Magg0 Skrevet Juli 17, 2011 Share Skrevet Juli 17, 2011 Heisann. Forvirret over ohm styr og vil bare vite at jeg har koblet riktig. Alternativ 1 eller 2 for 1ohm belastning på forsterkeren? (eller kanskje ingen av delene? ? Mvh Magnus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Juli 17, 2011 Share Skrevet Juli 17, 2011 Hvis jeg tyder tegningen din rett skal alt 2 gi 1 ohm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 17, 2011 Share Skrevet Juli 17, 2011 Kommer jo helt an på impedansen på hver spole. Og hva slags forsterker skal du bruke? 1, 2 eller 4 kanaler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magg0 Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2011 Det er 4 spoler per element og står på boksen at det er 4 ohm, så 1 ohm per spole ? [impedance (OHMS) 2 or 4 DVC] ser jeg det står på hjemmesiden. http://kicker.com/solo-classic Forsterkeren er monoblokk (US amps XT4000D) men ble usikker når det er to terminaler. Jeg er ikke erfaren når det kommer til dette, aff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magg0 Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2011 Slik som det er øverst der har jeg. Men skal jeg bare bruke en av terminalene på kassen og en på forsterkeren da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 17, 2011 Share Skrevet Juli 17, 2011 Hvis det er dual 4 ohm elementer så blir det 2 ohm på hvert element når du parallellkopler spolene slik som på øverste tegning. Men var litt unødvendig innviklet tegnet opp. Ta en og en høyttaler. Kople sammen plussene, så kople sammen minusene. Da sitter du igjen med en pluss og en minus på høyttaleren som kan koples til en terminal i kassen. Den vil ha være 2 ohm. Gjør det samme på den andre høyttaleren. Da har du to terminaler til med 2 ohm hver. Siden forsterkeren din har doble terminaler kan du kople en høyttaler på hver. Det er bare for å forenkle tilkoplingen og for å få brukt tykke kabler de har gjort dette. Terminalene på forsterkeren er koplet sammen internt. Så du vil uansett få 1 ohms last. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magg0 Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2011 Ok. Tusen takk for svar Mvh Magnus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå