Johannes1993 Skrevet Juli 25, 2011 Share Skrevet Juli 25, 2011 Bilen ligger på jevn 102-106 grader, og det er bare vann i radiatoren, ingen kjøleveske, Har nettopp byttet Eksapasjonstanken også iogmed at jeg fant en ganske stor sprekk i den, det virker som at det blir en del trykk når det blir så varmt og at den nye tanken buler seg utover når den når den tempen og trykket, er det vanlig å ha denna tempen med bare vann ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 25, 2011 Share Skrevet Juli 25, 2011 Det vil jeg tro, da kjølevæsken også hjelper til å ta bort varmen ifra vannet. 102-106 grader er uansett litt varmere enn hva jeg trodde var vanlig. Men det er ikke urovekkende høyt på en bensiner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes1993 Skrevet Juli 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2011 Tror du det vil hjelpe seg med en del kjølevekske da? hvor mange liter? 2-3 liter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes1993 Skrevet Juli 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2011 bump.. er det normalt en en helt ny tank vil bule seg litt ut når motoren blir varm ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 25, 2011 Share Skrevet Juli 25, 2011 Det høres veldig rart ut at tanken skal bule, da det overhodet ikke er vanlig. For meg så høres det ut som du har feil med lokket til radiatoren eller ekspansjonstanken, det er vel den som skal styre trykket i systemet. Men jeg er no usikker her. Så vi får håpe at andre kan hjelpe til her nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juli 25, 2011 Share Skrevet Juli 25, 2011 Tror du det vil hjelpe seg med en del kjølevekske da? hvor mange liter? 2-3 liter? Det skal være 50/50 så ca 6 liter kjølevæske. Kjølevæsken er med på å holde temperaturen nede samt øke kokepunktet, du bør ikke kjøre med rent vann lenge, kun som en nødløsning. At det kan bule ut både her og der med kun vann høres heller ikke usansynlig ut nei, da kun vann vil ikke kunne kjøle optimalt inni blokken og du vil få punkter hvor det faktisk ikke vil være kjøling i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå