K-E Skrevet April 9, 2014 Forfatter Share Skrevet April 9, 2014 Det er nok felgbeskyttelsen som er årsaken. Men et annet problem med denne dimmensjonen er somsagt at økningen ikke er lik foran og bak. Foran er dekkene 10 bredere enn det største som ble levert, og bak er det økt med 20. Forferdelig mange regler rundt dette, spesielt når det er forskjellig bredde foran og bak. Jeg tror vertfall at jeg har større sjanse med en dekkbredde som står oppført i papirene til bilen. Tror den kler litt mer strekk også. Dekkene er jo nesten nye, så jeg tviler på at jeg gjør noe mer med denne saken før de er utslitt, eller om jeg eventuelt får solgt bare dekkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Hmm ja, er felgbeskyttelse på Nankang dekka også Men er vel regler på hvordan profil som skal på de ulike dimensjoner på felger? Uten at jeg har peiling på hvor grensene går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet April 9, 2014 Forfatter Share Skrevet April 9, 2014 Når det gjelder dekkbredde i forhold til felgbredde så følger de STRO-normen. Har dessverre ikke funnet noen tabell om det. Han hadde det heller ikke. I dette tilfellet hadde det visst ikke så mye å si sålenge dekkstørrelsen er godtatt av BMW eller TUV. Med andre ord, skal jeg få felgene godkjent, så må jeg få et dokument med felgstørrelse, innpress og dekkstørrelse, godkjent, stemplet og underskrevet av en eller annen i BMW systemet. Eller få den godkjent av TUV i Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet April 10, 2014 Forfatter Share Skrevet April 10, 2014 Da har jeg sendt avgårde et frieri til BMW Norge om å gi meg dokumentasjon på at Style95 med 235/45R19 og 255/40R19 er godkjent på E38. *Krysse fingrene* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet April 10, 2014 Share Skrevet April 10, 2014 Hmmm, bare å krysse fingrene ja Hadde det vært konge om det var så enkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet April 10, 2014 Forfatter Share Skrevet April 10, 2014 Nest siste sjanse dette. Om det ikke fungerer så må jeg ty til en omfattende søknad til Vegvesenet, om ombygging av kjøretøy. Da var det visstnok et eller annet råd som tok opp min sak, drøftet den, og kunne deretter gi en anbefaling til Vegvesenet om å enten godkjenne eller avslå modifiseringen. Deretter var det opp til stasjonen om de faktisk ville godkjenne det. Ingenting er umulig - det umulige tar bare litt lengre tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet April 11, 2014 Share Skrevet April 11, 2014 Hørtes noe innvikla ut... Men ja sant nok, rette innstillingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet April 13, 2014 Forfatter Share Skrevet April 13, 2014 Jeg fant jeg fant! Overgangstabell personbildekk: Personbildekk.pdf 235/45R19 kan brukes på max 9" felgbredde. 255/40R19 kan brukes på max 10". Perfekt Såååå, noen som trenger de dekkene som står på? http://bimmers.no/topic/782002-continental-27540zr19-24545r19/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 16, 2014 Share Skrevet April 16, 2014 Supert med den dekktabellen! Da er vertfall det i orden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 24, 2014 Share Skrevet April 24, 2014 Fann du ut om det gikk og få spacere til 10" brede felger ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet April 24, 2014 Forfatter Share Skrevet April 24, 2014 Ikke til E38 vertfall. Ingen som leverer noen som er godkjent for bredere felger enn 8". Har sett noen TUV-papirer som godtar 9" også, men det er på andre bilmodeller Tror SCC sine spacere til blant annet E39 er godkjent med 9", men da bare på bakakslingen. SCC har alle sine TUV-papirer ute på nettsiden sin, så det er jo bare å ta en titt i tabellen under "Rad-Reifenkombinationen" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 24, 2014 Share Skrevet April 24, 2014 Ok. Har sendt mail til PogR. BBS felgene mine skal ifølge tuv papirene ha 10mm spacere bak. Så har også spurt BBS om di selger disse. Tenker om du også kanskje kunne kjøpt fra BBS. Om di lenger leverer da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 25, 2014 Share Skrevet April 25, 2014 Jeg finner ingen info på tuv papirene til scc om bredde på felg. Og PogR sier at det ikke er noen krav om bredde på felger :s Er du sikker på at scc har krav om bredde? Kunne du Evt linket til dokumentasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet April 25, 2014 Forfatter Share Skrevet April 25, 2014 http://spurverbreiterung.de/index.php?cat=c880_BMW.html&bezeichnung=5er&typ=(E39)%20-%205/D Trykk der det står "TUV" under "Download". Bla til Side 10. Der er en tabell. "Angaben zu den geprüften Rad-Reifenkombinationen" som betyr "Informasjon om de testede kombinasjoner hjul og dekk" Jeg fikk beskjed om at dekk og felgdimmensjonen måtte være innenfor de testede størrelsene, om ikke var TUV-godkjenningen ugyldig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Mai 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2014 (endret) Fint lite som skjer med 7-serien egentlig. Ikke fått noe svar fra BMW Norge heller. Så jeg må nok ta meg tid til å skrive en skikkelig søknad til Vegvesenet. Ellers har en ny ambassadørbil inntatt tunet. Fruen solgte sin E39 523iA og tok ut morens gamle Mercedes 280SE, 1984 modell fra lagring. Så dette blir den nye vinterbilen, hehe Endret Desember 4, 2015 av K-E hermanoo90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå