Gå til innhold

"Svindel" av Tollvesenet - Importavgifter -Sportsbiler

Emil70
 Share

Anbefalte innlegg

Jess, det var akkurat det jeg skulle fram til. Og derfor brukte eksempelet med fjellvegg istedetfor front mot front med lik bil :)

Derfor de prøver å få folk flest i normale biler, noe som er en bra ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke tid til å sjekke dette opp 100% nå, men har hørt følgende:

- Alternativ beregning lønner seg kun når km-stand på bilen du kjøper er høyere enn det statens vegvesen/tollvesenet har satt som "standard" for bil og årsmodell.

- Man må først betale avgift tilsvarende normal import, så vil man i så fall få tilbakebetalt differansen mellom normal og alternativ beregning etterhvert.

Særavgifter på bil ble innført da alle fikk lov til å eie bil. Det ble sett på som et luksusgode, og Norge var ikke klar for at samtlige familier skulle ha bil. Åpenbart bør denne avgiften reduseres, men det er snakk om så sinnsykt mye penger pr år at staten ikke har spesielt lyst :)

Som Fredrik nevner over her så ser også de knallblå partiene at en reduksjon i bilavgifter vil gå utover veldig mye annet i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Beklager sent svar

En Discovery er langt mindre enn en Tahoe eller Suburban, den er også en konstruksjon fra slutten av 80 tallet
Ja jeg ble selv overrasket når de testet en volvo 940 mot en nyere småbil, 940 hadde ikke benplass mens den nyere småbilen opførte seg som du sier fredrik90. Når jeg kommenterte tahoen tok jeg utgangspunkt i min 92 pick-up, la oss håpe det er skjedd mye i kjonstruksjonen siden da :D Denne og suburban fra samme tiden kan best sammenlignes med en stige påsatt en papirpose til kupe :mrgreen:
BMW lager klassens sikkreste biler og eldre BMWer (E39, E46 osv) har faktisk ganske bra sikkeret sett opp mot dagens nivå
Ja det er også inntrykket mitt, med e39 kom BMW suverent :applause:
kjører man da rundt i en Tahoe så har man en liten sikkerhet at man kjører den største og tyngste bilen ved en mulig ulykke.
Ja torpedo-effekten hjelper deg garantert.
Jeg håper ihvertfall noen politikere innser galskapen i å betale 650 000 kroner i avgift på en 6 år gammel bil som koster 300 000 kroner i utlandet.

En annen ting vi også får er en del trafikk-usikre biler.

Krasj-sonene i en bil skal jo ikke repareres og med tanke på at en 180t kr bil koster 400 i norge vil det mange ganger lønne seg og reparere den. Med tanke på at vi stadig ligger i grøfta om vinteren ser jeg for meg mange såklate reparerte rammevanger i norge, hvilket gjør at deformasjons-sonene blir ødelagt og far og mor er like inetanende og like blide :applause:

Stå på emil70, er det noe sted vi skal skrive under i felles protest.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...