dyrere jo bedre synes noen, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Juli 4, 2011 Share Skrevet Juli 4, 2011 Jeg bruker stålull når jeg vasker bilen jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skylines Skrevet Juli 4, 2011 Share Skrevet Juli 4, 2011 Det finnes skikkelige svamper og, f.eks Zymöl sin. Lurer på om Hey'di i murerbutikker har lignende og. Grunnen til at man ikke skal bruke vanlig svamp er at det er så små "porer" i svampen at sandkorn o.l ikke har noen plass å gjemme seg i svampen, så du bare drar sanden rundt på lakken. En skikkelig vaskehanske gjemmer eventuelle sandkorn inni trådene/ulla slik at de ikke blir dratt mot lakken. Er bilen din skitten når du drar noe som helst over lakken, hjelper det selvsagt ikke hvilket redskap du bruker, da blir det riper uansett. Men det vet jo de fleste håper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Juli 4, 2011 Share Skrevet Juli 4, 2011 linken var ikke nyttig i det hele tatt da nettsiden er nede og endra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skylines Skrevet Juli 4, 2011 Share Skrevet Juli 4, 2011 Hvilken link? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsemann82 Skrevet Juli 4, 2011 Share Skrevet Juli 4, 2011 Hvis man ikke skal bruke pusseskinn, hva bruker folket for å få bilen tørr da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå