Gå til innhold

Anbefaling av dekk 285/25 R20

Ælen
 Share

Anbefalte innlegg

Nå starter jeg kanskje ett emne som er tatt opp mange ganger før, men hva slags dekk merke er å anbefale når jeg skal ha 285/25 R20?

Har kjørt med Toyo Proxes t1R nå, og har fortsatt det på framdekkene(245/30 R20), men disse dekkene er svin dyre og forhandlern her får ikke tak i disse før 2012.

Har sett litt på Falken sine dekk hos dekkonline, men fikk høre at disse er veldig myke, så de slites ut på en sesong.

Flere som kjører med slik dimensjon som kan anbefale dekk? har lite lyst til å betale 10 000,- for 2 dekk :P

Bilen det er snakk om er en BMW 320d E91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med Falken-dekk på mine 20" fra GS nå.. Synes de fungerer bra! Lite/ingen støy, ingen sporing osv.. Helt klart et kurant alternativ om man ikke vil betale 8-10k for 2stk bakdekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med Falken-dekk på mine 20" fra GS nå.. Synes de fungerer bra! Lite/ingen støy, ingen sporing osv.. Helt klart et kurant alternativ om man ikke vil betale 8-10k for 2stk bakdekk :)

Er disse som står høyest akkurat nå, men fikk høre av en at de ble veldig fort nedslitt, måtte byttes etter kun 1 sesong. Da blir jo disse også dyre i lengden, med tanke på at Toyo dekkene jeg har nå har holdt siden 2007 med moderat kjøring og disse er det mye igjen på. må bytte nå pga at trådene i det ene dekket har røket.

Din erfaring teller jo litt ekstra også, siden du har nesten lik bil som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Falken dekkene da de var på felgene da jeg kjøpte de, ingen sporing, grei på støy, men ikke de beste på våt, der er Vredestein sine bedre, synes jeg.

Det spørs jo hvor mye du kjører, men mine er nå på andre sesongen uten for mye slitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svært gode erfaringer med falken sine. De støyer lite og gir god komfort. De beste dekkene jeg har hatt er Pirelli P-Zero Nero i 285/25 20. Disse var topp på alt. Vredenstein Sessanta i 295/25 20 var helt forferdelig på sporing. En gang - aldri mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Nå starter jeg kanskje ett emne som er tatt opp mange ganger før, men hva slags dekk merke er å anbefale når jeg skal ha 285/25 R20?

Har kjørt med Toyo Proxes t1R nå, og har fortsatt det på framdekkene(245/30 R20), men disse dekkene er svin dyre og forhandlern her får ikke tak i disse før 2012.

Har sett litt på Falken sine dekk hos dekkonline, men fikk høre at disse er veldig myke, så de slites ut på en sesong.

Flere som kjører med slik dimensjon som kan anbefale dekk? har lite lyst til å betale 10 000,- for 2 dekk :P

Jeg synnes at det er en god del støy i forhold til pirelli.

Koster en del mer men er vært pengene, men det skal di ha at det er ikke noe sporing med di ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa til meg selv for en stund siden at jeg ikke skulle ha Continental igjen etter å ha testet ContiSportContakt3. Men ble enig med selger at jeg skulle teste ContiSportContakt5 og det var virkelig en forskjell!! Har ikke testet noen andre av samme dim, men synes dem virker veldig greie. Eneste problemet er at dem slites fort emh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har kjørt med Vredestein Ultrac Sessanta no en sesong, både framme og bak, på min E39 M5, 285 bak og 245 framme, å di har vert overaskande gode, både på vått og tørt føre, var i utgangspunkte skeptisk til dekkene på vått føre pga dekkmønsteret, men de har egentli vært veldi gode dekk. Einaste litt dekkstøy fra di, men hallo, det er jo tross alt 285 breie.. litt støy må vell være lov? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ente opp på Falken sine dekk fra dekkonline, da jeg ikke ville legge for mye penger i det og det er helt ok dekk. Planen er å gå ned til 19" felger og dekk til neste sessong likevell så er glad jeg ikke brukte mer penger på dekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...