FredrikE24 Skrevet Mai 6, 2012 Share Skrevet Mai 6, 2012 Noen som kjenner til frambremsene på preface E24 med 4 stempla calippere? Har veldig problemer med piping fra venstre frambrems.. Nye klosser og hatt på rikelig med kobberfett.. Likevel begynner det å pipe som bare det etter noen minutters kjøring, det avtar når jeg svinger litt til venstre, og det blir verre når jeg svinger til høyre. Trykker jeg bittelitt på bremsen så opphører pipinga? Tok vårvasken og tok et bilde for en stund siden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Kjører du med originale bremser? Nyere enn 1982 (med ABS) hadde en tilbakekalling på hovedsylinderen p.g.a. lignende feil. Link: http://www.allworldauto.com/inv/NHTSA_1 ... 73163.html Delenummeret 34311155270 (Brake master cylinder) ble i følge Realoem.com brukt på flere modeller, så muligens var ikke bare 1987 berørt?: E24 633CSi Coupe E24 635CSi Coupe E24 M6 Coupe E28 524td Sedan E28 528e Sedan E28 535i Sedan E28 M5 Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Er sikkert bremsene som "henger" litt på den siden. Ta av calipperen på den siden og trø ut stemplene litt og press de inn igjen noen ganger, så blir det nok bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Tipper det er treghet i en eller flere stempler. De 4-stemplede kaliperene har lett for å pipe/vibrere litt hvis noen av stemplene begynner å bli litt trege og da har også klossene en tendens til å slites skjevt. Er vel kanskje samme bremsene på din som det er på E23'ene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Uff, litt vemodig at jeg min ikke blir kjørbar i år når jeg ser alle her inne viser glansbilde på glansbilde av sine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Tipper det er treghet i en eller flere stempler.De 4-stemplede kaliperene har lett for å pipe/vibrere litt hvis noen av stemplene begynner å bli litt trege og da har også klossene en tendens til å slites skjevt. Er vel kanskje samme bremsene på din som det er på E23'ene? Er vel det samme ja, 3 luftenipler og 4 stempler. Bak er det i motsetning til E23 ventilerte bremseskiver og 2 stempler. Overkill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Kjipern :/Jeg som så for meg et lite E24 meet. Denne da? -blei den berga? Bilde fra gammel Nordlysartikkel: http://www.nordlys.no/nyheter/article2079276.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margarus Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Tipper det er treghet i en eller flere stempler.De 4-stemplede kaliperene har lett for å pipe/vibrere litt hvis noen av stemplene begynner å bli litt trege og da har også klossene en tendens til å slites skjevt. Er vel kanskje samme bremsene på din som det er på E23'ene? Er vel det samme ja, 3 luftenipler og 4 stempler. Bak er det i motsetning til E23 ventilerte bremseskiver og 2 stempler. Overkill er på ingen måte overkill. tenk deg sportsbilen på med 218HK og over 300nm i 1978. var en heftig bil på den tiden og det er det i dag og. nei bremsene får man bruk for om an bruker bilen til det den er "lagd" for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2012 Hva er GDW-treffet? Gentlemen drivers weekend. Helgetur på Union hotell Geiranger. Les mer her: http://www.grandtouring.no/ Da snakkes vi på landstreffet da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Bak er det i motsetning til E23 ventilerte bremseskiver og 2 stempler. Overkill Tidlige preface E23 hadde faktisk 2 stemplet bak de også, har det på delebilen Husker vel og merke ikke om det var med ventilerte skiver bak.. Denne da? -blei den berga? Bilde fra gammel Nordlysartikkel: http://www.nordlys.no/nyheter/article2079276.ece Den ble ikke berget nei, begynner å bli ganske lenge siden det der skjedde. Husker jeg drev og luktet litt på den, den lå nemlig til salgs forut for hendelsen. Men jeg var desverre for ung og dum til å kjøpe noe slikt den gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Den ble ikke berget nei, begynner å bli ganske lenge siden det der skjedde. Husker jeg drev og luktet litt på den, den lå nemlig til salgs forut for hendelsen. Men jeg var desverre for ung og dum til å kjøpe noe slikt den gang.. Fortsatt mulig å plukke deler fra den lokalt eller blei den pressa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Mener å huske den ble presset etter en stund. A-stolpene og taket var vel trykket endel bakover og opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Tipper det er treghet i en eller flere stempler.De 4-stemplede kaliperene har lett for å pipe/vibrere litt hvis noen av stemplene begynner å bli litt trege og da har også klossene en tendens til å slites skjevt. Er vel kanskje samme bremsene på din som det er på E23'ene? Er vel det samme ja, 3 luftenipler og 4 stempler. Bak er det i motsetning til E23 ventilerte bremseskiver og 2 stempler. Overkill er på ingen måte overkill. tenk deg sportsbilen på med 218HK og over 300nm i 1978. var en heftig bil på den tiden og det er det i dag og. nei bremsene får man bruk for om an bruker bilen til det den er "lagd" for. Er hvertfall uventilerte skiver på E23, sikkert gode bremser, men da jeg kjørte på bane fadet bremsene før de hardeste svingene og selv med minst to oppvarmingsrunder så ble skivene skakke etter 2 heat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 At de fader har med klossene å gjøre. På bane er ikke de originale noe særlig tess... at skivene slår seg kan være en følge av dårlige klosser som gir feil temperatur,eller feil moment på hjulbolter..dette er vertfall mine erfaringer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Hvis det er lenge siden man har skiftet bremsevæske så har det endel å si det også. Nå skal ikke jeg skryte på meg at det er verdens beste bremser å kjøre på bane med, men de fungerer bra på gata! Har hatt rimelig høy temp på de i E23'n et par ganger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå