Gå til innhold

BMW E24 Coupetråden.


ESveen
 Share

Anbefalte innlegg

Nei, den er sølv. FredrikE24, fant du ut hvor vannet kom fra? Har sjekket kanalene fra takluka, og de er hele og fine. Og det er ikke tett i avrenningskanalene i kanalene heller. Hadde vært fint med noen gode tips før jeg monterer ting sammen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det inn vann nå også, eller så er det helt vanlig att alle biler blir våte der over tid. Vær gang du drar med snø/vann når du går inn i billen. Får aldri tid til og tørke opp. Er derfor mange har skål formede plast matter i bilen, særlig om vinteren. Bmw har også vintermatter. Når det er sagt så er det ofte rusthull bak isolasjons matten som står på torpedo veggen i motor rommet, langs inerskjermen lettest og se etter når du har teppet ute og ser fra bak siden. Vanlig på e28 og e24

Endret av bmwmaxi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er ikke gått mer enn et par km på norsk jord, så den er faktisk så langt som jeg kan se, helt rustfri. Litt overflaterust på understellsdeler, men ikke sett noe på selve karosseriet. Og under isolasjonsmattene var det veldig fint. Eneste er litt lakkflass på asfaltmattene.

 

9EwWnKN.jpg

 

YjHRuVP.jpg

 

Ser ikke ut som jeg får tak i disse originalt, så jeg får lage til noe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ribbet hele bilen innvendig, og det er ikke tvil hvor vannet kommer fra. Kommer vann både fra pakningen rundt frontruta og bakruta. Så disse er bestilt nye, og blir byttet hos Riis bilglass.

 

Bakruta.

X7AoGs6.jpg

 

Framruta

PNY3TbN.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hør med Østfold bildemontering, jeg vet at de hadde en 633CSI inne som jeg bla. tok hele interiøret fra. Jeg har ikke lykkes med å kjøpe flere deler derfra på en stund grunnet forsikringsoppgjør(det er et år siden jeg forhørte meg sist). Det er derfor bare flaks at jeg fikk interiøret fra den før ØBD fikk tenkt seg om og stoppet salg av deler.

 

Jeg ville derfor sjekket opp om de har den stående enda, og hvordan det skulle la seg ordne. Bilen er totalvrak i snuta, men er hel i bakenden, hadde gått rett over 100 000km og var helt strøken før den endte sine dager i noen trær :)

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei noen som kan hjelpe

Har handla meg ein US modell 633 og er på jakt etter eurofangere og blinklys (e12 bil)

 

noen som har noe på lur eller veit om noe?

Fy, er ikke lov det. Den er vel enkelt godkjent og må være som den ble levert fra fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...