HMW Skrevet Juli 16, 2011 Skrevet Juli 16, 2011 Har feilsøkt vibrasjon ved pådrag på min e61 530xdat. Byttet hardy og oppheng/lager på mellomaksling.. hjalp svært lite. Har lest en del rundt om på nett, dessverre lite info om disse her på bimmers så vi får prøve å utvide litt. Et veldig vanlig problem er at fettet i cv knutene på drivakslingene foran løser seg opp og blir tynt som olje. Hadde ikke helt troa på dette, men hang i dag opp bilen for å undersøke om det kan være tilfelle. Helt klart at dette er viktig å sjekke opp. Gjelder spesielt de indre cv knutene foran. Alt rant ut, helt flytende. Dette er ikke bra og burde sikkert byttes på mange biler rundt om. Skjer sikkert pga varme fra motoren. Mulig dette også gjelder x5, x3 +++. Spørsmålet til dere med x drive biler er da om noen har kjent etter slakk i utgående akslinger fra framdiff? Som dere kan se i dette tilfellet http://www.tacomaworld.com/forum/2nd-gen-tacomas/46338-cv-axle-play-normal.html . Dette er ikke en bmw, men jeg har tilsvarende slakk i den venstre akslingen. Dog mye mye mindre enn i videoen. På høyre side finnes det ikke, mulig pga at det går igjennom en forlengelse mellom differensial og drivaksling. Jeg er svært nysgjerrig på om dette er vanlig og om noen har mulighet til å slenge seg under å kjenne etter ville jeg sette pris på det. Sikkert samme opplegg på x5 og x3. ps. Har ikke prøvekjørt bilen enda så vet ikke om det har løst mitt problem. Skal bytte en bærekule og en foring først
HMW Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Skrevet Juli 21, 2011 En liten oppdatering.. Fant ut at problemet var en brekkvaier som satt. Har plukket ut bremsebånd og tilbehør og det ser ut til at risting er borte. Noe snodig at dette var kun ved pådrag... Fortsatt interessert i å vite om noen har slakk i utgående aksling fra framdiff..
TRF Skrevet Juli 21, 2011 Skrevet Juli 21, 2011 Hei, beklager sent (atlså enda ikke) svar på tekstmelding, men så kom jeg over denne her. Det eneste jeg kan bidra med på diff saken er at jeg har feilsøkt i det vide og brede på en e46 330xd, og også her var det slark i utgående aksler foran, og fra senterdiff og framover. Derfor litt vanskelig å si om slarken foran bare kommer fra senterdiffen. Resultatet til slutt var at dette ikke ble gjort noe med og det heller ikke var problemet (girkasse problem).
HMW Skrevet Juli 22, 2011 Forfatter Skrevet Juli 22, 2011 Takk for innlegg. Utifra det jeg har sett til nå så virker det vanlig med noe slark..
CrZyWiz Skrevet Juli 22, 2011 Skrevet Juli 22, 2011 Hadde samme slark på min Sierra Cosworth 4x4(disse hadde samme 4x4 system som E30 325). Så tror nok det er relativt normalt Det som derimot ga vibrasjoner underpådrag var slakk i krysset mellomakslingen fra fordelingskasse og til framdiff.
HMW Skrevet Juli 22, 2011 Forfatter Skrevet Juli 22, 2011 Ja.. disse cossiene har jeg byttet mange mange kryss på Det rister godt og litt skummelt om det ikke blir byttet..
HMW Skrevet April 15, 2012 Forfatter Skrevet April 15, 2012 Har hatt en problemfri vinter, satt på nye sommerhjul og problemet dukket opp igjen. Nye felger og nye bakdekk. Framdekkene er gode og ble beholdt. Voldsom vibrasjon ved igangsetting av bilen eller f.eks. etter fartsdump. Kjennes ut som hele bilen slenger på seg. Meget spent på å finne ut av dette og alle tips mottas med takk.
tonyku Skrevet April 15, 2012 Skrevet April 15, 2012 Hmm. Slenger bare ut i luften. Motorfester? Greit at bilen er relativt ny men. Jeg veit på Vag, spesiellt 2.7 tdi V6 at dårlige motorfester ga vibrasjon ved pådrag. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
HMW Skrevet April 15, 2012 Forfatter Skrevet April 15, 2012 Byttet i fjor. Mulig girkasse feste isåfall. Det må være noe som får større påkjenning grunnet bredere dekk og annet innpress som forårsaker dette.
X5_Power Skrevet Juni 11, 2015 Skrevet Juni 11, 2015 Någe nytt så har skjedd her? Har du blitt kvitt vibrasjonen? Sliter selv med vibrasjon på x5'en min men dette skjer ved høy fart fra 70-100km/t og når jeg slipper gassen så rister det, når jeg gir gass så forsvinner det. Har og satt bil i N i høy fart, da rister det også. Har en mistanke på om det kan vera mellom akslingen men har sjekket den og den kjennes egentlig grei ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå