Lapin Kulta Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Hei. Skal montere turbotrykksmåler på bilen i morgen, noen som vet hvordan dette gjøres? Eller hvor er vakumslagen som jeg må koble meg på? Bilder motas med takk. MVH Anders
gica Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Diesel motorer produserer ikke Vakuum ved eller i innsuget bare så du er obs på det Så turbo måleren din vil kun vise "0" ved tomgang eller når du slipper gass pedalen. Når det gjelder oppkobling, så finner du nok sikkert en eller annen nippel som passer på slangen ved insuget eller mellom turbo og innsuget. Hvis ikke, kan du lage en. bare pass på at denne er tett og at du har noen klemmer du kan klemme målerslangen med. Hvorfor skal du ha måler ? skal du trimme bilen ?
Lapin Kulta Skrevet Juli 4, 2011 Forfatter Skrevet Juli 4, 2011 Diesel motorer produserer ikke Vakuum ved eller i innsuget bare så du er obs på det Så turbo måleren din vil kun vise "0" ved tomgang eller når du slipper gass pedalen. Når det gjelder oppkobling, så finner du nok sikkert en eller annen nippel som passer på slangen ved insuget eller mellom turbo og innsuget. Hvis ikke, kan du lage en. bare pass på at denne er tett og at du har noen klemmer du kan klemme målerslangen med. Hvorfor skal du ha måler ? skal du trimme bilen ? Slagen ved innsuget? Jepp, skal prøve å justere littegrann. Kan være greit å ha en måler så jeg har litt kontroll på trykket
baremats91 Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 trodde alle målerne viste 0 ved tomgang jeg, for da lader jo ikke turboen, blir jo selvsagt vakum når turboen lader akkurat som på en bensinmotor
Kennethe34 Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 trodde alle målerne viste 0 ved tomgang jeg, for da lader jo ikke turboen, blir jo selvsagt vakum når turboen lader akkurat som på en bensinmotor Diesler produserer ikke vakum pga de har ikke gassspjeld På en bensinmotor vil det bli produsert vakum ved tomgang, dellast og motorbrems. Da vil en ladetrykksmåler vise fra -0,1bar til -1bar (undertrykk) Når turboen lader sier det seg egentlig selv at det blir overtrykk (turboen lader, ladeTRYKK).
gica Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Diesel motorer produserer ikke Vakuum ved eller i innsuget bare så du er obs på det Så turbo måleren din vil kun vise "0" ved tomgang eller når du slipper gass pedalen. Når det gjelder oppkobling, så finner du nok sikkert en eller annen nippel som passer på slangen ved insuget eller mellom turbo og innsuget. Hvis ikke, kan du lage en. bare pass på at denne er tett og at du har noen klemmer du kan klemme målerslangen med. Hvorfor skal du ha måler ? skal du trimme bilen ? Slagen ved innsuget? Jepp, skal prøve å justere littegrann. Kan være greit å ha en måler så jeg har litt kontroll på trykket Ja regner med at du skal trekke ett rør fra måleren inn til motorrommet ? dette røret skal du koble til innsuget eller ved innsuget etter turboen / ic'en.
TRF Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Dette trenger man ikke måler til. Hva er det du tenker å gjøre/oppnå? dersom du ikke har trimmet bilen på noe annet vis er dette i utgangpunktet meningsløst. Men, styreenheten vil kutte drivstoff i noen sekunder om du går over 1,1-1,2 over tid. Så enkelt og greit, skru wastegate staget helt inn (dette pleier å gi ca 1,2), fremprovoser maks ladetrykk (høyt gir, fult pådrag fra spool up), dersom bilen kutter så justerer du ned igjen litt. Du vil ikke få noe nevneverdig effekt av dette altså. ellers så har du naturligvis ikke noe vakum på en dieselmotor da denne mangler gasspjeld (frem til nyere modeller).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå