Gå til innhold

Lekker fortsatt :( radiator tett og nå hvitskum i kjøleveska

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
prøv å la bilen stå stille noen timer, og prøv å se under bilen hvor det lekker fra

Er ikke så lett det når det er et stor deksel under motoren :P men ser at det er vann oppå deksle

Skrevet
hva er forskjell på rød og blå frostveske?

Rød er spesialvæske for lettmetall topp.

Jeg vet det er dem som kjører på blå selv med lettmetalltopp, men du må aldri finne på å blande dem!

Skrevet

Jeg vet det er dem som kjører på blå selv med lettmetalltopp, men du må aldri finne på å blande dem!

hmm. koffor ikke? trur det hva det på gale bilen min at det hva rød på fra før og jeg fylte på blå

Skrevet

hmm. koffor ikke? trur det hva det på gale bilen min at det hva rød på fra før og jeg fylte på blå

Da vil du til slutt få en tykk grøt som tetter hele kjølesystemet, derfor skal du ikke blande de.

Skrevet

Hadde på sånn radiator tett i sted og fylte på blå kjøleveske etter 2-3 timer og lufta systeme men da kom det ut hvit skum fra luftehullene til kjølesysteme. hva kan det skylles? har hatt blå kjøleveske heletiden

Skrevet

For å si det kort: Blander du Rød og Blå kjøleveske så risikerer du få noe i likhet med sement i kjølesystemet... og det vil du IKKE like :)

Blå frostveske (MEG-Monoetylenglykol)

Rød frostveske (OAT– organisk syre teknologi)

Skrevet

Blå frostveske er i dag ikke farlig for Alu-topper... men tidligere var denne tilsatt elementer som tæret på Aluiminiumet... ikkje bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...