Olemm Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Pleas, noen som vet hvor dem selger plastsveisingsutstyr ? Har noen liggende ? Noen som vet om noen i Ålesund område som utfører denne type jobb ?
danny91 Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 plastsveise? ville bare limt det jeg, hva slags plast er det a?
Olemm Skrevet Juli 26, 2011 Forfatter Skrevet Juli 26, 2011 Loddebolt ? er 2sprekker på 10 og 5cm .. mangler ikke noe plast, er bare sprekt. Er m5 fanger i ABS plast .. takk for alle svar
Odd-M Skrevet Juli 26, 2011 Skrevet Juli 26, 2011 Lim fra baksiden og fiks sårene fra utsiden før lakk. Du får egnet lim til formålet, f.eks fra 3M med fibertråder til armering over bruddsonen. Har brukt det på mc-kåper og snøscooterhuver med hell. Blir knallsterkt!
kvammis Skrevet Juli 26, 2011 Skrevet Juli 26, 2011 Odd-M sin metode funker bra. Jeg foretrekker plastsveis, men blir bra med lim også. Slip gjerne v-fuge på forsiden og fyll lim i. Ikke slip vekk alt limet la det gjerne være et tynt lag et stykke ut på hver side av sprekken (såklart ikke høyt som et fjell, men akkurat nok til at du kan gjevne det ut med litt plast sparkel.)
bjornar-a Skrevet Juli 27, 2011 Skrevet Juli 27, 2011 Loddebolt ? er 2sprekker på 10 og 5cm .. mangler ikke noe plast, er bare sprekt. Er m5 fanger i ABS plast .. takk for alle svar med loddebolt smelter du sammen plasten igjen:-) pusse og litt sparkel så blir resultatet veldig bra:-D
Olemm Skrevet November 7, 2011 Forfatter Skrevet November 7, 2011 fant til slutt en side! 2500,- Så vist noen skal plastsveise noe, så PM så skal dere få låne det ! så lenge dere betaler frakten selv !
[space] Skrevet Juli 29, 2013 Skrevet Juli 29, 2013 Eldgammel tråd, men aktuelt tema (for min del). Hva er den beste måten å fikse sprekker på? Har flere sprekker i min fra fronten bak til skjermen oppe over plastlista på frontfangeren. Vil ikke smelting med loddebolt bare sprekke opp igjen? Link til produkter som funker? Regner med det blir billigere enn å kjøpe ny fanger. Noen som har noen guider med bilder?
bjalle Skrevet Juli 29, 2013 Skrevet Juli 29, 2013 Husker jeg reparerte en sprekk i fanger med loddebolt,dro loddebolten langs hele sprekken så det ble ett spor jeg fylte med (gel) lim og jevnet ut med fingeren,ble usynlig etter puss lakkering,men fins sikkert bedre måter å gjøre det på.
eilefsen Skrevet Juli 29, 2013 Skrevet Juli 29, 2013 Dette funker bra, er laget til å forsterke/fikse spreker i plast. http://www.ebay.com/itm/220834372793?ss ... 1423.l2649 Fåes også i større sett og patroner om det trengs. du limer på baksida og forsterker med den plast nettingen. kan også borre hull helt gjennom rundt sprekken på begge sider og sørge for at massa også kommer gjennom hulla og ut på utsiden. så må man pusse ned/sparkle etterpå og så lakk.
Thundercoil Skrevet Juli 29, 2013 Skrevet Juli 29, 2013 På lakk og karosseri lærte vi at om man skulle lime, skulle man bore et hull i enden av sprekken(e), slik at det ikke fortsetter å revne. Deretter sliper du en V-kant langs hele sprekken. På baksiden av fanger, klippet vi til en slags matte, dro av en film og klistret den bakpå sprekken, som et klistremerke. Deretter fuging med 2k lim, ment for plast. Så er det bare vanlig sparkling og sliping.
Odd-M Skrevet Juli 29, 2013 Skrevet Juli 29, 2013 Det er samme metoden jeg beskrev ovenfor her. 3M selger kit til dette, med forklaring på hvordan og full pakke, så oppsøk din lokale forhandler og spør. Du finner forhandlere på www.3m.no
Thundercoil Skrevet Juli 29, 2013 Skrevet Juli 29, 2013 Ja, bortsett fra det med bore hull i enden av sprekken! Hehe. Var 3M vi brukte på skolen også, så kan gå god for plastrep.produktene deres.
[space] Skrevet Juli 30, 2013 Skrevet Juli 30, 2013 Ok, skal sjekke det ut. Her er sprekkene. Kanskje ikke det letteste utgangspunktet for en nybegynner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå