Gå til innhold

Servicetur til Tyskland!

Cryfry
 Share

Anbefalte innlegg

Har sendt mail rundt til noen Bmw verksteder i Nord-Tyskland nå angående service. Det jeg skal gjøre er:

*Oljeskift

*Ny bremseveske

*Nye plugger

*Vehicle Check

*Service av klima anlegget med fylling av ny gass.

Dette koster:

Autohaus Hansa Nord Kiel: 4600

BMW Niederlassung Hamburg:4300 (uten service av klima anlegget)

Bmw-bobrink Bremen-Vahr: 4600

Autohaus Heuchert Neumünster: 3200 (uten service av klima anlegget. Dette koster 85 euro pluss eventuelt gass.)

Autohaus Nord Neumünster: 2600 (uten service av klima anlegget. Dette koster 69 euro pluss eventuelt gass.)

Albert Bauer Flensburg: 4500

Bmw Hatje Kaltenkirchen: 4000

Og til sammenligning koster det hos Bavaria i Oslo 9300 (inkl. rens av klima, men uten gass. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

*Oljeskift

*Ny bremseveske

*Nye plugger

*Vehicle Check

Dette koster:

Autohaus Heuchert Neumünster: 3200 (uten service av klima

anlegget. Dette koster 85 euro pluss eventuelt gass.)

Autohaus Nord Neumünster: 2600 (uten service av klima anlegget. Dette koster 69 euro pluss eventuelt gass.)

Huff og huff så dum jeg er som tok servicen på Bavaria! De kan ikke regne meg med neste gang servicelampa lyser i min bil, iallfall siden da er det storservice som står for tur :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med Sverige? Jeg betalte nettopp 1950,- norske oljedaler for oljeservice på min E61. Det er 8,2 liter Castrol SLX LL04 med i den prisen...

Har du noen navn på verksteder i sverige? Ikke så langt fra grensa da helst..-:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grensa er laaaang. Jeg bor i gokk, som du kanskje vil kalle det. Kan alltids anbefale Lindholms Bil i Umeå og Burlin Motor i Skellefteå, men det ligger nok litt for langt nord for din del.

Min erfaring med priser er at svenske merkeverksted ligger på ca halvparten av prisen til norske, medregnet kursforskjeller. Det som først og fremst skiller dem er ikke en noe lavere timepris, men aller mest at de beregner og fakturerer mye mindre tid på arbeidsoperasjoner. Delepriser varierer men ligger som regel likt eller under norsk pris.

De to jeg har brukt har vært helt eksemplariske å forholde seg til, meget ryddige og serviceinnstilte. Ikke minst synes jeg det er veldig kjekt å få faste klokkeslett å forholde seg til. Får jeg beskjed om at de vil ha bilen 09:20 og ut 10:30, så kan jeg også regne med å ha nøkkelen i hånda 10:31. På norske verksted opplever jeg at de vil ha bilen med en gang på morgene og kan knapt regne med å få den ut igjen før kl 15:00. Mitt lokale merkeverksted har blitt flink med SMS-varsling når alt er klart, men svenskene er et par knepp bedre på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt mail rundt til noen Bmw verksteder i Nord-Tyskland nå angående service. Det jeg skal gjøre er:

*Oljeskift

*Ny bremseveske

*Nye plugger

*Vehicle Check

Dette koster:

Autohaus Heuchert Neumünster: 3200 (uten service av klima anlegget. Dette koster 85 euro pluss eventuelt gass.)

Oppdaterer med flere når jeg får svar.

Sånn for gøy sjekket jeg prisen for det samme hos Bavaria. 9300 kroner og det var uten fylling av gass, men med rens av anlegget. Drar jeg til Tyskland betaler jeg 3000, båten får jeg gratis, bensin opp og ned er vel litt over en tank, og hotell for en natt. Vil tro jeg sparer over 4000 kroner når alle utgifter er trukket fra pluss at jeg får en fin tur....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grensa er laaaang. Jeg bor i gokk, som du kanskje vil kalle det. Kan alltids anbefale Lindholms Bil i Umeå og Burlin Motor i Skellefteå, men det ligger nok litt for langt nord for din del.

Ja,det blir nok litt upraktisk. Lurer på om det kan være noen gode BMW-verksted i Strømstad? Det er en overkommelig biltur + ferge for en vestlending...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det blir nok litt upraktisk. Lurer på om det kan være noen gode BMW-verksted i Strømstad? Det er en overkommelig biltur + ferge for en vestlending...

hvis du bor i stavanger er jo ikke veien særlig lang til Tyskland. Får du billige billetter med båten fra Kristiansand eller Stavanger er det jo nesten like langt å kjøre pluss at det er en del billigere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvsagt rett. Gjennom danmark suser jeg på noen timer. Flensburg da..

Har en EU-kontroll som ender med 25000 om det lokale verksted skal ta jobben. Og det er ikke et alternativ.

Av de verkstedene jeg har sjekket med i Nord-Tyskland varier jo prisen noe veldig. Bauer i Flensburg har enda ikke svart meg, men flere sier de ligger ganske høyt i pris. Så skal bli spennende å se hva de greier. Alle de verkstedene jeg har sjekket ligger Nord for Hamburg, ikke langt unna grensen. Send noen mail og du vil sikkert får det vesentlig billigere

edit: Fikk svar fra Albert Bauer nå. De skulle ha 4500 kroner, noe som er i øvre prisklasse. Langt fra de billigste. Men fortsatt langt unna 9200 som Bavaria skulle ha:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[edit: Fikk svar fra Albert Bauer nå. De skulle ha 4500 kroner, noe som er i øvre prisklasse. Langt fra de billigste. Men fortsatt langt unna 9200 som Bavaria skulle ha:P[/quote

Jeg synes de prisvariasjonene er heller små. En hundrelapp her og der er som en knackwurst i slaktetida. Like godt å satse på det nærmeste.

Fikk du noe info om ventetid?Fellesferien i Tyskland er vel kanskje ikke før i august..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 5'eren på insp. II i Karlstad. Fikk dette prisoverslaget da jeg sendte forespørsel på e-post:

BMW-INSPEKTION II INKL. KAROSS 1799.20

ERIKONTROLLOCH KASSERING AV GA

MMAL OLJA

AW-VÄRDE FÖR VERKSTADSINTERN L 147.05

ÖNEBERÄKNING

ARBETE JOBB 1 1946.25

1 13721730946 LUFTFILTER *4 280.00 280.00

6 12129064619 TÄNDSTIFT *10 90.00 540.00

1 11427512300 OLJEFILTER *10 118.00 118.00

1 64112182533 MICROFILTER SET 804.00 804.00

1 83122181282 SPOLARVÄTSKA *S 22.00 22.00

6.5 1001 CASTROL SLX 0W40 136.00 884.00

MATERIAL JOBB 1 2648.00

1 34S MILJÖAVGIFT OLJEFILT 40.00 40.00

** TOTALT JOBB 1 4634.25 **

BELOPP ATT BETALA EXKL MOMS 4634.25

MOMS 25.00 % PÅ 4634.25 1158.56

ÖRESUTJÄMNING 0.19

*INKL EJ UTL MAT.* SUMMA ATT BETALA (SEK) 5793.00

Leiebil er heller ikke så ille; 350 SEK for 100km (For litt under 3000 SEK kan man låne Audi R8 1 dag/100km :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...