Fredrik Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 Denne artikkelen gjorde godt en eller ganske kjedelig mandagskveld. Dette er sannelig noe av det mest opplyste jeg har lest på lang tid. Endelig noen som tør tale det politisk korrekte Norge midt imot. http://www.aftenposten.no/meninger/deba ... 257200.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 Denne artikkelen gjorde godt en eller ganske kjedelig mandagskveld. Dette er sannelig noe av det mest opplyste jeg har lest på lang tid. Endelig noen som tør tale det politisk korrekte Norge midt imot.http://www.aftenposten.no/meninger/deba ... 257200.ece Ja, ganske bra skrevet dette. Har heller aldri sett hva som var så spesielt med samholdet etter 22.Juli. Dette kunne skjedd i nesten hvilket som helst land, og jeg tror folk i f. eks Tysland eller Sverige ville reagert på samme måten. Å prøve å forklare Breivik, og hvorfor det skjedde i Norge nytter nesten ikke da dette er handlinger som ikke begrenser seg til lille Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet Oktober 20, 2011 Share Skrevet Oktober 20, 2011 Her er det enda en artikkel som jeg føler tar opp noe av det som er viktig angående det politisk korrekte Norge. http://www.aftenposten.no/meninger/deba ... 260779.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 20, 2011 Share Skrevet Oktober 20, 2011 Mye av grunnen til at vi så en så edruelig reaksjon etter 22 juli er nok flere... - Gjerningsmannen var norsk - Gjerningsmannen ble umiddelbart pågrepet og innrømmet forholdene (Den verste "vi skal finne og straffe ham" - lynsjestemningen uteble). - Konspirasjonsteoriene fikk ikke grobunn. - De som var ventet å ha kritiske røster ble kjeppjaget, hetset og kneblet til stillhet av media. - Mediene rettet kun søkelyset på reaksjonsmønstrene i de store byene. Jeg deler også synet til kronikkforfatteren: Dere vil først se Norges sanne ansikt da en muslim med lang fartstid i Norge, proppet på sosialstønad og et fett rulleblad sprenger filler av titalls mennesker i et kulturhus eller på t-banen. Først da vil man se det virkelige raseriet. I dag er det en altfor stor politisk korrekthet til at folk tørr å si hva de mener, siden gjerningsmannen denne gangen ikke var utenlandsk, men alikevel begrunnet sin handling med oversvømmelse av innvandrere gjennom pga av et uansvarlig regime (AP). Her er det enda en artikkel som jeg føler tar opp noe av det som er viktig angående det politisk korrekte Norge. http://www.aftenposten.no/meninger/deba ... 260779.ece Legg merke til at kronikkforfatteren er moderator i kommentarfeltet og har slettet en enorm mengde innlegg han ikke syns passer saken. Haha.... Han kunne like så godt gitt ut bok om han ikke ønsket ærlige tilbakemeldinger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 20, 2011 Share Skrevet Oktober 20, 2011 Jeg deler også synet til kronikkforfatteren: Dere vil først se Norges sanne ansikt da en muslim med lang fartstid i Norge, proppet på sosialstønad og et fett rulleblad sprenger filler av titalls mennesker i et kulturhus eller på t-banen. Først da vil man se det virkelige raseriet. I dag er det en altfor stor politisk korrekthet til at folk tørr å si hva de mener, siden gjerningsmannen denne gangen ikke var utenlandsk, men alikevel begrunnet sin handling med oversvømmelse av innvandrere gjennom pga av et uansvarlig regime (AP). Det var allerede fire tilfeller som jeg personlig hørte om, innen første timen fra regjeringskvartalet ble sprengt: 1) Utlending utafor hjørnepub ved Sofienberg ble ropt og bannet til med hitler-hilsen 2) Pakistaner ble dratt ut av 31 bussen av norsk par og dyttet rundt 3) To somaliske jenter med hijab ble hetset på Grønland 4) Pakistansk jente på Narvesen-kiosk fikk kjeft av random nordmenn Dette fikk jeg med meg på Twitter. Jeg er enig, reaksjonene hadde vært helt annerledes om det hadde vært en muslim eller om det var en ukjent gruppe som stod bak. Da hadde ikke veldig mange nordmenn vært "snille, koselige og tolerante" så mye lenger. Det her påpekte jeg mine venner da jeg var i rosemarsjen. Lett å bli med i hundretusenvis når man vet at drittsekken bak det hele er tatt, enn om han/de fortsatt var på frifot i dagene etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 20, 2011 Share Skrevet Oktober 20, 2011 Jeg har generelt store problemer med den norske selvforherligelsen vi ofte ser i media og som dårlig skjult stolthet i private sammenhenger, men i forhold til at hele regjeringskvartalet ble rasert og nesten 100 mennesker drept synes jeg at det etter omstendighetene har vært få alvorlige reaksjoner mot saksløse personer. Folk flest har absolutt oppvist en fin evne til å vise toleranse og omsorg i en ellers vanskelig situasjon. Når dette er nevnt står jeg ved min tidligere kritikk av deler av det politiske etablissement. Jeg deler også analysen Oddis har lagt frem her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 21, 2011 Share Skrevet Oktober 21, 2011 Personlig likte jeg at morderen var norsk, siden selvgode nordmenn fikk et spark i siden. Nå kunne man ikke skryte på CNN og BBC av hvor fantastiske og tolerante vi alle er... Personlig tror jeg Norge vil få store problemer med SKIKKELIG integrering i årene framover. En eks-bekjent, ung norsk-pakistaner på par-og-tjue oppvokst i Norge - kjempehyggelig kar. Men han sa opp jobben for å dra "hjem" til Pakistan for å gifte seg med en kvinne han ikke kjenner, som han vil få inn i landet om ca et halvt år. Dette er IKKE integrering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 21, 2011 Share Skrevet Oktober 21, 2011 eks bekjent? vel...om han sier opp jobben og står arbeidsledig kan han heller ikke importere henne hit.... og hvem man gifter seg med er vel opp til den enkelte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 21, 2011 Share Skrevet Oktober 21, 2011 eks bekjent? vel...om han sier opp jobben og står arbeidsledig kan han heller ikke importere henne hit.... og hvem man gifter seg med er vel opp til den enkelte? Ja, jeg har ikke kontakt med gamle arbeidskolleger da jeg ikke er kvasikamerat med folk på facebook. Han skulle søke etter ny jobb, så man får se om prosjektet går in ordnung. Ja, man kan jo gifte seg med hvem man vil, men det er lite gunstig for landets framtid å importere masse mennesker uten vestens kunnskaper/språk. Det var jo et interessant regnestykke på dette - at det ikke var økonomisk lønnsomt med innvandrere med mindre de flyttet hit i 20-års alder, ikke studerte, jobbet fulltid og dro tilbake til hjemlandet ved pensjonsalder. Personlig har jeg sansen for polakker. De fleste jobber og skatter som pokker. Dessuten går integrering lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 21, 2011 Share Skrevet Oktober 21, 2011 Ahaa...trodde dere ikke var bekjente lenger siden han dro til Pakistan... Joda, er opp til enhver hvor dem gifter seg... men innvandringsdebatten kan vi la ligge for denne gang Polakker...joa... hardt arbeidende... de fleste er vel skattesnytere og ikke kan dem norsk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Endelig kan man begynne å skaffe seg et bilde av terroisten: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslo ... /index.php Mer av sånne artikler istedenfor alle flåsete analyser og sammenlikninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 Jeg deler også synet til kronikkforfatteren: Dere vil først se Norges sanne ansikt da en muslim med lang fartstid i Norge, proppet på sosialstønad og et fett rulleblad sprenger filler av titalls mennesker i et kulturhus eller på t-banen. Først da vil man se det virkelige raseriet. I dag er det en altfor stor politisk korrekthet til at folk tørr å si hva de mener, siden gjerningsmannen denne gangen ikke var utenlandsk, men alikevel begrunnet sin handling med oversvømmelse av innvandrere gjennom pga av et uansvarlig regime (AP). Det var allerede fire tilfeller som jeg personlig hørte om, innen første timen fra regjeringskvartalet ble sprengt: 1) Utlending utafor hjørnepub ved Sofienberg ble ropt og bannet til med hitler-hilsen 2) Pakistaner ble dratt ut av 31 bussen av norsk par og dyttet rundt 3) To somaliske jenter med hijab ble hetset på Grønland 4) Pakistansk jente på Narvesen-kiosk fikk kjeft av random nordmenn Dette fikk jeg med meg på Twitter. Jeg er enig, reaksjonene hadde vært helt annerledes om det hadde vært en muslim eller om det var en ukjent gruppe som stod bak. Da hadde ikke veldig mange nordmenn vært "snille, koselige og tolerante" så mye lenger. Det her påpekte jeg mine venner da jeg var i rosemarsjen. Lett å bli med i hundretusenvis når man vet at drittsekken bak det hele er tatt, enn om han/de fortsatt var på frifot i dagene etter. Mye slik hetsing foregår jo hele tiden begge veier om enn ikke så åpenlyst. Folk har fordommer mot innvandrere uansett hvor snille mange av de er. Mindretallet ødelegger for flertallet. Samtidig opplever jo også nordmenn hetsing og mobbing fra innvandrere, så alle må egentlig gå i seg selv.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 11, 2011 Share Skrevet November 11, 2011 Og justisminister/riksklovn Knut Storberget ("Pingle Knut" på lokalt folkemunne) forsetter å si opp jobben sin, steg for steg.... http://www.aftenposten.no/nyheter/22jul ... 252719.ece Jeg er snart tilbøyelig for første gang i livet, å synes synd på Jens Stoltenberg. Snakk om å ha idioter rundt seg i dusinvis.. Det tok litt tid, men du fikk aldeles helt rett. Denne tragedien begynner å få temmelig store konsekvenser og ennå har ikke rettsaken begynt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 11, 2011 Share Skrevet November 11, 2011 Ja, det var på tide! Jeg stusset mest over at han ønsket å gå av før 22 juli, men oppførte seg så til de grader arrogant og nedlatende etter 22 juli. Hvis han visste han skulle gå av hadde det vært nærliggende å tro han ville være mer ydmyk og rakrygget. Men han har fortsatt sitt virke som en ignorant, arrogant og handlingsløs justisminister helt til siste dag på jobb. Bravo... Faremo sies å være ny justisminister. Vet ikke helt om en tilsvarende maktesløs forsvarsminister er riktig svaret.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet November 11, 2011 Share Skrevet November 11, 2011 Jeg har generelt store problemer med den norske selvforherligelsen vi ofte ser i media og som dårlig skjult stolthet i private sammenhenger. word! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå