Gå til innhold

Importerer Bmw 1 Serie fra tyskland!

Share

Anbefalte innlegg

Heisann! er ny på forumet!

Er på leting etter førstebil, er veldig hissig på en Bmw 1 serie eller en bmw 3 (e90). Men har begynnt å titte på noen fra tyskland og har funnet en del fine. Men jeg forstår ikke helt hva dette vil komme på totalt. så vis noen kunne hjelpe meg med dette hadde det vært topp.

Har for eksempel funnet noen på mobile der hvor den koster 5000 euro. en 118d når jeg regner ut med import kalkulatoren på dinside.no kommer den da på kun litt over 100 tusen? dette kan vell ikke stemme! ? Kan noen gi med noen eksempler?

Mvh Sebbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant den bmw´n her! http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=v42htkssmrv1

Jeg brukte da toll kalkulatoren:

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 54 418,90

Avgift for motoreffekt: 53 911,76

Avgift for slagvolum: 1 621,50

Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 109 952,16

Bruksfradrag (42%): -46 179,91

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 65 072,00

vil bilen da komme på 65072 + 31019 = som da totalt er omtrent 96tusen? ekke dette et utrolig kupp? Kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer forsåvidt bra det. Men du må legge på 25% moms på kjøpsprisen pluss evt frakt til grensen. I tillegg kommer totalkost på frakt. Evt reiseutgifter om du reiser ned selv og kjører den opp igjen. Totalt vil nok det si ca 15000 NOK ekstra på prisen du har funnet. Altså 115-120000 totalt.

Når det er sagt så er det en god tommelfingerregel å alltid styre unna de billigste bilene på mobile/autoscout. Det er mye snusk i Tyskland også, og de billigste bilene kan fort bli de dyreste. Det er også mange "svindeltilbud". Bilen du har funnet er avertert privat, og ikke av forhandler. Det er selvsagt fullt mulig å imprortere bilen likevel, men jeg hadde helt klart lagt på noen kroner for å finne en bil fra en seriøs forhandler. Prøv også å finne biler der man kan få tilbake den tyske momsen.

Edit: Skrivefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt 65 072,00

vil bilen da komme på 65072 + 31019 = som da totalt er omtrent 96tusen? ekke dette et utrolig kupp? Kan dette stemme?

Det der er ikke en "ordentlig" bil tror jeg. Søker du på mobile så starter de på ca 8000 euro, dvs det dobbelte og da er det uten m-pakke og eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt 65 072,00

Var veldig billig for en 1-serie ja, ville nok funnet en fra forhandler hvor du kan få tilbake den tyske momsen. Du må også beregne avgiften i forhold til co2 i steden for salgvolum. så egentlig blir engangsavgiften litt lavere. Og som Cosmo sier kommer Norsk moms i tillegg.

Selv fornøyd med e90 bortsett fra noen små feil og mangler. Men jeg har bare 320i og mangler rekkesekser :P En 320d er sikkert greit og bra det, men jeg vil ha bensin og da må man opp på 325i eller 330i, og det koster jo deretter i Norge. Men som bruksbil er sikkert bmw diesel motorene mer enn godt nok.

Merk deg også at du må påregne en del service kostnader når bilen nærmer seg 100 000. Bremser, plugger, bremseveske osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) skal se om jeg finner noen biler oss forhandler i tyskland istedet :) til litt høyere pris klasse, selvom det virket rimelig utrolig den jeg fant hehe! Er det noen andre biler dere vil tro kan låne seg og importere? har fortsått at det er billigst og importere diesel bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den står i Litauen. Ikke i Tyskland.

Her er et eksempel på en kurant bil. Den står hos en BMW forhandler og skal være et trygt kjøp. Som du ser koster det litt mer, selv om den ertynt utstyrt. Skal du ha ting som sportsseter, M-tech osv, så koster det enda mer.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=145159569&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=9&fuels=DIESEL&maxFirstRegistrationDate=2007-12-31&ambitCountry=DE&transmissions=MANUAL_GEAR&features=XENON_HEADLIGHTS&negativeFeatures=EXPORT&adLimitation=ONLY_DEALER_ADS&categories=Limousine〈=de&pageNumber=1

Ca 190000 NOK inkl avgifter, men pluss evt frakt. (Til opplysning er det vanskelig å gjøre røverkjøp i Tyskland. Det er bare større utvalg av biler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som cosmo sier, det er ikke det at det alltid er så mye penger å spare, men utvalget som gjør at mange vurderer tyskland. Hvis du er ute etter en spesiell motor/farge/gir/utstyr/int farge kombinasjon, kan det være enkelt å finne dette i tyskland, men "umulig" i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...