Kennethe34 Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2012 Kan vel ta en skriftlig update nå, har skjedd litt siden sist! Coilover kitet jeg har hadde gått ut av produksjon, så forsikrings selskapet reiv i ett nytt sett black evolution til meg Opprettningsverkstedet byttet begge coiloverne foran, så skal bytte de bak selv når våren kommer. Ellers har jeg liggende powerflex casterstagsforinger, nye stabstagforinger, og ett stabstagledd jeg skal bytte iløpetav nærmeste framtid Motoren er også ferdig sammenskrudd og klar til å settes i, så dette gjøres når arbeidslysta kommer hehe. Har og fått en avtale på ett vortech kit, så ser ut som om dette blir en 530i ESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2012 Nå er motoren sluppet nedi Begynte på torsdag klokken 16:20 med å demontere, tappe vesker o.l, og klokken 23:10 var stortsett alt montert sammen, og bilen kunne kjøres ut. Støtte egentlig ikke på noen problemer i den forstand, men måtte flytte over motorledningsnett (det var ikke planlagt), og de "vanlige" tingene som dynamo, servopumpe, ac kompressor osv. Filte først opp oljetrykket på motoren til oljelampa slukket, og koblet så på coilstikkene, den startet med en gang! Slet litt med noe løftertikking i starten, men dette gikk fort over etter ett par prøveturer. Motoren har jo trossalt stått en god stund, så dette vil jo være normalt. Skulle så bytte ut DME og EWS med det kitet jeg kjøpte. Dette gikk veldig bra helt til jeg fant ut at motoren ikke ville starte DME og EWS jeg kjøpte er fra en bil med automat (smart), så må finne en lur måte å generere meg en ny "FA", "VO" og "GM" kode til bilen. Dette er eneste måte å få lagt inn manuellprogramvare på både EWS og DME. Om noen skulle interessere seg for slikt, kan de lese mer her: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1772878 Så det blei jo da til å sette tilbake 520 EWS og DME.. Dette viste seg faktisk å fungere meget bra! Styreenheten har klart fint å adaptere inn 3litern, og har ikke slitt med noen feilminner eller noe motorfusk. Det eneste er at den vil ikke gå like bra som den skal pga 520 DME'n ikke vil gi like kvass tenning som en 530 DME (dette pga boring bla.) Alt i alt fungerer dette MEGET bra, og bilen går mye bedre enn jeg hadde forventet. Spesielt digg er bunnregisteret og mellomdraget, dette kan IKKE sammenlignes med en 2,2! Her er motor på tur inn (ca kl 22:00 torsdag) Ferdig montert, måtte gå for K&N filter pga luftfilterboksen ikke passet 530lmm (som er 3,5"!) Burde hatt ett varmeskjold, men det har jeg dessverre ikke. Om ikke så altforlenge vil det sitte ett sneglehus omtrent der filteret er Noen som er int i en M54B22? gått 119.000km, kan også selges i deler om interessen er der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Mars 17, 2012 Share Skrevet Mars 17, 2012 Bare en smule misunnelig nå Kenneth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ervik Skrevet Mars 17, 2012 Share Skrevet Mars 17, 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Mars 17, 2012 Share Skrevet Mars 17, 2012 Lyst til å sende meg litt info angående avtale på kompressor osv? Pris og hva som skal gjøres? Er jo ålreit motor det der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2012 Bare en smule misunnelig nå Kenneth Du får komme til Tromsø å ta deg en prøvetur for å se om detta e godkjent \:D/ Lyst til å sende meg litt info angående avtale på kompressor osv? Pris og hva som skal gjøres? Er jo ålreit motor det der Skal sende deg litt info Motoren fungerer helt ok ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Mars 19, 2012 Share Skrevet Mars 19, 2012 Det hørtes ikke domt ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2012 Da er kompressoren ankommet postkontoret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2012 Da er kompressoren ankommet postkontoret Å der var den henta Pakka den ikke "ordentlig" ut da den ikke var helt ren, og å pakke ut skitne bildeler på stuegolvet vekker virkelig djevelen i min bedre halvdel. Med andre ord utsettes det til imorgen på jobb, skal knipse noe bilder og slikt da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Mars 20, 2012 Share Skrevet Mars 20, 2012 Fornuftig bruk av arbeidsdagen Blir den nye M5' Killern biln din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snusfenrik Skrevet Mars 20, 2012 Share Skrevet Mars 20, 2012 Ah... herlig ting du har gående her ja. Gjør jo alt jeg har lyst til! Gjorde seg bra med nye lister (skjønner ikke hvorfor noen vil ha "drivved" rundt seg). Mye stress å bytte spiller eller? CD-veksler nummer to holder på å dø i min, har bare kassett foran... det går jo ikke Lykke til med kompressor-prosjekt, følger med her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2012 Fornuftig bruk av arbeidsdagen Blir den nye M5' Killern biln din Vi får se på det, krever en del mer ladetrykk enn std isåffal Ah... herlig ting du har gående her ja. Gjør jo alt jeg har lyst til!Gjorde seg bra med nye lister (skjønner ikke hvorfor noen vil ha "drivved" rundt seg). Mye stress å bytte spiller eller? CD-veksler nummer to holder på å dø i min, har bare kassett foran... det går jo ikke Lykke til med kompressor-prosjekt, følger med her! Takk takk! Bytte spiller er fort gjort det, napp av volumknotten så ser du en torx 6, vri denne og MID spretter ut. CD eller kasettspilleren er festet med to skruer, bare å løsne disse så kommer den ut Om du skal ha slik spiller jeg har må festeramma til MID og CD spiller ut, det kan være litt knot. Så setter du inn to braketter som følger med, kobler til spilleren, skrur den fast, og så ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.S Skrevet Mars 20, 2012 Share Skrevet Mars 20, 2012 Ikke værst Kenneth Hvilken kompressor ska du ha nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Dette kommer til å bli så utrolig gromt! Liker det du har gjort med bilen, planene dine og innstillingen din - du er ikke akkurat redd for å bruke penger på bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2012 Ikke værst Kenneth Hvilken kompressor ska du ha nå da? Takker for det Blir ett ESS kit med Vortech V2 kompressor Dette kommer til å bli så utrolig gromt! Liker det du har gjort med bilen, planene dine og innstillingen din - du er ikke akkurat redd for å bruke penger på bil Tusen takk for fine ord Cato Bil er jo den eneste hobbyen man har, og mens man enda er ung og ikke har huslån o.l så skader det ikke å bruke en del penger på bilen. At den er såpass bra teknisk og i karosseriet + lav km stand gjør det jo ikke mindre moro å koste på den --------------------------------------------------------- Idag la jeg inn 530 software på 520 styreenheten min Dette er en ganske enkel prosedyre forutsatt at du har progman, grundstyreenhetsnr, og programmert reservedelsnr til styreenhet. Jeg slet da med å finne programmert reservedelsnr, googla som en helt, men ikke faen at jeg skulle finne det.. Så kommer min helt Mudbug med denne linken: http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... rogrammed/ Og det fungerte jo meget bra, var bare å mate inn de nye numrene i programmeringsmaskinen, initiere EWS og DME, og kjøre seg en tur. Virker som om bilen går noe bedre med 3liter programmet, og den er helt garantert mye raskere på gassresponsen! Her er noe bilder jeg tok av kompressorkitet, det skal foresten vaskes når vaskelysten kommer.. Dette er clutch&svinghjuls oppsettet jeg kommer til å gå for, tror det blir å fungere bra http://gripforce.com/store/index.php?ma ... cts_id=303 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå