Gå til innhold

Bmw 320d m47N 2004 e46

Thomas-320
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, fikk på vei til hytte tur motor stans ( eller motoren gikk heeelt feil) så jeg svingte av til siden å ble tauet til Bmw suland i hamar! der de så på bilen min og ble enig med meg om at noe var HELT klart feil! fjusker noe J(/&%.. Så, de skulle se om de fant feilen, etter et par dager, kom de fram til at det kunne kanskje være rådebank etter å ha tatt av toppen osv. så jeg lurer da på,

-Er det billigere å kjøpe ny motor, enn og fikse dette ?

- Vet dere om noen steder som selger dette? danmark, sverige osv ? fått noen råd :D men greit med flere alternativer å se på =)

- Hva er forskjellen på en m47N og en m47 motor ?

Hilsen en fortvilt bil eier .

-Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei du!

Det der hørtes jo helt for jævli ut.. Regner med det er passelig oppegående folk på merkeverksted, og at de er til å stole på. Hvor langt er bilen gått?

M47 (136hk/ 100KW) var frem til sept. 01, og hadde forkammer dieselpumpe.

M47N (150hk/ 110KW) eller også kalt TU- Technical Update) Fikk bla commonrail innsprut.

Vet disse motorene ikke går om hver andre for å si det på den måten.

Så du må ha M47TU som var fra 09/01 - 05

Du kan jo høre med koed eller gs. Evt ebay.de eller .co.uk

Kjapt søk på ebay.de:

http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=bmw+320 ... m270.l1313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen absurd grunn, har også jeg forberedt meg på at: HVIS noe går galt med min M47, så bærer det pokker meg rett til tyskland på innhøsting av ny motor.

I løpet av de 17 mnd. jeg har hatt min 1-serie, har jeg hatt over 90.000 i rep. på den, som heldigvis har vært dekket av bruktbilgaranti.

Klarer du å fikse dette hjemme i tunet, blir det nok ikke så ALT for gale.

Må du ha det gjort på verksted:

Finn en overhalt M47 til 25.000 i tyskland!!

Håper saken løser seg for deg, billigst mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takker for svar :D Hvordan jeg setter den i vet jeg ikke helt enda ! men det ordner seg ! problemet mitt akkurat nå er vel at jeg ikke finner noe motorer for tiden :/ står at alle stedene har felles ferie !

Vet dere om evt sider som selger disse så erre bare å slenge ut link :D jo flere sider å se på jo bedere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sånn det virker for meg da ! så er en 150hk motoren bare av et slag ? den passer uansett nedi så lenge det er 150 hk ? ( vet jo at alt passer hvis man vil, ikke det som er poenget :P)

Tenker vel bare på om det er noen flere typer av 150 hk motoren som kanskje ikke passer med det jeg har i bilen min ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått tak i en motor nå ! så lurer jeg på ! er det noe jeg burde gjøre i samme slengen før jeg setter den i ? tenkte å skifte den remia foran. bytte over turboen min til den andre ( siden min er 2 år gammel å andre motoren er uvitene for min del ! )

olje skiftes

mer ? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har leita å leita ! kunn finni til 20 - 32 tusen :D men så og si nabon hadde kjøpt samme bilen i sedan (kollisjonskada, skulle selges i deler )! å ville bli kvitt motoren osv ! så 16tusen ferdig montert =) gått 162tusen km =) synes det er rimelig jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...