Eirik Viste Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 Jeg tror at den største årsaken til sporing er slakk en eller annen plass. Jeg har kjørt med veldig brede 235/45-17 uten å ha antydning til sporing på en 5 serie. En annen jeg kjører nå har litt mer slitt understell og jeg kjenner sporing noen plasser med 225/55-16 dekk. Det er stor forskjell i bredden innen samme dimensjonen. Mange av billigdekkene har bredde som ofte er to dimensjoner smalere enn ofte premium dekk. Hvis dekket av et 235/45-17 dekk ikke har en liten kant på utsiden av en 8" felg, er dekket for smalt. Har to Continental dekk i 225/45-17 som i alle fall er like brede som de fleste 235 dekkene. Jeg har før kjørt med 225/50-17 dekk på 8" bredde og var veldig fornøyd med dem. Dekket tror jeg blir litt bredere og når høyden øker. Jeg hadde valgt denne dimensjonen for litt mer komfort. Kjører du du ferie på motorveiene i Tyskland skal jeg love deg at mange strekninger gir mange slag i dekkene. Er godt med ekstra fjæring da. Og massevis av dårlige veier her hjemme. Gå for komfort og 225/50-17. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 Jeg byttet fra Michelin Primacy 3 i dimensjonen 215/55-16 til Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 i dimensjon 235/45-17 i sommer på 8" felger. Veldig fornøyd, ble ikke noe nevneverdig mer sporing på tross av bredere dekk. Synes ikke det er ukomfortabelt med tanke på slag og støy heller. Har tidligere kjørt 225/55-16 billigdekk på samme bilen, det sporet mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 Takker for gode inspill får se hva jeg ender opp med. Av dekk så har jeg hatt conti sport contakt på en e60. Disse virket til å være veldig god allround dekk. Videre har jeg kjørt e46 m3 med micelin pilot sport bak og vredestein sessanta foran. 235 bredde foran uten sporingstendenser. Det oppsettet satt som klistret på veien. På e39 til våren vil jeg prøve goodyear eagle f1 assymetric 3, hankook ventus s1 evo2, eller uniroyal rainsport 3. Så får vi se hva det blir og hvordan de fungerer her på vestlandet alle disse er top range dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 (endret) 7 minutter siden, Hollabaloo skrev: Jeg byttet fra Michelin Primacy 3 i dimensjonen 215/55-16 til Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 i dimensjon 235/45-17 i sommer på 8" felger. Veldig fornøyd, ble ikke noe nevneverdig mer sporing på tross av bredere dekk. Synes ikke det er ukomfortabelt med tanke på slag og støy heller. Har tidligere kjørt 225/55-16 billigdekk på samme bilen, det sporet mye. Hvordan er f1 as3 med tanke på dekkstøy? Viktig kriterie for meg Endret Oktober 18, 2016 av Evopower Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 (endret) 225/55-16 dekkene som står på 523en jeg kjører nå er av billigdekk typer. Og helt tullete at BMW bare hadde 7" bredde på felgene med 225 dekk på E39. Kommer snart 205/60-16 piggfrie dekk på tenker jeg. Så kanskje er bilen i bedre stand enn jeg tror med andre hjul? Monterer snart noen Hartge 8.5 x 17 med 235/45-17 på bilen og skal teste forskjellen. Endret Oktober 18, 2016 av Eirik Viste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 2 minutter siden, Eirik Viste skrev: 225/55-16 dekkene som står på 523en jeg kjører nå er av billigdekk typer. Og helt tullete at BMW bare hadde 7" bredde på felgene med 225 dekk på E39. Kommer snart 205/60-16 piggfrie dekk på tenker jeg. Så kanskje er bilen i bedre stand enn jeg tror med andre hjul? Monterer snart noen Hartge 8.5 x 17 på bilen og skal teste forskjellen. Ja det er med breie hjul man finner ut tilstanden av understellet som du sier. Min e39 har en slarkete bærearm som skal byttes til helgen. Etterpå skal jeg se om det sporer mindre. Men når det er sagt så er den utrolig thight og fin å kjøre ikke noe båt-tendenser her selv uten msport. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Oktober 19, 2016 Share Skrevet Oktober 19, 2016 (endret) 21 timer siden, Evopower skrev: Hvordan er f1 as3 med tanke på dekkstøy? Viktig kriterie for meg De er overraskende støysvake synes jeg. Jeg driver ikke med banekjøring eller herjekjøring på offentlig vei, så får ikke testet dekket opp mot grensen av hva det tåler, men med tanke på sporing og komfort så har jeg bare godord å si. Blir spennende å se hvor holdbart det er. Det kommer også veldig godt ut på tyrereviews.co.uk der brukere kan rate det. Endret Oktober 19, 2016 av Hollabaloo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå