Bjørnar_ Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Det mest syke er at hvis dere har lest avisene så var det et bilde der han står med kjeledress og gassmaske og i hendene har han en sprøyte og en patron, jeg stusset litt over dette men så leste jeg i går at han hadde handlet noe kjemikalier fra Polen, disse kjemikaliene var helt lovlige og ufarlige men hvis man tilsatte noen andre lovlige kjemikalier så fikk man en meget farlig gift........svinet har hulet ut prosjektilene og fylt de med gift........ Akkurat det reagerte jeg på også...syke syke mann! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørnar_ Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Det mest syke er at hvis dere har lest avisene så var det et bilde der han står med kjeledress og gassmaske og i hendene har han en sprøyte og en patron, jeg stusset litt over dette men så leste jeg i går at han hadde handlet noe kjemikalier fra Polen, disse kjemikaliene var helt lovlige og ufarlige men hvis man tilsatte noen andre lovlige kjemikalier så fikk man en meget farlig gift........svinet har hulet ut prosjektilene og fylt de med gift........ Akkurat det reagerte jeg på også...syke syke mann! "I’ve now ordered 50 ml, 99% pure liquid nicotine from a Chinese online supplier. 3-4 drops will be injected in hollow point rifle bullets, which will effectively turn it into a lethal chemical weapon. However, I am quite worried about any potential customs related issue as pure nicotine is considered an illegal substance. In a worst case scenario; a customs official will open the package, get a few drops on his skin and die, and I will have a full SWAT team serving me cock sandwiches at my door the next morning… However, I specifically instructed the Chinese supplier to send the package by courier to my company name, with extra wrapping and chemical labeling." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Det er spesielt én ting som bekymrer meg og det er at vi allerede nå kan se en tendens til at mange forsøker å latterliggjøre Breivik og spesielt hans såkalte politiske manifest. Dette er en klassisk elitær reaksjon på linje med hvordan f.eks de allierte etter krigen forsøkte å latterliggjøre tyskere generelt (mangel på humor, stive og keitet, effektive maskiner, arbeidsmaur etc.), men som vi alle nå vet var tyskerne jevnt over langt bedre enn som så. Jeg ønsker absolutt ikke å fremheve eller glorifisere Breivik, men nå begynner den klassiske og lettvinte "løssalgsavis" propagandaen å gå sin gang (les: salgbar hersketeknikk). Hva er egentlig forskjellen på dette bildet og en hvilken som helst annen vennegjeng som har det morsomt i fylla? Det er akkurat denne naive holdningen vi må bort fra hvis vi som samfunn skal komme videre. Det er lett nok å være kritisk i ettertid, men ønsker vi å stimulere hverandre til å bli bedre nytter det ikke å være patetiske og naive. Breivik var som alle oss andre til et visst punkt der han i likhet med de fleste andre terrorister mistet realitetssansen og seg selv. http://www.dagbladet.no/2011/07/27/nyhe ... /17459033/ Edit: Dette er et fornuftig tiltak fra regjeringens side i denne sammenhengen. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 185398.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirsan Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Det mest syke er at hvis dere har lest avisene så var det et bilde der han står med kjeledress og gassmaske og i hendene har han en sprøyte og en patron, jeg stusset litt over dette men så leste jeg i går at han hadde handlet noe kjemikalier fra Polen, disse kjemikaliene var helt lovlige og ufarlige men hvis man tilsatte noen andre lovlige kjemikalier så fikk man en meget farlig gift........svinet har hulet ut prosjektilene og fylt de med gift........ Heldigvis ble ikke disse kulene brukt Dog skal han ha brukt dum dum kuler, som gjør det et helvette for legene . . Ser også avisene skylder på dataspill som WoW osv, men i manifestet sitt beskriver han som at at brukte dette veldig mye som dekning for å være for seg selv og jobbe med sine handlinger. . Han brukte også IKKE automatgæver. . Irritererer meg på mye av det avisene skriver som er feil. . Hørte på radioen at det var prat om tillgivelse. Man kan aldri tilgi en person som selv ikke angrer. Du angrer ikke på noe du har jobbet og brent for i 9år. . Jeg er spent på om det noen gang blir intervjuer med personen, få høre hva det skrudde hodet hans har å si. . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Hørte på radioen at det var prat om tillgivelse. Man kan aldri tilgi en person som selv ikke angrer. Du angrer ikke på noe du har jobbet og brent for i 9år. . Jeg er spent på om det noen gang blir intervjuer med personen, få høre hva det skrudde hodet hans har å si. . En evt. tilgivelse i denne sammenhengen handler reelt ikke om Breivik (han sitter i isolat og har ingen kontakt med samfunnet), men om en metode eller metodikk for alle oss andre (som er mer eller mindre troende kristne og/eller humane) for å slippe vekk fra tyngden av hatet og sortsynet. Hjelp til selvhjelp om du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Det er imidlertid viktig å forstå hvem terroren egentlig var rettet mot hvis vi ønsker å forstå hvordan en i utgangspunktet alminnelig mann som Breivik kunne bli en terrorist. Jeg er temmelig sikker på at mange mennesker i Norge er enige i deler av Breiviks politiske synspunkter... også selv om de samme menneskene fullstendig tar avstand fra hans handlinger. Det er ingen tvil om at mange føler seg totalt overkjørt når det gjelder innvandringen i Norge. Mange har også store problemer med hvordan politikere og organisasjoner i mange sammenhenger agiterer for at det nærmest er en naturlov at Norge forholdsmessig skal ha verdens største innvandring av fremmede mennesker. Det er ikke stor takhøyde for motargumenter i Norge. Heller ikke ordentlige og saklige motargumenter. Man blir lett kalt en rasist og man blir lett fremstilt som moralsk mindreverdig. Det er i slike sammenhenger ekstreme politiske holdninger skapes og motiveres. Folk føler seg urettmessig behandlet, misforstått og generelt nedverdiget. Dette gjelder enten man f.eks er en muslimsk aktivist, baskisk nasjonalist, nybygger i Israel, offer for politisk/religiøs demagogi eller bare har falt utenfor samfunnets konforme rammer. Poenget her er dialog og respekt for andres holdninger. Det er definitivt en vanskelig balansegang og det gjør det ikke enklere at det denne gangen er hos oss selv utfordringen er. http://politiken.dk/debat/ECE1345889/hadet-i-vor-midte/ Nemlig.... vi må alle i demokratiets navn ha lov til å komme ut med våre frustrasjoner. Poenget her er at dette gjøres på en skikkelig måte innenfor norsk lov. La folk komme til orde, men stram lovverket slik at ingen går over streken. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 184913.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 FrP får som vanlig pepper , flere forskere (som sikkert er betalt av AP) mener at FrP må ta noe av skylden for at dette skjedde, FrP er skyld i at det er såpass stort muslimhat i Norge sier de, AUF benytter også anledningen til å tigge penger midt i all elendighet, kjenner at jeg trenger en lang pause fra radio og aviser nå gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 FrP får som vanlig pepper , flere forskere (som sikkert er betalt av AP) mener at FrP må ta noe av skylden for at dette skjedde, FrP er skyld i at det er såpass stort muslimhat i Norge sier de, AUF benytter også anledningen til å tigge penger midt i all elendighet, kjenner at jeg trenger en lang pause fra radio og aviser nå gitt. Er sannsynligvis hacket av AP, den siste kommentaren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Nå sklir tråden dessverre ut. FB og Twitter er håpløst... bare tullball og jeg liker heller ikke FrP... