gullsakar Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Hallo.. oppdaget på min 99 320i e46 at det lakk olje fra beholderen til servoen.. det på grunn av en slags ulyd når jeg vred rattet på tomgang.. jeg har kjøpt inn en liter megadyr olje for en stund siden å har fylt på flere ganger etter det ved behov.. tenkte jeg måtte høre med bmw verksted om dette og der får jeg svar; den SKAL lekke.... man kan tydelig se der det har lekket nedover i motoren og lagt seg som en deig.. helt normalt visstnok.. kan noen her være greie å si meg at det var en dårlig spøk eller har noen samme lekkasje problem som dette...?? takker for svar på forhånd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Kan aldri tenke meg at det skal lekke fra beholderen, fikk du noe svar på hvorfor det likksom skulle lekke? hadde det samme problemet på min E39 tidligere, da byttet jeg slangeklemmene rundt beholderen og siden har det vært tett, Bmw bruker slangeklemmer som ikke kan justeres/strammes så det er nok derfor det begynner å lekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Det kan også være at gummipkningen mellom plastlokket og plasttanken er tørr/hard som gjør at det ikke tetter. Kjøpte selv akkurat nytt lokk med pakning inkludert på min bil. Ingen olje skal lekke utenfor beholderen. Late mekanikere i sommersola? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Uansett hva grunnen er, så er det drøyt å si det at " Nei, det er normalt at det skal lekke " Det lakk neppe derfra når bilen rullet ut ifra fabrikken.. Jeg har et TYKT lag med slik guffe rundt slangen ifra beholderen min også, dette lekker ikke pr. dags dato men har gjort dette før.. Det har faktisk lekket tidligre ifra alle beholderne på alle BMW bilene jeg har hatt så er nok slik Haug523 sier at det er pga slangeklemmene til BMW som ikke kan strammes.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Har lært at man 90% aldri skal stole på BMW Mekanikere \ Teknikere. De sier det som melker lommeboka di mest, ellers sier de at det er normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Juli 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2011 ja hos meg lekker det fra selve lokket.. er et lite hull på den ene ''rillen'' på lokket.. det er kanskje en overtrykk greie men da syntes jeg det var rart at det ikke var en beholder for 'spilloljen' også da.. nei stoler ikke helt på bmw verksteder jeg heller.. ofte kan det være like greit å spørre dette forumet heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Juli 30, 2011 Share Skrevet Juli 30, 2011 Det er helt normalt at det svetter litt fra servobeholderen. Det gjør det på alle merker, noen mer noen mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Har lært at man 90% aldri skal stole på BMW Mekanikere \ Teknikere.De sier det som melker lommeboka di mest, ellers sier de at det er normalt. Hvilket verksted snakker du med ?? Ingen biler skal lekke olje om den ikke er laget i engeland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Jeg tviler at verksted har sagt "lekke olje" de har nok sagt at det er helt normalt at det svetter olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet August 1, 2011 Forfatter Share Skrevet August 1, 2011 lekke svette eller hva de har sagt helt husker jeg ikke men den svetter isåfall mye da siden det renner nedigjennom motor rommet.. får knytte ei fille rundt huset å bare følge med på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 Ei fille med olje i et varmt motorrom høres ut som en heller dårlig ide om denne oljen er brennbar. Selvanntennelse? Nei, vask rent, sett på ny klemme under tanken evt skift slangen og sett på nytt lokk, så har du renska opp litt og kan følge med slik at det ikke blir så ille til neste gang du åpner panseret og kikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet August 2, 2011 Forfatter Share Skrevet August 2, 2011 har vurdert nytt lokk ja å tar nok samtidig en kikk på slanger og klemmer.. den skal jo selges på sikt så da ser det bedre ut enn en fille..det skal jeg være enig i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet August 2, 2011 Share Skrevet August 2, 2011 Har lært at man 90% aldri skal stole på BMW Mekanikere \ Teknikere.De sier det som melker lommeboka di mest, ellers sier de at det er normalt. Jøss, uheldig med verkstedene du da vel... Normalt sett så overlever aldri firmaer, uansett bransje, lenge om de kunn ønsker å melke sine kundet for cash. Men men, til trådstarter... som andre her sier, kjøp deg noen nye slange klemmer, det skal ikke lekke. Se for deg olje flekk på gulvet i "Nye bil" utstillings hallen.... tja kanskje ikke velge den bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå