Tyggern Skrevet Januar 10, 2016 Share Skrevet Januar 10, 2016 Hei! Jeg er ny på forumet, og beklager på forhånd om jeg spør om noe som er blitt spurt om mange ganger før. Har forsøkt å lese meg opp via søkefunksjonen, men likevel... Er for øvrig ikke BMW-eier ennå. Har aldri vært BMW-mann, men glad i Mercedes i mange år, og kjørt E-klasse siden 93-94. Mistet litt sansen for de nyeste, og fått veldig sans for 5-serie fra E60/61, og kjøpte en 2007 (facelift) E61 525 DAT M-sport til mine foreldre for et par år siden. En herlig kjøremaskin som hverken jeg eller min 85-årige far kan få fullrost (det er for øvrig hans første BMW også). Såvidt kostbar bruksbil ligger ikke i min umiddelbare fremtid (kjører 1999 Golf med 380.000 km på telleren nå, og så lenge den går), men en annen gammel BMW-drøm har fått litt næring nylig. Har alltid likt E24, og fikk med meg den mørkeblå 1985 635 CSien til 25.000 kroner som dukket opp på Finn for et par måneder siden. Hadde ikke mulighet da til å reise til Telemark (eller hvor det nå var den sto), og ble ikke overrasket over at den ble solgt på et døgn. Da dukket den imidlertid opp til salgs her i Østfold til 49.000 kroner, og siden jeg skulle til Fredrikstad på en jobb stakk jeg innom og kikket på den (se bilde fra annonsen under, hvis jeg ikke kløner det til). Det er sikkert flere av dere her på forumet som kjenner til bilen, og har sett den. For å gjøre en lang historie kort var den altså veldig "riktig", med mørkblå metallic-farge, soltak, sportsstoler i sortrutet stoff og manuell dogleg-kasse. Manglet egentlig bare en runde Alpina-felger, slik jeg ser det. Men den var samtidig ekstremt rusten, med store hull i alle skjermer og hull helt opp til bagasjeromslåsen på bakplaten. Jeg hadde tenkt å sende den for å prøve ut et karosseriverksted i utlandet, men innså (heldigvis) at den trengte for mange kostbare deler til at det hadde vært økonomisk forsvarlig uansett om man fikk arbeidet billigere enn i Norge. Sitter nå og følger med på Autoscout, Mobile, Blocket og til og med eBay for å se etter noe som kan friste, men det er langt mellom E28-baserte 635-biler i mørk farge (mørkblå, antrasitt eller sort) med sportsinteriør. Vet jo det finnes en del i Norge også, men de blir ikke omsatt så ofte, ser det ut til. Er det noen omsetningskanal for slike biler som jeg ikke vet om – den norske merkeklubben eller noe slikt? Takknemlig for råd om hvor jeg bør følge med... MVH Tore Tror ikke det er så lett å finne noen i utlandet. prisene i norge er generelt lavere på disse en i resten av europa. Det også fryktelig langt mellom disse som ikke har rust. Spørs jo litt hva en forventer å bruke av penger og hva en forventer å få.. Den bilen du kjøpte ville jeg forsøkt å heve kjøpe for det var nesten ren svindel etter min mening. burde ikke vert bil til mer en 20-25K da det er å regne som delebil på gunn av bulker og all rust. hvis ikke en skal bruke 100K pluss i rust rep for å få den bra. bare å bytte fangere her er fort over 20K Det koster rundt 20K pr hjørne å bytte inner og ytterskjermer på disse kun i materialer... Karroseri deler i stål koster ekstremt mye på disse noe du antagelig nå surt fikk erfare. Jeg har vurdert å legge min ut for salg, men ikke klart å bestemme meg enda. En ting er vertfall sikkert, de kommer ikke til å bli billigere. Bedre en penger i banken å eie en 635 nå om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore R Skrevet Januar 10, 2016 Share Skrevet Januar 10, 2016 Tore, hvit 1984 635csi med sort sportskinn er uaktuellt? Bilder ligger lengre oppe i tråden. Nei, hvit bil er også fint. Er bare ikke helt fan av lyse metallicfarger, synes det blir litt "slapt". Skal sjekke ut bildene av bilen din når jeg er på Macen igjen, denne tråden er litt for omfangsrik til at jeg orker å bla i den på telefonen... Mvh Tore Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore R Skrevet Januar 10, 2016 Share Skrevet Januar 10, 2016 Den bilen du kjøpte ville jeg forsøkt å heve kjøpe for det var nesten ren svindel etter min mening. burde ikke vert bil til mer en 20-25K da det er å regne som delebil på gunn av bulker og all rust. hvis ikke en skal bruke 100K pluss i rust rep for å få den bra. bare å bytte fangere her er fort over 20K Det koster rundt 20K pr hjørne å bytte inner og ytterskjermer på disse kun i materialer... Karroseri deler i stål koster ekstremt mye på disse noe du antagelig nå surt fikk erfare. Da misforsto du meldingen min. Jeg kjøpte den ikke, vurderte at 49.000 var altfor dyrt, kanskje - bare kanskje - var 25.000 (som den ble annonsert for først, da firmaet i Fredrikstad kjøpte den brennkvikt og usett) en grei pris, men sannsynligvis for dyrt det også. Den hadde tross alt gått 399.000 kilometer også. Så foreløpig er jeg bare på leting. Har god tid, holder på å selge unna en del andre biler og prosjekter som har hopet seg opp. Men greit å være innenfor informasjonsstrømmen rundt slike biler når man vet lite om dem fra før. Mvh Tore Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern Skrevet Januar 10, 2016 Share Skrevet Januar 10, 2016 Da misforsto du meldingen min. Jeg kjøpte den ikke, vurderte at 49.000 var altfor dyrt, kanskje - bare kanskje - var 25.000 (som den ble annonsert for først, da firmaet i Fredrikstad kjøpte den brennkvikt og usett) en grei pris, men sannsynligvis for dyrt det også. Den hadde tross alt gått 399.000 kilometer også. Så foreløpig er jeg bare på leting. Har god tid, holder på å selge unna en del andre biler og prosjekter som har hopet seg opp. Men greit å være innenfor informasjonsstrømmen rundt slike biler når man vet lite om dem fra før. Mvh Tore Sent from my iPhone using Tapatalk Okay, ja da missforstod jeg ? Men den er jo solgt, bare håper ikke de betalte så mye for den som den stod til. Eller kanskje jeg gjør det, vil jo bety at vi som har gode biler godkjent for vei bruk har biler verdt en formue Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore R Skrevet Januar 13, 2016 Share Skrevet Januar 13, 2016 Tore, hvit 1984 635csi med sort sportskinn er uaktuellt? Bilder ligger lengre oppe i tråden. Hei igjen, har kikket – og siklet en god del – nå. Bilen din mangler vel bare et sett Alpina-felger for å være akkurat slik jeg vil ha den, og den er utvilsomt et uvanlig godt ivaretatt eksemplar. Lurer forresten på om jeg så den til salgs for noen år siden, omtrent på samme tid som jeg skrev en artikkel om en hvit M635 CSi som var til salgs, synes jeg kjenner den igjen på skiltene. Så fin ut den gangen, og er enda mye finere nå etter det du har gjort med den. Det er imidlertid veldig tidlig i prosessen for min del, og uten engang å spørre hva du skal ha for den kan jeg vel slå fast at jeg ikke har råd til noe annet enn prosjektbiler på en god stund ennå. Men takker for tipset, og håper du kommer i land med salget til en verdig ny eier! MVH Tore Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Januar 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2016 Hei Tore. Regner med dette er artikkelen? M635'en var eid av en selger på Strandveien Auto i Trondheim. Mekanikeren som totaloverhalte denne har skrudd endel på min 635. Blandt annet monterte understellet. Personen som kjøpte M635'en når du skrev artikkelen gjorde en god handel. http://www.tv2.no/a/3796842 Jeg kjøpte min bil i 2011, så kan godt hende du husker den. Skal innrømme at den begynner å bli bra nå. Lykke til med jakten videre på E24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArneR. Skrevet Januar 18, 2016 Share Skrevet Januar 18, 2016 Heisann folkens. Jeg er fortsatt på let etter ny frontfanger som passer til Alpinaleppa mi. Regner med dette er rette tråden og spørre i. Har leita overalt, og er gjevnlig innom ebay USA, Uk og Tyskland. Søker også mye på klassiske sider, men uten hell. Evnt noen som har en på sin bil de kunne tenke seg å bytte med min? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
capri-rs Skrevet Januar 18, 2016 Share Skrevet Januar 18, 2016 har som sagt tidligere std fanger uten grøftelys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore R Skrevet Januar 19, 2016 Share Skrevet Januar 19, 2016 Hei Tore. Regner med dette er artikkelen? M635'en var eid av en selger på Strandveien Auto i Trondheim. Mekanikeren som totaloverhalte denne har skrudd endel på min 635. Blandt annet monterte understellet. Personen som kjøpte M635'en når du skrev artikkelen gjorde en god handel. http://www.tv2.no/a/3796842 Jeg kjøpte min bil i 2011, så kan godt hende du husker den. Skal innrømme at den begynner å bli bra nå. Lykke til med jakten videre på E24 Stemmer, det var den artikkelen, ja. Husket ikke prisen, ble sjokkert nå: Under 200.000 kroner for den bilen må ha vært et kupp... MVH Tore Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArneR. Skrevet Januar 19, 2016 Share Skrevet Januar 19, 2016 har som sagt tidligere std fanger uten grøftelys Ja, men var det sånn at du manglet grøftelysene, eller er det ikke laget utsparinger til disse? For eg må ha mulighet for grøftelys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet April 26, 2016 Share Skrevet April 26, 2016 Poster her så jeg kanskje når de fleste e24 eiere ; CSI frontfanger type 82-> ønskes byttet i tilsvarende <-82. Se bildereferanse. Nye tåkelykter medfølger. Pre 82 (Denne jeg ønsker) Post 82 (Denne jeg har) Si ifra hvis noen har, eller vet om noen som har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NwBmW Skrevet Juni 8, 2016 Share Skrevet Juni 8, 2016 Legger også ved et bilde av min 635 Csi 85 Mod,manuell,Zinnoberrot ,sort sportskinn,Hartgehjul ESveen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hesleskaug Skrevet August 3, 2016 Share Skrevet August 3, 2016 Så kult å finne denne tråden! Jeg har vært eier av denne skuta i litt over 2 mnd! Utrolig morsom bil! Og gøy å ha noe å pusle med. Har fortsatt Mtech 1 rattet men ville prøve meg på noe annet ESveen og Tyggern reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern Skrevet August 6, 2016 Share Skrevet August 6, 2016 Må bare bumpe tråden litt igjen. Skulle vert mere liv i denne.. Bilde fra E30meet bilen funker ganske greit nå, mangler en del justeringer på oppsett. Men greit fornøyd med understell og bremser så langt.. Hesleskaug og ESveen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hesleskaug Skrevet August 6, 2016 Share Skrevet August 6, 2016 6 timer siden, Tyggern skrev: Må bare bumpe tråden litt igjen. Skulle vert mere liv i denne.. Bilde fra E30meet bilen funker ganske greit nå, mangler en del justeringer på oppsett. Men greit fornøyd med understell og bremser så langt.. Utrolig flott bil og felger! Misunnelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå