Gå til innhold

Merkelig lampe

danny6
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg får opp en merkelig lampe jeg ikke finner i manualen.

Dette skjer veldig skjeldent, og kun om jeg kjører hardt, særlig i svinger...

Første gang den kom opp, sto det også skrift under, men dette husket jeg omtrent ikke.

Men tror det sto noe som "cooler level".. Og jeg lurer derfor på om dette kan være kjølevesken? At når jeg kjører hardt og får f.eks sleng på bilen, at kjølevesken da beveger seg såpass i beholderen at denne kan dukke opp? Som sagt skjer dette ofte i høy fart i svinger osv...

Her er bildet: (noe ufokusert, men allikevel)

m9gjmouulssbd0tl3l7h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skrur av lokket på køleveske tanken så skal det komme opp en rød pinne av hullet. Den flyter høyt opp hvis det er fullt med veske og kommer ikke opp av hullet i det hele tatt hvis det er lite på. Sjekk når motoren er kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke slå ut på måleren uansett hvor hardt du kjører sålenge du har nok veske. Det er 2 muligheter her:

1: Du har for lite veske, ikke alltid lett å se siden det kan være luftbobler i systemet når motor er av. slik at det er nok veske i ekspansjonstanken.

2: Defekt kjøleveskenivå sensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 CrZyWiz

PenguiN- : Ikke alle kjølevesker skal blandes... bruk riktig! Om du ikke har byttet på lenge så gjør det gjerne nå... det er viktig å bytte vesken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...