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Twitter er langt fra håpløst, i det minste sett fra min side. Var mye omsorg, råd og samhold de siste dagene. Er også stolt av at ingen på min Facebook slang dritt eller drev/driver med muslimhets! Men har dessverre hørt et STORT andel folk klage på kjipe holdninger på Facebook. Fredrik, quote fra en smarting på Twitter; "FrP sparker ut unge folk med rasistiske meninger. Burde de ikke heller gripe tak i disse menneskene, og rette opp i det dem selv har skapt?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirsan Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 FrP får som vanlig pepper , flere forskere (som sikkert er betalt av AP) mener at FrP må ta noe av skylden for at dette skjedde, FrP er skyld i at det er såpass stort muslimhat i Norge sier de, AUF benytter også anledningen til å tigge penger midt i all elendighet, kjenner at jeg trenger en lang pause fra radio og aviser nå gitt. Nja var vell bare en professor som påsto det: http://www.p4.no/story.aspx?id=420884.. Så har han beklaget senere også. Vill aldri tru AP legger ut noe slikt. . Og FRP skyld i muslimhat ? Flertallet i Norge mener at innvandringen bør strammes inn, skulle vell bare mangle at et parti er med dette flertallet? Selv om mange andre parti'er begynner å komme etter på innvandringspolitikken. . Beivik meldte seg også ut av FRP for mange år siden også. . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Fredrik, quote fra en smarting på Twitter; "FrP sparker ut unge folk med rasistiske meninger. Burde de ikke heller gripe tak i disse menneskene, og rette opp i det dem selv har skapt?" Er nok stygt redd for at NOEN innvandrere har klart dette veldig fint uten hjelp fra FrP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Personlig skulle jeg nesten ønske navnet hans aldri ble offentliggjort, da selvfølgelig forutsett at "manifestet" ikke ble offentlig. En slik person behøver ikke skrives inn i historiebøkene, men glemmes. Plasser han i en lukket avdeling og la han være der til han vandrer. I en slik sammenheng kunne jeg nesten "tillatt" dødsstraff. Ikke for hevn, men for å kunne la de etterlatte glemme han. Samt at de slipper å ha det i bakhodet resten av livet at han faktisk er her, og kan slippes ut igjen en gang i fremtiden. Jeg kjenner folk som har vært vitne til at deres datters drapsmann ble løslatt (hun ble partert og dumpet), og det er ikke en situasjon noen ønsker å være i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Fredrik, quote fra en smarting på Twitter; "FrP sparker ut unge folk med rasistiske meninger. Burde de ikke heller gripe tak i disse menneskene, og rette opp i det dem selv har skapt?" Hehe... det er litt vanskelig å la være å sparke ut noen som ytrer meninger som ikke er tillatt i følge loven. De har ikke mye valg vil de bli tatt seriøst. Personlig mener jeg også at sosialistene har et stort ansvar å bære til muslimhatet her til lands. Hvorfor tror dere Frp er så stort? Fordi AP har og er et ignorant og til dels diktaturisk parti som tror deres ord er lov og overkjører folk som de skulle være mindreverdige. Så er en del av ansvaret på de råtne eplene i den muslimske befolkningen i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirsan Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Personlig skulle jeg nesten ønske navnet hans aldri ble offentliggjort, da selvfølgelig forutsett at "manifestet" ikke ble offentlig. En slik person behøver ikke skrives inn i historiebøkene, men glemmes. Plasser han i en lukket avdeling og la han være der til han vandrer. I en slik sammenheng kunne jeg nesten "tillatt" dødsstraff. Ikke for hevn, men for å kunne la de etterlatte glemme han. Samt at de slipper å ha det i bakhodet resten av livet at han faktisk er her, og kan slippes ut igjen en gang i fremtiden. Jeg kjenner folk som har vært vitne til at deres datters drapsmann ble sluppet ut (hun ble partert og dumpet), og det er ikke en situasjon noen ønsker å være i. Dødsstraff er for lett utvei mener jeg. . Men så er det å sitte fengsel i Norge ingen plage heller . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå