StigJ Skrevet Juli 20, 2011 Skrevet Juli 20, 2011 Da jeg hadde problemer var det ett fett hvilken nøkkel jeg brukte. Ingenting viste på diagnose heller. Kan være det var rusk i tenningslåsen
stiva Skrevet Juli 20, 2011 Forfatter Skrevet Juli 20, 2011 Så skjedde det igjen!! Ville ikke starte, da prøvde vi å skyve den og den startet med en gang, begynner å tro at feilen ligger i tenningslåsen, (løst bakstykke evt.) Kom hjem og satte den i garasjen, stoppet og den startet igjen. Artig..... Men neste og neste og neste gang, like død..... Noen som har erfaring med dette??
SweetBMW Skrevet Juli 20, 2011 Skrevet Juli 20, 2011 Kan være to ting da: rele til starter, starter i seg selv Hvis den starter emd en gang du skyver, så er det jo ikek at tenningslåsen ikke sender strøm.
stiva Skrevet Juli 20, 2011 Forfatter Skrevet Juli 20, 2011 Hvis tenningslåsen ikke sender strøm til innslaget på starteren så vil den ikke starte. Hadde denne feilen på en E28 la da en ny ledning fra batteriet til starterens innslag via trykkbryter i dashbordet. Skrudde da bare på tenninga med nøkkelen og trykka inn bryteren. Dette fungerte i mange år( til jeg vraka den) skal prøve med en løs ledning når jeg får tid.
StigJ Skrevet Juli 20, 2011 Skrevet Juli 20, 2011 legg merke til om alle lysene kommer på på hakk 2. Dette må vi finne ut av. Du kan være prøvekaninen Har tenkt tanken på tenningslåsen jeg og. Burde ikke være problem å bytte den i verste fall. Men er jo kjipt å prøve å feilsøke på et periodisk problem...
stiva Skrevet Juli 25, 2011 Forfatter Skrevet Juli 25, 2011 Var på verksted i dag, starteren er gåen, kommer ny i morgen tidlig. da er det bare å satse på finvær!!
StigJ Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Viste det noe smuss på diagnosen? Greit å vite litt hvis min og begynner å skape seg igjen.
stiva Skrevet Juli 27, 2011 Forfatter Skrevet Juli 27, 2011 Trengte ikke noen diagnose, han målte at det kom strøm frem til innslaget når jeg vred om nøkkelen. Sa at dette var typisk for en Nippodenso (eller noe lignende) starter. Byttet til Lucas starter nå, helt annen lyd i starteren er det også, litt mere villig liksom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå