RF91 Skrevet Mai 27, 2016 Skrevet Mai 27, 2016 Du e ein dyktig og tålmodig sjel. Jøsses meg Dirty reagerte på dette 1
Joakim e30 Skrevet Mai 27, 2016 Skrevet Mai 27, 2016 Ville kjørt motoren varm å tappa olja da. Også evt latt den kjøle seg ned å fylt opp med diesel for å gjøre reint inni. Bare så du er obs på det så la motoren kjinne uten å starte litt før du starter etter du har hatt diesel på. Da diesel ikke har veldig god smøre egenskaper. Gjort dette på flere biler på jobben.
RF91 Skrevet Mai 27, 2016 Skrevet Mai 27, 2016 40 minutter siden, Joakim e30 skrev: Ville kjørt motoren varm å tappa olja da. Også evt latt den kjøle seg ned å fylt opp med diesel for å gjøre reint inni. Bare så du er obs på det så la motoren kjinne uten å starte litt før du starter etter du har hatt diesel på. Da diesel ikke har veldig god smøre egenskaper. Gjort dette på flere biler på jobben. Då bør ein vel skifta olja minst ein gang til ette ein ha tappa ut dieselen? Aldri høyrt om detta her før, so eg blei litt nysgjerrig
Joakim e30 Skrevet Mai 27, 2016 Skrevet Mai 27, 2016 10 minutter siden, RF91 skrev: Då bør ein vel skifta olja minst ein gang til ette ein ha tappa ut dieselen? Aldri høyrt om detta her før, so eg blei litt nysgjerrig Som kjent legger alltid vann/kodens seg i bunn av diesel. Tapp dieselen og fyll olje på motoren mens bånn plugen er ute bare for å flushe igjennom. Bruk billig olje. Kjør motor varm på oljen du har fylt etter diesel vask å tapp denne så bytter du til olja du vil kjøre med. Bør være kvitt all kodens da. Vi har til og med starta biler med diesel for å vaske pga for sløvt vedlikehold så olja er tykk grøt. Dette er snakk om dieselmotorer i buss og lastebil men alt er jo likt som personbil bare over dim Ville kjørt motoren varm å tappa olja da. Også evt latt den kjøle seg ned å fylt opp med diesel for å gjøre reint inni. Bare så du er obs på det så la motoren kjinne uten å starte litt før du starter etter du har hatt diesel på. Da diesel ikke har veldig god smøre egenskaper. Gjort dette på flere biler på jobben. Freakshow reagerte på dette 1
Dirty Skrevet Mai 30, 2016 Forfatter Skrevet Mai 30, 2016 Diesel på en S Motor? er du sikker på dette? merker jeg ble litt skeptisk til dette hehe. Tenkte kanskje å kjøre en sånn rens på boks følte det var litt mer trygt Ellers så er bilen så godt som klar utenom litt småting:: Fangeren ble jo litt snål nå som ikke IC var der men men nok kjøling i hvert fall
Freakshow Skrevet Mai 30, 2016 Skrevet Mai 30, 2016 skulle kanskje vurdert å få tak i en ny fanger og klippet den litt anderledes xD
Joakim e30 Skrevet Mai 30, 2016 Skrevet Mai 30, 2016 13 timer siden, Dirty skrev: Diesel på en S Motor? er du sikker på dette? merker jeg ble litt skeptisk til dette hehe. Tenkte kanskje å kjøre en sånn rens på boks følte det var litt mer trygt Ellers så er bilen så godt som klar utenom litt småting:: Fangeren ble jo litt snål nå som ikke IC var der men men nok kjøling i hvert fall Ikke noe farlig og ha på diesel så lenge du ikke starter med det. Vi har faktisk blanda 50/50 olje diesel på biler på jobben. Og varmkjørt på tomgang. Dette pga 200.000km mellom oljeskifta på et par biler/busser. Du tenker på kondensfjærner til olja? Jeg ville heller prøvd og varmkjørt motoren skikkelig å bytta olja igjen. Noe du sikkert har prøvd?
Skulebollen Skrevet Mai 30, 2016 Skrevet Mai 30, 2016 For ett fantastisk pågangsmot! Dirty reagerte på dette 1
Dirty Skrevet Juni 6, 2016 Forfatter Skrevet Juni 6, 2016 hjemme fra Danmark bilen funket hele helgen uten noen problemer Freakshow og Skulebollen reagerte på dette 2
RF91 Skrevet Juni 6, 2016 Skrevet Juni 6, 2016 Kjekt at bilen funka ette all kukingen du hadde med nye motoren Freakshow og Dirty reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå