Gå til innhold

Jay-O's '84 BMW E24 635CSi


Jay-O
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes det var noe kjent ja :D Vet du hva motor som sto i dn sorte e36n ?

Nei, vet ikke... Den som kjørte på stripa med den E46`en (Sort uten skilter) gang på gang? Vet ikke helt hvilken du snakker om, vi var en del BMW`er på rekka der jeg stod parkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer - stjal parkeringsplassen din ;) Kom en stygg W124 og parkerte kliss oppi bilen min, så valget om å flytte plass ble lett og kjapt tatt.

Men dere må komme nedom på onsdag - BMWCCN Rogaland skal ha sin månedlige møte på Bråstein (Bilmuseet) da. Alltids plass til flere, og enda bedre om dere er potensielle medlemmer! Og hver søndag pleier det å være treff på Mekjarvik, så bare å ta turen innom der igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fleste er medlem i bmwccn tror jeg, men lite aktive på bmwccn trett, siden de fleste er på andre siden av fjellet :? Ja skal en tur til nedover om ikke så alt for lenge er planen, men da må kompressor monteres å bilen fikses først :lol:

Hadde vert gøy å komt på onsdag, men de fleste er vel på jobb og jeg i bergen å tar fagbrevet så det passet dårlig :(

Ja stemmer d, tok min plass du ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å måle litt idag på jobb, men klarte ikke se det som ble vist av Moe hos Moe Auto. Målte med linjal fra senterkopp til bakparten på skjermen, og det var likt på begge sider. Må vel levere den inn til 4 hjulskontroll likevell og se hva de sier. Blir vel å levere den til Moe for dette og en generell tilstandsrapport. Bestillte gummiforingene til generatoren idag, så blir fiksing av dette ila uka/helga vil jeg tro (håpe). Noen som vet hvor mikrobryteren for ryggelyset ligger i kassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fattet mistanke om en betydelig feil på bilen. Det kan virke som om bilen har en kollisjonsskade fremme på høyre side, og at rammeverket er skjevt - i verste fall må jeg rette hos biloppretter. Dette er nok grunnen til at den trekker til høyre.

Skal gjøre noen mål og slikt før jeg sier noe mer om dette, men det kan komme til å koste. Forhåpentligvis er det ikke så ille, men vet aldri.

Det jeg virkelig lurer på nå er; Finnes det en måte å finne ut om en bil har hatt større reparasjoner på verksted i Norge? Og om det er bare å trappe opp hos Biltilsynet og be om liste over tidligere eiere? Han som jeg kjøpte den av var bestemt på at denne bilen hadde aldri kollidert. Ville ikke noe sånt kommet frem på hjulstillingskontroll? Han hadde den visst inne til dette før salg.

Får da håpe du ikke har vært så uheldig med kjøpet av grombilen.

Klarer du og se om den har noen skader i fronten/motorrommet. Får håpe det bare er en justering som skal til.

Ser pen ut den bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fattet mistanke om en betydelig feil på bilen. Det kan virke som om bilen har en kollisjonsskade fremme på høyre side, og at rammeverket er skjevt - i verste fall må jeg rette hos biloppretter. Dette er nok grunnen til at den trekker til høyre.

Skal gjøre noen mål og slikt før jeg sier noe mer om dette, men det kan komme til å koste. Forhåpentligvis er det ikke så ille, men vet aldri.

Det jeg virkelig lurer på nå er; Finnes det en måte å finne ut om en bil har hatt større reparasjoner på verksted i Norge? Og om det er bare å trappe opp hos Biltilsynet og be om liste over tidligere eiere? Han som jeg kjøpte den av var bestemt på at denne bilen hadde aldri kollidert. Ville ikke noe sånt kommet frem på hjulstillingskontroll? Han hadde den visst inne til dette før salg.

Ring biltilsynet, så sender de eierlista over på mail. Ellers hør med de store verkstedskjedene om de har noe register over reparasjoner på ditt reg.nr. Synd om bilen er skadet. Men husk at alt kan repareres!

PS. Ø.Moe var tidligere eier av bilen min. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fattet mistanke om en betydelig feil på bilen. Det kan virke som om bilen har en kollisjonsskade fremme på høyre side, og at rammeverket er skjevt - i verste fall må jeg rette hos biloppretter. Dette er nok grunnen til at den trekker til høyre.

Skal gjøre noen mål og slikt før jeg sier noe mer om dette, men det kan komme til å koste. Forhåpentligvis er det ikke så ille, men vet aldri.

Det jeg virkelig lurer på nå er; Finnes det en måte å finne ut om en bil har hatt større reparasjoner på verksted i Norge? Og om det er bare å trappe opp hos Biltilsynet og be om liste over tidligere eiere? Han som jeg kjøpte den av var bestemt på at denne bilen hadde aldri kollidert. Ville ikke noe sånt kommet frem på hjulstillingskontroll? Han hadde den visst inne til dette før salg.

Ring biltilsynet, så sender de eierlista over på mail. Ellers hør med de store verkstedskjedene om de har noe register over reparasjoner på ditt reg.nr. Synd om bilen er skadet. Men husk at alt kan repareres!

PS. Ø.Moe var tidligere eier av bilen min. :D

Ja, vet - han skal ta den inn senere og ta en skikkelig kikk på den og lage til en offisiell tilstandsrapport på den.

Om din bruker vann? Har fyllt på ca 0.5 ltr pr 800km (altså, måtte fylle sist når jeg kjøpte den, og igjen nå, 800 km senere). Kanskje bestille inn topppakning til den uansett og ta det til vinteren. Bestillte foringer til dynamoen igår, så de kommer vel imorgen. Da blir det fiksing av dette, og en mindre ting på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om din bruker vann? Har fyllt på ca 0.5 ltr pr 800km (altså, måtte fylle sist når jeg kjøpte den, og igjen nå, 800 km senere). Kanskje bestille inn topppakning til den uansett og ta det til vinteren. Bestillte foringer til dynamoen igår, så de kommer vel imorgen. Da blir det fiksing av dette, og en mindre ting på lista.

Min bruker ikke mye vann, har ikke fylt på enda etter 2000km. Nivået ligger en cm under streken på beholderen, har fått ett varsel på CC om lavt nivå, men det slukker når jeg starter bilen på nytt. Skal bytte kjøleveske i ferien nå, å fylle opp til streken og følge med.

Men er en halvliter pr. 800km noe vannforbruk å bry seg om da? Skjønner at du vil ta det på sikt, men ingen hastesak iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke prioritert - men hadde vært greit å funnet utav det uansett.

Første prioritet er bensinlekkasjen, dynamoforingene og finne ut hvorfor den trekker til høyre og forhåpentligvis fikse det.

Har du kjent etter om bremsene blir varme, det er jo en liten mulighet for at den henger bittelitt på bremsene på høyre fremhjul, som gjør at den trekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...