BimmerBergen Skrevet Juli 27, 2011 Skrevet Juli 27, 2011 Hei alle sammen. Har et problem på min E39 528i. Noe har kommet i klem i bagasjeromslåsen sist jeg lukket det lokket igjen sist, mest sannsynlig bæreselen på en bag. Så nå går ikke låsen opp når jeg trykker på knappen på nøkkelen eller på knappen inne i bilen. Så jeg får altså ikke opp bagasjerommet. Låsen er liksom ikke helt låst, og bagasjerommet er heller ikke helt igjen, men det er altså låst fast der nedi likevel. Det jeg lurte på, er hva kan jeg gjøre? Kan jeg skru ut baksetene og komme inn i bagasjerommet den veien og få tatt vekk det som ligger i låsen? Er det andre muligheter? På forhånd tusen takk. Aleksander.
BimmerBergen Skrevet Juli 27, 2011 Forfatter Skrevet Juli 27, 2011 Bump. Noen som vet? Haster litt. All hjelp mottas med stor takk. Alex.
Rogern Skrevet Juli 27, 2011 Skrevet Juli 27, 2011 På touring er det en plastpropp på størrelse med en bruskork, med vaier i som man kan dra i for å åpne luken hvis microbryteren ikke funker. Burde være det på sedan også da?
Virtual Skrevet Juli 27, 2011 Skrevet Juli 27, 2011 Det er ikke noen vaier på sedan desverre. Har du ikke nedfeltbart baksete eller skipose er veggen helt lukket bak setet. Har du prøvd å bruke nøkkelen i låsen på bakluken og samtidig presse luken ned så godt du klarer?
Haug530D Skrevet Juli 27, 2011 Skrevet Juli 27, 2011 Det er ikke noen vaier på sedan desverre. Har du ikke nedfeltbart baksete eller skipose er veggen helt lukket bak setet. Har du prøvd å bruke nøkkelen i låsen på bakluken og samtidig presse luken ned så godt du klarer? Er ikke noe vaier nei, men det er ett stag som går fra sentrallås motoren, om du tar ut skiltlysene kan du kanskje komme til det å nappe det av motoren da det sikkert er den som har låst seg mellom låst og opplåst posisjon.
Virtual Skrevet Juli 27, 2011 Skrevet Juli 27, 2011 Vet ikke om jeg var litt rask men ser på disse bildene at det finnes en vaier, men jeg har ikke den på min. Problemet er vel å komme til denne hvis du har helt lukket bakvegg. 33 vaier og 34 håndtak på bildet. Mulig at dette bare er på touring og vises på samme bildet. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /23475.gif http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /23495.gif
Endre Hånde Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Er vel den berømmelige splinten som har gått sikkert.. Men skjønner ikke hvordan du skal kunne få opp lokket uten nedfellbare seter/skipose.
Stonescream Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 om du har skiposehull, så kanskje du klarer å gjøre noe derifra? Ta ned armlene mellom setene og trekket bak så har du enten et hull, eller et deksel eller en liten metallplate med markert "strek" rundt du kan slå inn/løsne og kanskje du er nærmere en løsning?
BimmerBergen Skrevet Juli 28, 2011 Forfatter Skrevet Juli 28, 2011 Har skipose bak setene ja. Problemet er vel egentlig at bagasjerommet er helt fullt med to vinterdekk og en boomblaster inni der, så vanskelig å komme til. Men dette prøvde jeg bare mens setene er i bilen. Er det lettere om jeg tar ut setene? Noen som har en DIY på dette? Og hvor ligger eventuelt disse vaierne/stagene dere snakker om? Slik at jeg kanskje kan få opp lokket? Tusen takk. Aleksander
Virtual Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Har skipose bak setene ja. Problemet er vel egentlig at bagasjerommet er helt fullt med to vinterdekk og en boomblaster inni der, så vanskelig å komme til. Men dette prøvde jeg bare mens setene er i bilen. Er det lettere om jeg tar ut setene? Noen som har en DIY på dette? Og hvor ligger eventuelt disse vaierne/stagene dere snakker om? Slik at jeg kanskje kan få opp lokket? Tusen takk. Aleksander Staget er nr. 10 og vaieren nr. 33 på dette bildet: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /23475.gif De ligger på innsiden av luken, omtrent rett ( Rettelse ) under skiltlysene hvis jeg ikke husker feil. Staget går fra motor til låsen. Mulig de er dekket over av et deksel, har ikke det på min men mulig at det skal være noe der.
BimmerBergen Skrevet Juli 28, 2011 Forfatter Skrevet Juli 28, 2011 Men om jeg tar ut setene, er det da mulig å komme inn i bagasjerommet? Eller er fortsatt kun der skiposen er jeg kan stikke ikke hånden? Noen som kan forklare hvordan jeg får ut baksetene forresten? Tusen takk. Aleksander
Stonescream Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Uten å være helt 100% sikker, har du ikke nedfellbare bakseter, vil du ved å ta ut setene kun se en metallvegg. Om du går til gsbildeler og henter frem ETK for interiør og karosseri, ser du nok hva som venter deg.
Werther Skrevet Januar 7, 2013 Skrevet Januar 7, 2013 Da har jeg gått på en lei smell. Batteriet er avkoblet, og jeg presterte å lukke bakluka. Baklukelåsen er ikke brukandes pga rust, og jeg har ikke skipose. Så nå må jeg skjære/klippe meg vei gjennom veggen bak bakseteryggen, og det må jo være stort nok til at jeg kan krype bort til batteriet... Elektriske åpne/lukkemekanismer er ikke like "skuddsikkert" som gammeldagse manuelle m/vaier nei. Ikke gjør samme feilen som meg
Endre Hånde Skrevet Januar 7, 2013 Skrevet Januar 7, 2013 Du kan jo koble strøm på fra andre steder og benytte knappen under rattet for åpning?
D.Toft Skrevet Januar 7, 2013 Skrevet Januar 7, 2013 klarte det samme selv, koplet støm i motorrommet, vipps åpent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå